De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Voodoo5 heeft geen tv-out maar je kan natuurlijk iets leuks doen met die oude voodoo3 en die alleen tv-beeld door laten geven, heb je ook dualhead ;-)
Ik heb dus al van alles geprobeerd. Ik kan natuurlijk wel 98 als tweede oc installeren, maar ik gebruikte die tv-out toch al niet meer sinds ik een standalone dvd-speler heb.
Verder vind ik fifa2000 o.a. er nog al brak uitzien met mijn huidige kaart.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
je hebt alleen geen driver support voor de toekomst meer...huidige drivers zijn wel stabiel...
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
http://www.asci.nl/anbtm/elsa.htm
Een Elsa Gladiac511 (MX) met 32MB, PCI én twinhead voor 380 piek
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Verwijderd
maar waarom dat een gf2mx PCI
pci is zelfs trager als 1x agp
ik vat em nie....
Verwijderd
Er staat heel veel onderwerpen over de Voodoo 5 heir. Doe even een search. De AGP is maar een heel klein beetje sneller.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Verwijderd
(niet dat ik dat zelf merkTE met een gf1ddr of er iets van snap)
Leuk dat T&L, maar aangezien 3dMark zo goed als enige "spel" het echt optimaal gebruikt, is het verschil tussen PCI en AGP te verwaarlozen zolang de textures door de videokaart geladen kunnen worden. Zodra er tussen RAM en AGP/PCI "geswapped" moet worden is de AGP een stuk sneller omdat hij dit zonder "CPU bijstand" doet.Op zaterdag 19 mei 2001 07:45 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
maar ik heb zat gelezen hier op GoT dat door die T&L zoveel data werd verstouwd, dat agp 4x toch best een performance boost gaf. ()
Zolang een videokaart dus in 1 richting verkeer heeft (CPU/RAM -> AGP/PCI -> Monitor) is er niet veel verschil tussen AGP en PCI. Zodra er meervoudig verkeer is (CPU<->RAM, RAM<->AGP <-AGP->Monitor) dan is AGP efficienter/sneller.
Wat was nou de snelheid van PCI? 133MB/s toch?
Verwijderd
klopt..Op vrijdag 18 mei 2001 19:38 schreef qrazi het volgende:
voodoo 5500 is sneller dan die mx als je een 700 of meer mhz hebt....
je hebt alleen geen driver support voor de toekomst meer...huidige drivers zijn wel stabiel...
heb V5 nu in PII 350@466 zitten.. games lopen niet eens op 640x480....
met duron 650@866 lopen al die games zonder problemen op 1280x1024
Ondanks dat mensen denken dat snnasss ''uit zijn nek lult'', denk ik dat hij gelijk heeft over AGP.
En over drivers hoef je je ook niet zo sappel te maken, dat gaat verlopig nog wel door. O.a. een team van ex-werknemers van 3dfx blijven gewoon drivers schrijven.
Ik denk dat je voor relatief weinig geld een mooie kaart koopt, die weliswaar niet meer de nieuwste is, maar een wel een fraai stukje techniek aan boord heeft waar je voorlopig nog wel mee uit de voeten kunt.
dat zou toch echt snller moeten gaan denk ik...of wil je 60+ fps halen?Op zaterdag 19 mei 2001 08:26 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
klopt..
heb V5 nu in PII 350@466 zitten.. games lopen niet eens op 640x480....
met duron 650@866 lopen al die games zonder problemen op 1280x1024
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Verwijderd
Ik heb het echt niet verzonnen. Het staat ergens op een Voodoo site. Ik geloof op VoodoosourceOp zaterdag 19 mei 2001 08:31 schreef poes het volgende:
Ik denk dat als je die Voodoo 5 je koopt, je geen verkeerde keus maakt. Ik heb er zelf ook aan zitten denken voor mijn tweede systeem.
Ondanks dat mensen denken dat snnasss ''uit zijn nek lult'', denk ik dat hij gelijk heeft over AGP.
En over drivers hoef je je ook niet zo sappel te maken, dat gaat verlopig nog wel door. O.a. een team van ex-werknemers van 3dfx blijven gewoon drivers schrijven.
Ik denk dat je voor relatief weinig geld een mooie kaart koopt, die weliswaar niet meer de nieuwste is, maar een wel een fraai stukje techniek aan boord heeft waar je voorlopig nog wel mee uit de voeten kunt.
Verwijderd
Q. What AGP mode does my Voodoo5 run in? 1x, 2x, or 4x?
Q. How do I change the AGP aperture size?
We can answer the top two at the same time. The Voodoo5 (5500 model) runs in what is known as PCI-66 mode. This means that it does not use the AGP execute mode (allows it to transfer textures out of system memory). Therefore your V5 card is running the equivalent of AGP 1X without the AGP really. So since it doesn''t really use AGP (execute mode does not function, except for the physical slot of course) you can just set the AGP aperture in your BIOS to 16 or lower as this will disable AGP altogether. You won''t see any performance difference though so don''t let it bug you. The 4500 is capable of 2x.
Changing the AGP aperture is simple. Just reboot and head into the BIOS on your computer. Where it is located will depend on the BIOS in question. Simply set it to 4 or 16 to disable it since it doesn''t do anything anyway.
Thanx Noppie