Toon posts:

[BC3] Matrox g450 vs Ati Radeon 64 Mb Vivio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben nu in het bezit van een matrox G450 DDR DH. De DVD kwaliteit valt me wat tegen. Het lijkt erop dat mijn systeem ietsje te langzaam is. Zo het reusltaat beter zijn als ik een Radeon 64 MB Vivo neem.
Daar zit toch een GPU op ?! Of zal de kwaliteit slechter zijn ?

Normaal gesproken draai ik op 1152 * 864, 32 bits, 100 Hz.

Ik heb al flink wat gelezen in de oude topics maar daar zie je eigenlijk vrijwel radeo - geforce vergelijkingen.

Thanks ! :)

Verwijderd

Als je goede dvd kwaliteit wilt, waarom koop je dan geen RealMagic Hollywood + decoder kaart. Die hebben echt het beste beeld, ik heb er ook 1 naast mijn Radeon 64 mb ddr zitten.
Een Radeon vereist oo keigenlijk een redelijk snelle cpu (600 mhz) om tot volledig recht te komen.

Ik denk dat je beter gewoon je Matrox dan kunt houden en dan een realmagic hollywood plus kaart nemen.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik weet ook niet of je veel wint door je videokaart te gaan upgraden, want je hebt geen S3 trio64 oid maar een goede Matrox kaart.

Als je je Celerons vervangt door coppermine Pentium 3''s dan neemt je geheugenbandbreedte met 50% of misschien met 100% toe (100 Mhz of 133), daardoor moet het een stuk vloeiender kijken. Maar of je moederbord P3''s aankan weet ik niet, dat moet je zelf checken.

Of probeer of je Celerons op 550 MHz kunnen werken (83 MHz FSB), dan wordt je systeem een stuk sneller.

Suc6 :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 11:40 schreef Nephilium het volgende:
Als je goede dvd kwaliteit wilt, waarom koop je dan geen RealMagic Hollywood + decoder kaart. Die hebben echt het beste beeld, ik heb er ook 1 naast mijn Radeon 64 mb ddr zitten.

Ik denk dat je beter gewoon je Matrox dan kunt houden en dan een realmagic hollywood plus kaart nemen.
Heb hier en daar eens gekeken naar die kaart. Wat mij nog niet duidelijk is, er zit een vga uitgang op ? Waar gebruik je die dan voor ....

Moet je dan iedere keer je monitor kabel omgooien ? Zal toch niet ?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 12:54 schreef mr_a het volgende:
Ik weet ook niet of je veel wint door je videokaart te gaan upgraden, want je hebt geen S3 trio64 oid maar een goede Matrox kaart.

Suc6 :)
Oke, maar als ik vooruit kijk (ivm systeem upgrade) dan zou het niet slecht zijn om die ati te kopen. M.a.w. is het het prijsverschil waard ?

• mr_a
Voor de Radeon betaal je 600,- die je wel betere prestaties in spelletjes zal geven, maar of je nu veel beter je DVD''s kunt bekijken dat betwijfel ik. Dus dan is het best veel geld voor best weinig. En als je systeem update pas over een jaar gaat gebeuren, dan is er al een Radeon II en die zal dan voor hetzelfde bedrag een veel hogere performance bieden. En kun jij een jaar lang rente vangen van die 600,- :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• mr_a
nog wat info: (over ATI DVD player)
Key features of the ATI DVD Player:

Hardware assisted MPEG-2 decoder, iDCT, motion compensation and sub-picture with RADEON, RAGE 128 and RAGE 128 PRO chip sets

Average 20% CPU utilization

Hardware assisted motion compensation with RAGE PRO and RAGE LT PRO chip sets

Full frame rate (without dropping frames) playback on even a Pentium 233 MMX system

High degree of content compatibility

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 16:02 schreef mr_a het volgende:
nog wat info: (over ATI DVD player)
[..]
Maar hier kunnen we dan toch uit opmaken dat mijn processors minder voor hun kiezen krijgen ;-)

Btw bedankt voor je reacties !! ;)

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 14:32 schreef Tycho het volgende:

[..]

Heb hier en daar eens gekeken naar die kaart. Wat mij nog niet duidelijk is, er zit een vga uitgang op ? Waar gebruik je die dan voor ....

Moet je dan iedere keer je monitor kabel omgooien ? Zal toch niet ?
Je kunt hem doorlussen zodat je dvd kan kijken op je beeldscherm.
Maar dat doe ik ook niet. Ik gebruik alleen de tvout rechtsreeks naar de tv toe.

veel makkelijker.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Ik heb hier ook een bp6 400@552 met een voodoo banshee, en hier draaien DVD''s perfekt, ook vroeger al (zelfs in win98, op 1 cpu dus), toen alles nog op 400Mhz draaide.
Ik vrees dat je het probleem elders moet gaan zoeken.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 10:48
Hmmmm, rente vangen over 600 gulden zal wel niet echt veel opleveren, maar volgens mij een andere videokaart ook niet.

Matrox heeft gewoon hele goede kaarten, als je dvd schokkerig afspeeld moet je idd misschien gewoon een Hollywood+ kaartje van max fl 200 aanschaffen.
De tv-out daarvan is erg goed en die kaart ontziet je CPU tijdens het afspelen van DVD''s.
Dus zou het gestroomlijnder moeten lopen.
Als je je totale systeem over enige tijd gaat upgraden kun je het kaartje altijd "erbij" houden voor bv de tv-out (hoewel die van Matrox natuurlijk ook al perfect is)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:38

ken

intresse voor een ruil

g450 tegen mijn ati radeon 32 mb ddr met bijbetaling??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Pagina: 1