De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Krijg je blauwe schermen met een fatale uitzondering in VMM.vxd of zo iets??
Als het dat is moet je effe je SB eruit halen en kijken of het over is. Het heeft dan waarschijnlijk te maken met een IRQ conflict tussen SB en videokaart. Soms kan je het oplossen door IRQ''s vast te leggen in je BIOS.:?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Nee, het is niet dat welbekende probleem. Ik krijg geen Bluescreens. De games lopen gewoon keihard vast, reset is enige optie:(Op donderdag 17 mei 2001 09:04 schreef Paling1 het volgende:
Heb je ook een Soundblaster (LIVE) in je compu??
Krijg je blauwe schermen met een fatale uitzondering in VMM.vxd of zo iets??
Als het dat is moet je effe je SB eruit halen en kijken of het over is. Het heeft dan waarschijnlijk te maken met een IRQ conflict tussen SB en videokaart. Soms kan je het oplossen door IRQ''s vast te leggen in je BIOS.:?
Ik heb het hele systeem doorgelicht, geen conflicten e.d. Het is alleen bij d3d.
Staat op 64 MB, da''s naar mijn mening een goed size voor een 32 Mb vidcard.Op donderdag 17 mei 2001 09:13 schreef Mini-me het volgende:
Kijk eens in je bios of je AGP-aperture size wel goed staat.. zorgde bij mij ervoor dat ik nog geen minuut een 3d programma kon draaien
Jouw mening?
128 mb -> 64 mb agp aper.
256 mb -> 128 mb agp aper.
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Anders moet je misschien de nieuwste 8.1 (geloof ik) even installeren.
Ik heb ook wel eens gelezen dat je na het installeren van die 4 in 1 gevallen ook je videokaart drivers opnieuw moet installeren.
(eerst uninstallen in het softwaremenu van het configuratiescherm)
Ik heb 128 MB, staat goed dus.Op donderdag 17 mei 2001 10:19 schreef Majestic het volgende:
AGP aperture size moet de helft van je interne geheugen zijn.
En ik heb direct X 7.
Maar ik wil liever niet upgraden, mijn favourite game Delta Force Landwarrior wil nog wel eens buggy doen met DX 8.
Mijn config:
Epox KP6-BS Dualboard
Leadtek Gforce II mx400 64 mb
256 mb 133mhz mem
2X PIII 500 133mhz
Ik heb ook een matrox G400 dualhead 32mb liggen.. met die kaart heb ik dus geen enkel probleem..
Erg vreemd dus.. die Leadtek zou sneller moeten zijn toch ??
Maar al na 3a4 sec in een spel die de D3D modus loopt zo vast als een huis..
ps. hoe kan ik mijn agp 2X naar 1X zetten op deze epox mobo ??
( niet in de bios )
The Fanman
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
The AGP aperture is an area of system RAM reserved for use by the AGP card for storing textures if it needs to. The RAM is available for use by the system as normal if not used by the graphics card. This feature was of importance for graphics cards in the past, when cards typically only had 4MB or 8MB of onboard memory. However, as most modern AGP graphics cards now have 32MB or 64MB of SDRAM, the setting is now of much less consequence. It is generally advised to set the AGP aperture to half the system RAM - i.e. set to 32MB with 64MB of RAM. However, this advice predates the use of systems with more than 64MB of RAM and large graphics cards memories. In most cases you are unlikely to need to set the AGP aperture at more than 32MB, although in order to complete some of the artificial 3DMark200x benchmarks you may need to use an aperture of 64MB to hold all the textures.Op vrijdag 18 mei 2001 21:21 schreef Majestic het volgende:
AGP aperture size moet de helft van je interne geheugen zijn.
Source: http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm
Hier zijn de nieuwste: ftp://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/4in1435v.zip
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dit topic is gesloten.
![]()