[BC3] Pinnacle studio pctv-pro> interne tv-out ?

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
dat zou wel errug cool zijn als het kan :)

ik heb de pro, maar helaas geen TV op m''n kamer :(

maar ik volg dit nog wel ff, ben benieuwd..

Verwijderd

Ik zag dat er een interne tv-out (st9 no.12 blz.21) aansluiting op zit (pdf-file gedownload, kaart heb ik nog niet) voor het doorlussen naar oa. een dc-30 capt. kaart.
Output is fbas en ground (dus composite).

In principe kan je dus met een stukje coax kabel en een vrouwtje cinch/tulp-stekker eenvoudig een tv-out realiseren.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Als dit wil dan is het een erg aantrekkelijke tv-kaart voor die prijs!

Verwijderd

Die interne composite output is voor video-editing, het geeft het beeld door dat de tuner op de miro PCTV ontvangt, dus niet het beeld van je PC.

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp, wat je dus afspeelt kan je niet doorsturen naar die interne video-out?

Ik heb gister een gekocht bij MediaMarkt(laagste prijs garantie!).
Helaas zit er geen interne video-out op deze kaart;(
Gemaild naar Pinnacle support en dit is wat ze me mailden:

"Geachte heer,

Wij hebben uw e-mail ontvangen.

De interne video-out aansluiting was enkel voor testdoeleinden. Door de
nieuwe technologie:? is deze aansluiting niet meer nodig en daardoor ook niet
meer aanwezig op onze PCTV kaarten.

Met vriendelijke groet

Mw. Aadje van Geffen
Pinnacle Support
Benelux"

Helaas, misschien vanwege de capture mogelijkheden van de kaart is deze optie weggelaten?

Zijn er dan ook Tweakers die nog een "oudere versie" hebben?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
yep, ik heb de oudere versie liggen (en een studio DC10+)
je kunt met een kabeltje beide intern doorlussen en op die manier dus met je DC-10 direct van de tuner capturen.
d''r zitten op beide kaarten ook nog aansluitingen voor I2C (communicatie tussen beide kaarten en de tuner, verwacht ik :7 )
ik heb dit alleen nog nooit geprobeerd, daar ik er geen software voor heb.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Ruilen?*D

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
ik denk niet dat je mijn versie wilt hebben...
hij is namelijk niet meer in een laten we zeggen ... nieuwstaat
de antenne-plug was namelijk afgebroken (daarom heb ik ''m ook gekregen) en daar heb ik voor in de plaats een stukje coax vast gesoldeerd >:)
Hij zit nu in mijn soldeer-en-pruts-experimenteer-bak (da''s een bak bestaande uit allemaal onderdelen die ik gekregen heb omdat ze in een willekeurige andere bak niet werken (bijv hdd met >400 MB aan bad-sectors, CPU die in een vorm gebogen wordt anders geen beeld en een mainb. waarvan nog maar 3 PCI-sloten werken (klant + afstand-busje teveel) en verder een CDrom die met een welgemikte afwas-middel-klodder weer werkt, niet te vergeten een Realtek netwerkkaartje waarvan de flash-rom beschadigd was (geen mac-adres, dus werkte niet met een switch) en geheugen met rotte plekken (bad-ram in de kernel doet wonderen.... hoop ik, dat laatste moet ik nog proberen) en een 125 Watt ATX-voeding zonder 3.3V draadjes)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1