Toon posts:

[BC3] Hercules 3D Prophet 4500 64MB (Retail)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is deze al kaart officieel gereleased en kan je deze al bestellen en heeft iemand al deze binnen???

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Staat bij onze leveranciers inmiddels gewoon op de prijslijsten..

Dus zal ook wel leverbaar zijn denk ik..

• PowerPee
  • Laatst online: 08-06-2025
Nee, ik denk niet dat er veel mensen zijn die dit kaartje al hebben bemachtigd:'(

...het lijkt erop dat het Nvidia gelukt is om de intreeding van deze kaart in de markt te belemmeren:r:r

Vandaag staat ie weer in pricewatch...maar waarom? Hij kan toch nog niet worden geleverd:(

I k B a a l

P.

Verwijderd

Naar wat ik gehoord heb, zou het gaan om een probleem tussen AMD procs en de Kyro2. Dit verhaal kreeg ik te horen van de leverancier die mij zo''n kaart zou leveren. Ik heb de kaart inmiddels geanuleerd (niet hierom) maar deze melding is van eind vorige week.

Ik weet niet of dit waar is, maar dit is mij verteld. Mischien dat een ander dit kan bevestigen.

Verwijderd

Echter in de US zijn er een aantal die zo''n kaart hebben en die hoor je nergens over. :?

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 07:29
lijkt me niet dat Nvidia dit ''tegen heeft kunnen houden'' Hercules is geen kleintje en weten donders goed wat ze aan het doen zijn. In testen valt de Kyro gewoon op door Value for money. Iets waar Nvidia met de Geforce 3 jaloers op zou moeten zijn!

Verwijderd

Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt.
Voor de een is het veel teveel geld maar voor de ander is het een mooie plank om te kijken wat er allemaal mogelijk is met 3D. Nu de prijs is gezakt naar 1125,- vind ik een GF3 best wel interessant.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 12:02 schreef PowerPee het volgende:
Nee, ik denk niet dat er veel mensen zijn die dit kaartje al hebben bemachtigd:'(

...het lijkt erop dat het Nvidia gelukt is om de intreeding van deze kaart in de markt te belemmeren:r:r

Vandaag staat ie weer in pricewatch...maar waarom? Hij kan toch nog niet worden geleverd:(

I k B a a l

P.
Ik vind het ook typisch dat deze kaart wel op PRICEWATCH staat, maar zodra je met de desbetreffende bedrijven gaat bellen...zeggen ze allemaal dat ze in afwachting zijn van de levering en verder niks kunnen zeggen wanneer de kaarten precies geleverd gaan worden.

Ik word er een beetje :r-misselijk van.

Ik zit er zelfs hard over na te denken om maar Radeon te gaan kopen.

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:58

Remi

Moo!

Oke hier maar weer een update van ik.

Ce moi zit al een paar weken te wachten op deze kaart en belt zo''n beetje elke dag naar computerwinkels en groothandels. :Z

Iedereen weet (denk ik) dat de kaart half april al uit had moeten komen.

Tot nu toe hadden alle winkels en groothandels geen flauw idee wanneer de vidkaart komt, nu heb ik informatie opgevangen van Homeshop dat de kaart half juni gereleased wordt. :(

Maar volgens mij heeft echt nobody een clue van wanneer dat ding komt. Dus nu vraag ik de genen die ook meer info hebben gekregen om deze hier te posten.

Ik zal maar met de kick off beginnen.

Homeshop in Leeuwarden

Release: half juni (dit jaar) :+
Reden van late release: driver\software probs. (kan dus heel veel zijn)

Verwijderd

hij is allang op de markt
circa 3 weken ofzo..

nix belemeringen van nvidia

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
leverancier zegt week 22

dus nog ff w8 :9~

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

kijk ff in m''n signature voor het grote kyro topic, de scores staan daar al :)

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
HIJ IS ER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De Hercules Kyro II is UIT!!!!

Ga voor de OEM, hardware is exact hetzelfde, de retail zit alleen in een doos en je krijgt er een sticker vel bij verder exact gelijk!!

Vanavond post ik even wat Villagemark scores!!!!!

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Remi

Remi

Moo!

Als de heren dan ook nog zo aardig zijn om te melden waar ik um kan kopen dan zou het helemaal perfect wezen. *D

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 14:51 schreef Dizzytal het volgende:
HIJ IS ER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De Hercules Kyro II is UIT!!!!

Ga voor de OEM, hardware is exact hetzelfde, de retail zit alleen in een doos en je krijgt er een sticker vel bij verder exact gelijk!!

Waar heb je de kaart gekocht dan???

Vanavond post ik even wat Villagemark scores!!!!!

• juanp
  • Laatst online: 18-08 20:35
laat maar komen die post ik wil hem ook alleen heb ik gehoord dat je een redlijk snelle proc. nodig heb ik heb een P3450 die op 650 kan maar nu op 600 draaid

zou het hier mee gaan :?

thnx :)

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52
YES !!!!

Ik heb um vandaag binnen gekregen!!!

na 2 weken wachten!!

denk dat julliw um maandag of dinsdag kunnen krijgen..
ik werk zelf nl. in een compushop..

Greetz Roger

oja zal zo even benchen en results posten..
klein detail ik draai win2k

Greetz Roger

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• dizzytal
  • Niet online
Op vrijdag 18 mei 2001 17:51 schreef Remi het volgende:
Als de heren dan ook nog zo aardig zijn om te melden waar ik um kan kopen dan zou het helemaal perfect wezen. *D
Check "het grote kyro topic" maar ik heb em opgehaald (na al weken geleden te hebben besteld) bij Breet Computers (fl 360 voor de OEM, welke nogmaals exact gelijk (geclocked) is als de Retail)

• dizzytal
  • Niet online
Op vrijdag 18 mei 2001 18:47 schreef juanp het volgende:
laat maar komen die post ik wil hem ook alleen heb ik gehoord dat je een redlijk snelle proc. nodig heb ik heb een P3450 die op 650 kan maar nu op 600 draaid

zou het hier mee gaan :?

thnx :)
Geen id. die van mij zit momenteel in een Duron 800 systeem (zie het groot kyro topic)

ff wat reviews bekijken als ik jouw was...

• juanp
Op vrijdag 18 mei 2001 19:48 schreef Dizzytal het volgende:

[..]

Geen id. die van mij zit momenteel in een Duron 800 systeem (zie het groot kyro topic)

ff wat reviews bekijken als ik jouw was...
ok thnx

Verwijderd

Deze meneer had hem 2 wk geleden al besteld en raad es wanneer ik hem in huis heb :?
A.s. Dinsdag/Woensdag.

Te bestellen bij : www.breetcomputers.nl

Maar dat stond er ook al !

Verwijderd

Ik was vandaag met school in Trier (Duitsland) en daar lag een stapel 3D Prophet 4000 en 4500''s in een winkel.

Verwijderd

Ik ben niet zo weg van de KYRO 2 ik had er meer van verwacht. De media heeft het te veel opgeblazen. Een leuke kaart voor een standaard pctje, maar niet voor een gamer.

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 00:21 schreef Hitpoint het volgende:
Ik ben niet zo weg van de KYRO 2 ik had er meer van verwacht. De media heeft het te veel opgeblazen. Een leuke kaart voor een standaard pctje, maar niet voor een gamer.
Dat is onzin,bekijk maar es wat revieuws en ze zeggen dat hij in sommige opzichten sneller is dan een Gforce 2 GTS !!
En in andere opzichten net zo snel !!

Dus ik weet niet hoe je daar nu weer bijkomt !!

Verwijderd

Heb hem kunnen testen: Athlon 900 met 128MB, Aopen AK73proA. Clean install, Via 4.31, DirectX 8.0:

3Dmark 2000:

Powercolor GF II MX 32MB: ~4300
Kyro II 64MB OEM: ~4200

Zal vast wel iets sneller te krijgen zijn, maar een GFII GTS? No way :+

/edit
Lees dus net dat 3Dmark2000 niet zo''n goede vergelijking is...Maareh...Hij heeft toch DirectX 7.0 support? 2001 kan ik me voorstellen.

Oftewel een bench van Kwak 3 zou beter tot z''n recht moeten komen? Of heeft iemand hier een geniale andre benchmark...?

Vind het toch wel een vreemd puntje: 3000 punten lager scoren dan een GTS, en evensnel zijn?

/edit

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
3D Mark 2000 is inderdaad niet zo''n goede vergeleiking, of je zou de mx al moeten testen op software tnl

• juanp
ik ben wel heel benieuwd naar andere benchmarkes :)

dan weet ik hoe snel ik hem moet halen

• Joppe
ik ga eens kijken wat ik met m''n voodoo3tje haal in villagemark >:)

• dizzytal
  • Niet online
OK, als "we" nu eens allemaal verhuizen naar het groote kyro topic??

Dan zie je "gelijk" dat Villagemark de benchmark is voor Kyro kaarten..

GF3 58 fps
Kyro I 80 fps
Kyro II 121 fps

3D Mark is een "echte nVidia" benchmark :(

• Joppe
hmm, 31, is toch wel lekker eigenlijk, jammer dat de hsr van 3dfx alleen werkt in opengl en glide :(

• BC3 Victim
ik denk ook dat dit een goed kaartje is hij is goedkoop en snel in toch wel veel bepaalde opzichten ik denk dat er binnenkort bij mij een in de computer ligt:p

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Joppe
http://www.kmelektronik.de heeft de retail op voorraad voor 329,99 DM, de OEM moet 294,90 kosten maar die is nog niet binnen

• dizzytal
  • Niet online
Op zaterdag 19 mei 2001 16:05 schreef Joppe het volgende:
op voorraad voor 329,99 DM, de OEM moet 294,90 kosten maar die is nog niet binnen
Waarom et ding in DE kopen als je em hier ook al kunt krijgen??? (beter voor de NL economie enzo....) Is (imho) alleen intressant als je em kunt halen (dus bij de grens woont)

• Remi

Remi

Moo!

Ik heb um net besteld bij Breet computers of zo en ze zeiden dat ik de vidkaart dinsdag zou krijgen.

Nah ja ik zie ook wel. Anders maar Asus V8200 :9~

Verwijderd

Ik heb net te horen gekregen dat ik mijn kaart dinsdag/woensdag heb !
Over deze kaart zal ik ook een revieuw gaan schrijven bij : http://www.rorupc.nl/ !
Dus zodra ik hem klaar heb zal ik wel eff wat posten hiero.

Oh en wisten jullie niet dat 3Dmark een Nvida Benchmark was ?

Uiteraard kan je hem veel beter gaan vergelijken in spellen zoals Quake3 en Unreal T en ga zo maar door !

3Dmark = leuk om te zien !

• BC3 Victim
...Uit onbetrouwbare bron heb ik vernomen dat de OEM versie van dit plankje over 5.5ns
RAM beschikt t.o.v. 5.0ns RAM voor de retail versie. Kan een ieder die z''n plankje binnen heeft ff checken ???...

• dizzytal
  • Niet online
Op maandag 21 mei 2001 15:59 schreef Dana_Scully het volgende:
...Uit onbetrouwbare bron heb ik vernomen dat de OEM versie van dit plankje over 5.5ns
RAM beschikt t.o.v. 5.0ns RAM voor de retail versie. Kan een ieder die z''n plankje binnen heeft ff checken ???...
Dan klopt die bron van jouw niet... (of ik heb mazzel) dr zit netjes 5.0ns RAM op...

• PowerPee
Op maandag 21 mei 2001 15:59 schreef Dana_Scully het volgende:
en mijn bron: http://pvr.gamestats.com/start.shtml

gelukkig heeft mijn OEM Kyro II(vandaag binnen:9) gewoon 5,0ns RAM:)

dusssss

Verwijderd

Ik heb net de retail versie gekregen :P,ook 5,0 ns op heur !

Maare ik had toch geld over :)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Ik twijfel nog steeds over de aanschaf van deze kaart. In games is die kaart bloedje snel, in benchmarks vaak weer niet. Vooral omdat het T&L gebeuren dan getest wordt, hetgeen de Kyro dus niet hardware matig heeft.

Wie helpt me over de drempel.

check ook deze benches eens:
http://pvr.gamestats.com/cgi-bin/ikonboard/topic.cgi?forum=1&topic=144

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

T&L is waarschijnlijk niet iets om heel erg wakker van te liggen. Het is een leuke feature, maar waarschijnlijk al achterhaald door de snelheid van desktop CPU''s en de wat minder flexibele (lees: zeer beperkte) aansturing van een T&L unit als bijvoorbeeld op de GF2 en Radeon zit. Daar zou ik dan ook niet op blind staren. Come on, een MX of Radeon SDR die op 1024 bij 768 32 bit op zijn max komt of een Kyro II die zo af en toe nog even verder wil. Welk spel geeft nu echt een advantage wegens het gebruik van T&L? Geen, als je een beetje CPU hebt (800+). Verder heeft de Kyro II wel het een en ander aan features aan boord, daar is ie ook niet helemaal kaal in. Persoonlijk hou ik het nog lekker bij mijn SDR, maar als je die niet wenst, zou ik gewoon ervoor gaan..

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

tja SDR of Kyro II verschillen niet zo heel veel kwa prijs.

dan toch maar Kyro II denk ik..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• BC3 Victim
Ok, bedankt allemaal voor de input; dit stond er dus te lezen op; http://www.fortknox.de/

(Mijn "onbetrouwbare" bron dus.. ;-)))

Hercules Prophet 4500 bulk AGP 64MB SDR bulk

Warengruppe: Grafik-/AddOn-Karten
Artikelnummer: VT0
Lieferzeit: sofort lieferbar (auf Lager)
Beschreibung: Speichertyp :SDRAM
Grafikchip :ST Microelectronics Kyro II
Max Auflösung :1920 x 1440
Max Auflösung bei 16.7 Mio Farben :1920 x 1440
RAMDAC (MHz) :350

>>>> Bemerkungen :5,5ns Speicher <<<<

"Unsere deutsche Freunden haben vielleicht eine Fehler gemacht"

Ik ga voor OEM, Immer gerade aus.

• PowerPee
KANTTEKENING:

Ik heb vandaag even voor de nieuwsgierigheid mijn orbje van mijn Hercules 3D Prophet af gehaald...-> er zit inderdaad thermal paste op, maar vraag niet waarom!:(:(
De koeler raakte alleen de GPU op de hoekpunten:r
DUS PLAMUREN DIE HANDEL!!

...en dan misschien(ja jullie raden het al) overclocken>:)

P.
Pagina: 1