Toon posts:

Halflife, hoe alles instellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beginnend gamer, eigenlijk hou ik niet zo van spelletjes (ja vroeger, op een MSX-dos machine, Galactica), maar als ik de lol zie die mensen eraan beleven word ik een beetje jaloers, dus ik heb Halflife op mijn pc gezet. Het is versie 1.0.0.5, Valve LLC.
Nu heb ik op de Sierra site drie patches gevonden en gedownloaded. Hoe te installeren?

Dan nog de videokaart-instellingen, ik heb een Viper 550 op een 15" Daewoo monitor en SoundBlaster Live. Ik had eerst gespeeld op Software 800x600, beeld redelijk. Toen op OpenGL 800x600, beeld hapert + onderbrekingen in het geluid. En toen op Direct3d, beeld redelijk goed. Met welke videokaart- en geluidsinstellingen kan ik Halflife het beste spelen?
Wie kan me helpen zodat ik de boel perfect ingesteld heb?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Wat betreft de patches moet je sowieso de 1005-1009 patch draaien (voor TFC multiplayer fun). Een patch draaien is simpelweg dubbelklikken op het bestand. Wel effe de goede volgorde in de gaten houden.

Wat betreft de instellingen vergeet je je processorsnelheid te vermelden en dat is toch wel belangrijk.
Maar ik zou 800x600 in Direct3D gaan draaien en vergeet ook niet om EAX in te schakelen onder audio.

veel plezier met HL.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Wat heb voor processor, een pentium 233mhz ofzo?
Dat haperen kan aan je performance liggen en gezien het feit dat hij het al bij 800x600 doet zegt iets daarover, vandaar de schatting.
Wat je indergeval moet doen:
-de laatste nvidiaTNT drivers 2.08(2.17?)
-directX6.1
-open GL videomode kiezen

Hoeveel mb ram heb je?

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-02 09:45
- Ik zou de patch 1005 - 1013 nemen, als je deze nog niet hebt is dit deze url: http://www.won.net/scripts/download.pl?url=http://ftp.won.net/pub/half-life/english/10051013.EXE Is wel 20 mb!!!! Is de allernieuwste update, ben je ook weer helemaal bij.

- Inderdaad de laatste TNT drivers downloaden hiero: <A HREF="ftp://ftp1.detonator.nvidia.com/pub/drivers/english/riva-tnt-tnt2-vanta/win9x/win9xAGP208s.zip" TARGET=_blank>ftp://ftp1.detonator.nvidia.com/pub/drivers/english/riva-tnt-tnt2-vanta/win9x/win9xAGP208s.zip</A> Daar staat wel in hoe je het moet installeren als je dat nog niet weet :)

- OpenGL 800x600 kiezen inderaad, dat draait ut beste. Ik zou trouwens de brightness ook nog iets omhoog zetten, anders zie je vrij weinig

- Verder EAX inschakelen voor mooie 3d surround effecten :)

- verder zet je knoppen goed :D