Toon posts:

[BC3] Matrox G450 + Visionmaster Pro 450 problemen !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

heb voordat ik dit bericht postte natuurlijk uitvoering mbv search gezocht naar een oplossing maar heb die nog niet kunnen vinden.

Ik heb zoals het onderwerp zegt een Matrox G450 DDR DH 32 MB, in combinatie met een Iiyama visionmaster Pro 450. Loopt onder windows 2000 SP2.

Wat is het probleem, wel ten eerste al het installeren van de drivers. Dit gaat niet soepel. Heb het inmiddels wel lopen maar om te zeggen wat ging dat makkelijk nee.
Als ik b.v. de nieuwste drivers wil installeren dan plaatst windows 2 drivers in mijn hardware device lijstje. Nl Matrox g450 dh english en Matrox g400/g450. Vervolgens geeft ie bij het opstarten en blauw scherm, of start ie op in de 256 kleuren modus.

Heb daarom maar de drivers van de cd geinstalleerd en dan doet ie het wel.
Gaat trouwens ook pas nadat je een registry clean hebt uitgevoerd.

Wat ik ook erg vreemd vind is dat ondanks dat ik aangeef welke monitor ik heb, resoluties boven de 85 Hz, niet worden weergegeven. Inmiddels ben ik er wel achter hoe dit wel kan maar ik vraag mij af waarom dit verborgen wordt gehouden in het lijstje in je instelling binnen display.

Verder doet zich nu het vreemde geval voor.
Ik draai nu op 1024 * 768, 32 bits, 85 Hz, maar de icoontjes op mijn desktop hebben het aanzien van 16 kleuren ? Hoe kan ik dit nu veranderen. De optie om alle kleuren weer te geven bij de optie effecten staat uiteraad aan.

Wat me verder ook verbaast is dat de dvd''s wanneer ik die kijk op 800 * 600, 16 bits toch nog af en toe willen haperen. P.s. ik heb een abit bp6, 2 * 433 celeron, 256 Mb.

En als laatste werkt mijn tv out niet op mijn tv. Ik zie alleen een blauw scherm.

Jullie zien het wel, een echt tevreden mens ben ik op het moment niet.

Hopelijk hebben jullie enkele tips.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Check of er conflicten zijn met een andere kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 02:30 schreef Mastermind het volgende:
Check of er conflicten zijn met een andere kaart.
Nee nergens een probleem.

Vreemd hoor ...