Toon posts:

[BC3] 3D-Mark-score in win2k zó hoog???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen, ik ben hiero net overgestapt naar w2k en heb 3dmark zitten draaien. Op mijn oude systeem was ik een prestatie-verlies van ongeveer 20% of hoger gewend tov 98/ME.
Check nu mijn volgende scores:
Win98 SE:
2000: 5337
2001: 2392

Win2k: (12.20 drivers)
2000: 5002
2001: 2324

De verschillen zijn bijna nihil, hoe komt dit nu plotseling? ik draai w2k, SP1, nieuwste apcompat patch.
Mijn configuratie: Duron@1006*1.98V, Gforce2mx 183/200(ff teruggeklokt, grotere heatsink met fan was naar de maan), 256MB CAS2 geheugen@106mhz.

Win2k is trouwens erug blij als je de 4wayinterleave in je BIOS of met behulp van de programmatuur van george breese aanzet(had ik onder 98 ook al, ligt het niet aan). De doorvoersnelheid van je geheugen ging bij met 36% omhoog!!!

maar mijn eigenlijke vraag is, hoe komt dit?????

Verwijderd

Topicstarter
niemand die het weet waarom de scores nu ineens wel goed zijn onder w2k??

voor mij is nu trouwens geen reden meer om 98 te draaien nu dat ook d3d lekker onder win2k draait.

o ja, k heb trouwens directX 8.0 geinstalled

Verwijderd

Topicstarter
omhooghalen.....

niemand?????

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

hmmm
da''s wel errug hoog jah !
kweenie hoe je dat voorelkaar hebt gekregen
maaruuh ik zou ook win2k gaan draaien als ik jou was *D

Verwijderd

Ik haal 5600 met onderstaant systeempje... de detonator 10.80 drivers scheelde 2000 punten ofzo :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
je zult wel nieuwe drivers hebben die het beter die in w2k

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze drivers al vaker gebruikt maar nu zijn de prestaties in 1 klap wel erug goed...... k vind het nogal vreemd, maar k ben er wel blij mee, maar k zit nog steeds te zoeken waarom t zo is..........

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 10:07 schreef neographikal het volgende:
Win2k is trouwens erug blij als je de 4wayinterleave in je BIOS of met behulp van de programmatuur van george breese aanzet(had ik onder 98 ook al, ligt het niet aan). De doorvoersnelheid van je geheugen ging bij met 36% omhoog!!!
Aaahhh wil ik ook!
Kon zo snel geen 4way interleaving in de bios vinden (welke bios versie???)
En waar kan ik anders dat proggie vinden?

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07
4way interleaving is dacht ik alleen in te stellen bij een Abit.. Ik kan het mis hebben hor.

| I've got permission to color outside the lines |

• BC3 Victim
hallo ik kan de 4way interleave zo im mijn bios instellen.
heb een epox 8kta3+.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BenJoep
  • Laatst online: 22:07
Mkay, zoals ik al zei ik kan het mis hebben. :D

| I've got permission to color outside the lines |

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Volgens mij was je W98 systeem gewoon een beetje brak. Als je het echt wilt weten ga gewoon W98 weer installeren, lekker patchen en tweaken en draai 3DMark opnieuw.
Volgens mij moet je boven de 2400 3DMark2001''s kunnen komen.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

''t verschil tussen Win98<->Win2000(Pro) wordt steeds kleiner... >:)

• BC3 Victim
Ik heb hier ook een MSI bord, en inderdaad kan je bij MSI borden geen 4 way interleaving instellen, Thuis met mijn abit kan ik dat wel.

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 15:02 schreef Wingman25 het volgende:
Ik heb hier ook een MSI bord, en inderdaad kan je bij MSI borden geen 4 way interleaving instellen, Thuis met mijn abit kan ik dat wel.
4way interleaving is wel mogelijk met m''n MSI bordje... K7T266 PRO.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal ff proggie zippen en uppen naar ftp....geef me moment url verschijnt zo hiero

4way interleave enabler

alleen voor kt133A en dergelijke chipsets van VIA, kijk voor meer info op
www.viahardware.com

Verwijderd

Topicstarter
en o jah, gebruik sisoft sandra ff om je geheugen voor en na gebruik van de patch te testen, ik ben benieuwd naar de verbeteringen......graag in % opgeven

Verwijderd

Okee prima, zal ik zo ff doen en posten :)

Thx anyway voor het proggie

edit:

Sjit, Sisoft Sandra geeft al aan dat ie 4 way memory interleaving gebruikt!
(msi-k7t turbo, bios 2.7, win2k sp2)

Verwijderd

Hmmm vaag: :?

Als je in de bios instelt DRAM TIMING BY SPD (dus automatisch) zet ie mijn (PC100) geheugen op 100mhz, Cas 2. Maar 4-way interleaving zet ie dan automatisch ook aan ofzo ergens...???

Als ik het handmatig instel op bijvoorbeeld dezelfde instellingen dan staat 4-wayinterleaving niet aan en is de performance veeeeeeel slechter (10%/20% slechter!).

Nu heb ik ff dus dat proggie geinstalleerd, en handmatig ingesteld en paar keer getest. Het scheelt 10% (alu) en 20% (fpu) als je dus 4-way interleaving aanzet/installeerd!

Maar als je in de bios je geheugen dus automatisch laat instellen dan zet ie automatisch wel 4-way interleaving aan!

Ben ik nog duidelijk? Ik hoop het wel...

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
bij mij dus echt niet.......

vreemd moederplankie

• BC3 Victim
erm... dat 4-way interleaving... is dat ook nuttig om te gebruiken voor een tnt2 m64 ??
Kheb een vrij oud systeem, wich is:
Cellie 466@525 (hoger wil niet stabiel :( ),
windows 2000 prof, 320 mb geheugen >:) (afgelopen maandag 256 mb bij gedumpt jaja) en dus een tnt2m64...

Pagina: 1