Toon posts:

[BC3] TV out van de video kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet echt niets van de protocollen voor de verbinding van de tv-out naar TV. Mijn broertje heeft een Compaq PC met een 3dFx videochip onboard. Nu zit er achter op deze kaart een tulp aansluiting en een aansluiting die me doet denken aan een muispoort. Hij heeft geprobeerd via deze tulp stekker met een SCART verloopstukje het signaal naar de TV te leiden. Het werkt echter niet.
Mijn vragen zijn: wat moet de instelling van de videokaart zijn (PAL, etc)? Kan het TV out signaal wel op deze manier naar de TV geleid worden? Moet ik het signaal gewoon via de zenderzoeker opsporen of moet ik de TV gewoon op het eerste AV kanaal afstemmen.
Wat ik heel graag wil, en hier heb ik ook al driftig naar gezocht, is een overzichtsartikel die de basis van deze materie uitlegt.
Graag suggesties,

Jan Bonte

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
Waarschijnlijk moet je in het control panel van je videokaart nog even instellen dat je het beeld op de TV wil hebben i.p.v. op je monitor. Soms kan allebei ook.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 mei 2001 00:06 schreef Wannapuf het volgende:
Waarschijnlijk moet je in het control panel van je videokaart nog even instellen dat je het beeld op de TV wil hebben i.p.v. op je monitor. Soms kan allebei ook.
Klopt. Alleen wil de videokaart de instelling TVout inschakelen niet accepteren. Na het aanvinken van het vakje wordt het beeldscherm opnieuw ingedeeld en daarna is het vinkje weer verdwenen.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Dit onderwerp is al veel vaker besproken,
en ik heb er zelf ook al menig maal op geantwoord, en aangezien ik niet zo ben dat ik ga schreeuwen dat je de search moet gebruiken zal ik toch zelf antwoord geven :)

Paar tips die ik nu even kan geven (tis laat en i kben moe) :

- Controleer of de scart converter goed is; hiermee bedoel ik, dat ie daadwerkelijk tulp converteerd naar scart IN , de duurdere scart converters hebben een schakelaar er op IN en OUT om de verschillende functies te kunnen gebruiken, in dit geval is IN nodig, heeft de scart deze knop NIET dan _KAN_ het zijn dat je alleen ene "out" scart converter hebt..
- Als de tools van je videokaart niet werkt kan je het volgende proberen, sluit je pc op via de tulpstekker aan op je TV, en haal de monitor kabel er uit! de meeste videokaarten zorgen er dan voor dat als de PC aan gaat et signaal meteen via die plug wordt gestuurd.
- Controlleer dat je TV op het AV signaal staat!

(erg veel komt er verder op het moment niet uit, maar dit zou wel kunnen helpen)

Ohja! Verder even aan te raden ga naar:

http://come.to/tvout
daar staan 2 van de bekendste TVOut programmas! TVTOOL en TVCC2000

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hm instellingen, nouw volgens mij moet je pal b of pal g hebben werkt bij mij in iedergeval met alletwee de opties en op de tv moet je dan de AV kiezen (of het de eerste of tweede is ligt eraan in welke scart jem gepropt hebt). Natuurlijk ook instellen dat je beeld op tv wilt hebben bij de instellingen ven je videokaart maar das al verteld :)
kijk maar wat je drmee kan

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen