Toon posts:

[BC3] Geforce ipv Voodoo3-->Amd k6-2 @600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen,

Ik ben aan het benchmarken geslagen met 3dMark2000. Als ik nu de online result browser bekijk, en daar een search en compare doe met mijnzelfde systeem.
Dan blijkt dan als ik mijn voodoo3 3000 vervang voor een Geforce2 MX het systeem met 2000 punten stijgt.

Dit zijn de getallen:
Nu: Voodoo3 3000 --->1803 punten (niet slecht he)
Geforce 2MX ---> 3000 punten.

Nu dacht ik dat mijn cpu de bottleneck is/was.
Dat kan wel kloppen want als op een andere kaart zoek, dan blijft de score ongeveer hetzelfde.

Nu is wil ik even jullie gedachten horen over dit verhaaltje, en of het misschien zinvol is om de Videokaart te vervangen.

MrK

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad. K6-2 500mhz met een Viper II en later een Geforce2 MX. No way dat jij hem hoger krijgt dan 1800/1900 punten. De FPU van je K6-2 is op zijn uiterste nu.

Verwijderd

ps: ik had mijn 500 zelfs op 660 lopen, op een Asus P5A-B >:) [topic=100663]

Verwijderd

Topicstarter
Dacht dacht ik ook,
Maar die getallen die liegen niet.

Eenzelfde systeem als mij (@550 zelfs) haalt gewoon 3000 punten.

Ik weet dat punten niet alles zeggen, maar het is een goede indicatie.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 23:48 schreef Makaveli85 het volgende:
ps: ik had mijn 500 zelfs op 660 lopen, op een Asus P5A-B >:) [topic=100663]
He gaaf man, ''k ga zo je topic lezen.
''K heb ''m terug moeten clocken ivm stabiliteit.
Ben een waterkoeling aan het maken, hierna gaat mijn voltage pas boven de 2,6 V.
Hoger durf ik nu niet goed.

die p5a-b is toch een micro-ATX, zelf heb de p5a met 1mb cache.

Als ik ''m multiplier op 2x zet dan post hij niet eens--> Werkt dit wel??

Verwijderd

Onmogelijk. Die resultaten kunnen niet kloppen.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 23:52 schreef MrK het volgende:

[..]

He gaaf man, ''k ga zo je topic lezen.
''K heb ''m terug moeten clocken ivm stabiliteit.
Ben een waterkoeling aan het maken, hierna gaat mijn voltage pas boven de 2,6 V.
Hoger durf ik nu niet goed.

die p5a-b is toch een micro-ATX, zelf heb de p5a met 1mb cache.
De P5A-B was de AT / ATX versie :7

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 23:53 schreef Makaveli85 het volgende:
Onmogelijk. Die resultaten kunnen niet kloppen.
Wacht even, dat post ik ''n screenie

Verwijderd

Ja ik geloof je wel ...... maar die is niet van een K6-2. Onmogelijk ... Mijn broer had namelijk ook een K6-2 500 en een vriend van me ook en we hebben alles maar dan ook ALLES er aan gedaan om sneller sneller sneller door de 3DMark2000 test heen gekomen, en het is nooit gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
Oordeel zelf:
Afbeeldingslocatie: http://www.dkb2.f2s.com/mark/3d.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

kheb aardig hetzelfde systeem, maar volges mij gaat het niet erg veel helpen om er een Geforce in te doen.

Dat hele socket 7 platform is een beetje te oud daarvoor... het zal natuurlijk wel helpen, want die voodoo3 zuigt verschrikkelijk zwaar in direct3d, maar het is z''n geld niet waar imho op dit oude systeem.

Ik zelf accepteer gewoon dat ik niet de nieuwste spelletjes kan spelen. UT & RA2 lopen bijvoorbeeld wel heel lekker, dus dat speel ik nog wel es. Verder is het wel een lekker systeempje voor in windows, maar het is gewoon geen gamecomputer...

Verwijderd

voodoo 3 is in een aantal games zelfs sneller dan een gforce2-mx op een k6-2. Unreal Tournament bijvoorbeeld, zeker 25% sneller gaan met een voodoo 3. Ik geloof helemaal niets van die gforce 2mx scores, tenzij 3dmark2000 zwaar gebruik maakt van T&L.
Ik had zelf een k6-2 550 + voodoo 3. mdk2 steeg van 26 naar 28 fps toen ik een radeon sdr installeerde, UT zakte tegelijkertijd van 29 naar 21. Het voordeel wat je hebt met T&L zou dus voor een deel weer moeten verdwijnen door slechte 3dnow! optimalisaties en zwaardere processorbelasting van een modernere grafische kaart (ten opzicht van de voodoo 3)

Verwijderd

madonion.com maakt zn producten echt pro-nvidia. waar die hogere score voor is .. is het feit dat ie extra dingen kan (effecten) de fps zal niet tot weinig verschil zijn. je hebt er dus alleen in 3dmark en d3d games wat aan om een gf te nemen.

Mijn score trouwens:

Amd k6-3+ 450@550 128mbcas3 voodoo 3 3000agp (non-oc''t) op een p5 a/b met laatste bios is : 1988 :) op 1024x768x24 (kan wel hoger in 3dfx tools tweaken maar ik heb liever betere beeldkwaliteit.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
hmmz...en die 600 mhz, das zeker niet met een gewone k6-2 he?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Pagina: 1