Ik heb vandaag bij iemand Win98 op de computer gezet. Alles verliep vlot. Op een ding na: tijdens de installatie gaf de monitor, een Ilyama 15" Vision Master (MF8515F) op een paar cm brede trillende en gelijnde band na geen beeld. Ik loste dat op door bij iemand anders een monitor te lenen (zo''n degelijke IBM SVGA) in de veronderstelling dat na het installeren van de drivers en videokaart (gecombineerde 3D Edge Diamondkaart 2MB) het probleem zich wel zou oplossen. Niets bleek minder waar. Ook na de installatie van de betreffende drivers bleef dat vreemde beeld bestaan. Kent iemand dit probleem en nog belangrijker: is het op te lossen? En dan vooral hoe? Ik snap er niets van, temeer Ilyama toch goed bekend staat....
Je hebt dit nog wel eens als je monitor een bepaalde resolutie/refreshrate niet aankan. Maar de MF8515F kan extreem hoge (meer dan de gemiddelde 17") refreshrates aan, dus dat zou het eigenlijk niet kunnen zijn. Maar je zou eens kunnen proberen 640x480x70 Hz te draaien ;-) Maar ook tijdens de install is helemaal vreemd, want die is meen ik 640x480x70 Hz... Misschien kaduuk?
Verwijderd
Ik precies dezelfde monitor. Bij mij nokte hij er ook mee. Ik heb hem gewoon open geschroeft en het on/off knopje weer vast gesoldeert aan het draadje. En probeer misschien ook ffies een andere videokaart met je ilyama monitor.
Veel succes.
GreetZ by Napsta
Veel succes.
GreetZ by Napsta
ja de monitor is misschien te heavy voor de wel erg oude vga kaart. Of de nieuwste drivers van de vga kaart ophalen.