[BC3] GeForce 256 ddr bios flashen ???? wie

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 22:53
Ik heb hier op de asus ftp een bios update gevonden van Asus 256 ddr deluxe

Alleen ik weet niet of ik het wel zal doen of niet dus wou ik weten wie het nog meer heeft ge update en met welk resultaat natuurlijk

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07
Ik heb geen asus maar een hercules en ik heb hem geflashed. Is nu versie 3 ofzow (heb geen zin om te booten en te kijken).

Geloof niet dat het echt uit maakte qua snelheid. Als je er nu geen probs met die kaart hebt dan zou ik het niet doen.

| I've got permission to color outside the lines |

• BenJoep
  • Laatst online: 22:07
Heb die pdf bekeken die erbij zat maar staat niks over wat het moet verhelpen ofzow. Lekker laten zitten dan maar.

| I've got permission to color outside the lines |

• gavro
  • Laatst online: 23:22
Je moet hiermee oppassen:
Het volgende staat op www.geforcefaq.com:
Q. I have an ASUS AGP-V6800 Deluxe card and I have updated my BIOS, but now I have severe problems. What''s going on?
This is because older ASUS AGP-V6800 Deluxe cards use 8 Infineon RAM chips, and newer cards of the same model only use 4 Samsung RAM chips, with a different BIOS to go with them (version 2.10.02.10.04). ASUS offer a ''newer'' BIOS on their website that enables sidebanding (version 2.10.02.10.02 sba), but this BIOS only works with the 8 chip cards, not the newer 4 chip cards. If you use the sba BIOS on a newer card, you will get display corruption and instability problems.

Jurgen Ludolph has provided me with a copy of the 2.10.02.10.04 BIOS that you can download if you have this problem. It is available here:
http://www.geforcefaq.com/files/v6800d-2.10.02.10.04.zip
You will need to use NVFlash to use this BIOS - you can read more about NVFlash in the ''Where can I get and how do I use NVFlash?'' question.
Ik heb namelijk dit probleem ook gehad, en godzijdank vond ik dit!! Was niet cool: ik had de kaart nog maar net en toen flashde ik em en kreeg ik echt vreemd beeld!

Whoo-ah.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Er zijn ook tools te vinden welke je een ander bios laten proberen zonder dat je hoeft te flashen.

Overigens heb ik mijn bios van mijn asus DDR wel geflashed, om SBA aan te krijgen. Maakt -helaas - geen fuck uit, hooguit 1 a 2 fps winst.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mich
Op dinsdag 15 mei 2001 23:49 schreef gavro_g het volgende:
Je moet hiermee oppassen:
Het volgende staat op www.geforcefaq.com:
[..]

Ik heb namelijk dit probleem ook gehad, en godzijdank vond ik dit!! Was niet cool: ik had de kaart nog maar net en toen flashde ik em en kreeg ik echt vreemd beeld!
dus jij heb op je DELUXE kaart deze 2.10.02.10.04 bios versie.

p.s. deluxe staat groter omdat ik zeker wil weten dat ik de goede heb

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een Creative Geforce DDR. Ik heb deze met de nvidia reference bios geflashed. Maar het maakt eigenlijk helemaal geen verschil.

Het flashen ging de eerste keer alleen helemaal fout, ik had geen beeld meer enzo. geluk had ik nog een oud isa videokaartje liggen deze erin geprint en toen weer opnieuw gefalshed ging toen gelukkig wel goed.

Maar wat ik dus wil zeggen dont change a winning formula. Als je geen stabiliteits problemen hebt dan gewoon zo laten.

[edit]
ik heb geen snelheid gewonnen
[\edit]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• gavro
Op dinsdag 15 mei 2001 23:55 schreef DE_Michiel het volgende:

[..]

dus jij heb op je DELUXE kaart deze 2.10.02.10.04 bios versie.

p.s. deluxe staat groter omdat ik zeker wil weten dat ik de goede heb
Yup, ik heb DELUXE, en dit bios heeft mijn problemen (na het flashen met die van Asus) opgelost.

Enuh, bij deze kaart (heb het op verscheidene sites/forums gelezen) heb je haast geen performanceboost na het flashen van het bios. Het is alleen om problemen te verhelpen.

edit:

Voor de duidelijkheid: als je dus 4 samsung geheugenchips hebt dan moet je deze gebruiken, als je 8 geheugenchips hebt, dan moet je die van de Asus-site gebruiken, dan kun je er zelfs nog 1/2 fps (lekker boeie) extra uitpersen als je SBA aanzet.
Clear?

Suc6

Whoo-ah.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Op woensdag 16 mei 2001 00:33 schreef gavro_g het volgende:

[..]

edit:

Voor de duidelijkheid: als je dus 4 samsung geheugenchips hebt dan moet je deze gebruiken, als je 8 geheugenchips hebt, dan moet je die van de Asus-site gebruiken, dan kun je er zelfs nog 1/2 fps (lekker boeie) extra uitpersen als je SBA aanzet.
Clear?

Suc6
Juist andersom....... :)

• Mich
is die nu voor 4 of voor 8 chippies

en waar kan ik eventueel die voor 8 chips vinden want op de asus site staat die niet volgens mij

• Mich
eh ok wie kan mij misschien helpen aan de orginele bios van mijn asus 256 ddr deluxe wil het weer terug flashen het loop niet echt lekker

(of de bios versie dan kan ik zelf zoeken)

• gavro
Op woensdag 16 mei 2001 00:55 schreef Jur het volgende:

[..]

Juist andersom....... :)
Wat nou andersom? Als je het tekstje goed leest:
voor 4 chips: de xxxx.04
voor 8 chips: de xxxx.02 (eventueel SBA)

Zeker weten, ik heb het zelf meegemaakt for christ sake!

edit:

Hier is de bios voor de 8 chips-kaart:
ftp://ftp.asus.com/Pub/ASUS/vga/agp/v6800/a68d01.exe

Kijk eerst ff hoeveel chips je hebt, will ya!

Whoo-ah.

Pagina: 1