Toon posts:

[BC3] Geforce 2 MX... Welke driver?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik heb een Hercules 3d Prophet 2 MX videokaartje , maar ik kan geen geschikte driver vinden.. ik draai nu detonator (niet zeker) 6.18 maar ik krijg maar geen fatsoenlijke gameplay in quake 3 ... alles op normal in quake3 komt ie niet boven de 35 framer per seconde.. dat zou echt veel hoger moeten zijn.

Maar het sterke is, dat hij in 3dmark2000 en 2001 en veel andere spellen het WEL gewoon goed en snel doet!

Ik heb quake3 al opnieuw geinstalleerd, maar niets schijnt te helpen.

Ik draai windows ME op het volgende systeem :

Celeron 500
Abit BE6
128 mb intern
30 gyg hd
Hercules 3D Prophet 2 mx 32 mb 5,5 ns

Wie weet welke driver ik nodig heb?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Die Celeron van je is gewoon een gruwelijke bottleneck, mijn broertje haalde met een Viper II bijna evenveel frames als met zijn GF2MX, gelukkig heeft hij nu een echte processor.

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Owkee, ik geef 10 tips:

1. draai win98se ipv windows ME

2. ik gebruik de de officiele Hercules
drivers versie 7.52 => ze bevallen me errug goed

3. defragmenteer je schijf es, deel hem in partities in, beter nog: formateer de hele shit es. Als 30 gig fout is ingedeeld, wil de comp niet meer zo hard

4. pleur dur nog een reepje van 128mb SDram bij; kost toch bijna niks

5. overclock je proc. en je geforce => die 5.5ns van die hercules MX retail (heb ik dus ook) wil best hard hoor

6. draai het spel in een lagere resolutie, op 800x600 moet tie echt wel relax draaien

7. gebruik 16bits kleuren, de geforce heeft een flinke performance hit als je overschakelt naar 32 bit

8. download cacheman en selecteer de 3d-games configuratie

9. laat zo min mogelijk progjes op de achtergrobnd draaien, en schakel die actieve desktop uit

10. voor een verbeterde d3d performance: installeer DirectX8.0. De eerder genoemde hercules drivers doen het goed in combinatie daarmee (doe ik dus ook)

Zoiets?

suc6 :)

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 21:42 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Die Celeron van je is gewoon een gruwelijke bottleneck, mijn broertje haalde met een Viper II bijna evenveel frames als met zijn GF2MX, gelukkig heeft hij nu een echte processor.
valt wel mee hoor... ik heb een dual celly 400 waarop QIII met alles maximaal op 1024x768 zo''n 40 fps haalt met 1 cpu en 45-50 as ik smp enable

Verwijderd

Ja dual, vind je het heel gek dan, die celeron heeft te weinig bandbreedte, met 2 naast elkaar krijg je wel genoeg.
Pagina: 1