[BC3] BNC-kabel, goede kwaliteit, waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Ik zoek een BNC-kabel voor aan m''n Sony GDM-F400 19", die hangt aan een GeForce DDR [Elsa Erazor X2] op 1600x1200@85Hz.
Op zich ben ik tevreden met de beeldkwaliteit van m''n DSUB-kabel, maar ik wil m''n laptop er ook aan hangen, dus moet ik er een BNC-kabel bijhebben [echt handig zo''n frontpanel switch!].
Die BNC ga ik dan ook maar meteen gebruiken voor m''n main-sys, omdat dat een betere kwaliteit zou kunnen geven.

Maar dan wil ik er ook meteen een van goede kwaliteit, en dus niet die el-cheapo dingen van 30 piek ofzo...
Dus goed afgeschermde kabels [4-6mm?], vergulde pluggen etc.

Waar kan ik die halen/bestellen [liefst omgeving Eindhoven]. :?

Verwijderd

Ik heb er gewoon een bij SWW gehaald. 80 piek of zo.

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 14:52
Zit er nou eigenlijk superveel verschil tussen BNC en DSub, ik heb hier een Piiyama 450 en die ondersteund beide. Het door mij tot nu toe enkel gehoorde antwoord is dat er meer contrast door ontstaat?~?

Verwijderd

Ik zie het verschil toch wel. Hoe hoger je resolutie/kleurdiepte/frequentie, hoe meer je het merkt.

BNC is gewoon beter afgeschermd, beter gescheiden, en een hogere bandbreedte.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Vind ik het toch raar dat de vision master pro 451 dat niet heeft. Terwijl de 450 dat wel heeft :? Beetje vaag

w00t

Verwijderd

BNC ziet er iets scherper uit kleurrijker uit vind ik, ik heb gewoon een el-cheapo van 50 gulden, die werkt perfect.

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hmm ga ook maar eens zo''n kabeltje halen dan (ben ik al heel lang van plan eigenlijk maar vergeet het steeds weer :P ).

PC Specs

Verwijderd

Graag nog wat meer adressen waar je een goede BNC kabel kan halen (+/- 100 piek)?
Ik wil er namelijk ook een in de hoop dat dit de schaduw (bij tekst) bij m''n Iiyama VM Pro 410 weghaalt. Iemand misschien ook een idee hoe dit komt? Videokaart is een Asus V7700 GF2 GTS.

• -whodini-
  • Laatst online: 15-08 02:10
wat voor is kabel is het?
kan ik het ook gebruiken

iRacing Profiel

• Bomberman
Ja met jou monitor kan jij het ook gebruiken .. gebruik ff de search voor een uitleg, heb laatst ergens een heel uitgebreide gezien hier :) ..

PC Specs

• -whodini-
  • Laatst online: 15-08 02:10
wat voor soort aansluitingen heeft die BNC kabel?

iRacing Profiel

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Hoe kan je zo''n ding eigenlijk aansluiten? Heb je daar een converter voor nodig?? Mijn CTX 19" heeft ook van die aansluitingen!

Maar mn Geforce 2 mx heeft alleen maar zon vga-uitgang

• Bomberman
Kun je gewoon op je VGA kaart aansluiten (DSub) .. het is dus zo''n Dsub die zich spitst in 5 (of 6? .. geen zin om m''n monitor om te draaien ;) ) coax kabeltjes die je op je monitor zet. RGB en horizontale en verticale sync komt dan apart de monitor binnen. Volgens mij is die zesde sync-on-green maar het kan ook dat ik er nu compleet langs aan het lullen ben :z ..

PC Specs

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Ah ok, dan ga ik binnenkort ff naar de electroboer om wat kabels en zo''n splitter te halen :)

• Bomberman
Eh neej die kabel is 1 geheel dus :) .. aan de ene kant een gewone VGA aansluiting en aan de andere kant 5 of 6 coax aansluitingen.

PC Specs

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op dinsdag 15 mei 2001 23:14 schreef Demonseed het volgende:
Graag nog wat meer adressen waar je een goede BNC kabel kan halen (+/- 100 piek)?
Ik wil er namelijk ook een in de hoop dat dit de schaduw (bij tekst) bij m''n Iiyama VM Pro 410 weghaalt. Iemand misschien ook een idee hoe dit komt? Videokaart is een Asus V7700 GF2 GTS.
Schaduwen zoals je beschrijft komen waarschijnlijk door het slechte RAMDAC van de GF1, GF2MX en GF2 kaarten. Helaas, zul je mee moeten leven. (Of check ff Het Radeon Topic)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Ik heb bij informatique een BNC kabel gezien voor f 49,-- ( en f 7,50 verzendkosten). Dat kan je de kop niet kosten.

(koop er zelf ook een, ik wil in W2K ook wel eens een refresh rate van 100+ Hz zien)

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Over die schaduwen en wat je er aan kan doen moet je hier es kijken.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Waren die schaduweffecten niet op te lossen door het verwijderen van een aantal condensatortjes en weerstandjes uit de filtering van de kaart?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• SkoolieDie
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 06:37 schreef unicorn7 het volgende:
Waren die schaduweffecten niet op te lossen door het verwijderen van een aantal condensatortjes en weerstandjes uit de filtering van de kaart?
Juist, zie link.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Goed verhaal achter die link, legt duidelijk uit wat het probleem is. Dus vanaf nu geen vage ''welles nietes'' discussies meer aub :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• ro__
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
OK, bedankt voor de vele reacties, maar mijn bedoeling was niet om weer een hele discussie te starten over de al dan niet toegevoegde waarde van een BNC-kabel, of de RAMDAC-kwaliteit van GF''s ;)

Maar goed, tot nu toe dus twee winkels:
sww [80 piek] en informatique [50 piek].

Weet niemand waar je die echt goede kabels kan kopen [100 piek of meer]?

• SkoolieDie
  • Niet online
Begrijp het nut niet helemaal, garbage in garbage out enzo. Maar goed :

Afbeeldingslocatie: http://www.computron.be/Supplies/Kabels/Images/vk8116.jpg

mooi afgeschermd, ferriet kern eromheen.

in belgie te koop

/edit kost je wel 140 piek maar dan heb je ook wat

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 14:52
Op dinsdag 15 mei 2001 20:21 schreef robbie007 het volgende:
Vind ik het toch raar dat de vision master pro 451 dat niet heeft. Terwijl de 450 dat wel heeft :? Beetje vaag
Lekker peu *D
Pagina: 1