beeld begint onderin beeld dus zie je bovenin zo''n 2 centimeter zwart en langzaam maar zeker kruipt ie terug omhoog.
oplossing: dat zou ik ook graag willen weten
Ik heb een klein probleempje met mijn NEC VR19 monitor. Ik heb hem overgekocht van iemand die een oem systeem van nec had ofzo, en een andere monitor kocht.
Het probleem is dat als ik windows98 heb opgestart, het beeld smal is, en hoe langer de monitor aanstaat het beeld steeds verder naar links en rechts uitrekt. Dus als ie net aanstaat zie je links en rechts zeker een centimeter zwart, en na een half uur is er geen strook zwart meer te zien. Het gebeurt dus geleidelijk aan.
Wie weet waar dit aan kan liggen?
Hoe is het op te lossen?
Bij voorbaat dank.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
door de warmte verloopt zijn waarde en schuif/vergroot het beeld...
kosten: 1,- ex solderen...
Ik heb 3 monitoren (en dus ook 3 comps) en alle3 hebben ze hetzelfde.
Maar kijk maar 1s bij een uitgebreide monitor test als het goed is gaan ze pas testen na een half uur , eerst ff warmdaaien.
Gelul.Op woensdag 16 mei 2001 11:54 schreef _zeus_ het volgende:
Dit is "normaal" een monitor heeft ca een half uur nodig om op te warmen voordat ie een "goed/normaal" beeld geeft.
Niet waar.Gelul.
Zelf heb ik een Iiyama VMP450 (A901HT), en deze heeft er ook last van. Bij kleinere monitoren (14-17") zie je het niet direct, maar bij grotere monitoren wel degelijk.
OK, een centimeter is veel, maar van opwarmen is wel degelijk sprake. Als hierna NOG STEEDS vervormingen spontaan ontstaan, dan is er WEL iets mis. Anders niet.
Tip: Stel je monitor pas in zodra hij warm is. Doe je dit niet (dus telkens als hij net aan gaat), dan BLIJF je afstellen.
That''s my story.
... en oranje! :P