We gaan hier thuis een compleet nieuw systeem aanschaffen. ''t Wordt een Pentium 4 systeem. Alle onderdelen in de PC heb ik wel bijmekaar na veel wikken en wegen, maar nu weet ik even niet meer welke monitor ik er nu bij moet nemen. Het wordt wel een 17" monitor want 19" wordt veel te lomp voor hier in de woonkamer waar ie komt te staan. ''t Was wel de bedoeling dat het een Flatscreen monitor wordt. Ik heb deze 3 monitoren nog op m''n lijstje staan ... maar ik weet niet welke ik nu moet nemen:
17" Iiyama S705MT Visionmaster Pro 405 à fl. 709,-
17" Iiyama A705MT Visionmaster Pro 411 à fl. 759,-
17" LG 795FT Flatron à 835,-
De LG is dus een stuk duurder, maar is ie ook kwalitatief veel beter? Ik vind ook dat die LG wel enigzins lomp is (grote plastic randen om het scherm) en die USB-hub ... heb ik die echt nodig? Maar ''t scherm is (wat ik ervan heb gezien) wel erg strak.
De videokaart is ''n ATi Radeon 64MB DDR ViVo
Iemand hier iets over te zeggen?
17" Iiyama S705MT Visionmaster Pro 405 à fl. 709,-
17" Iiyama A705MT Visionmaster Pro 411 à fl. 759,-
17" LG 795FT Flatron à 835,-
De LG is dus een stuk duurder, maar is ie ook kwalitatief veel beter? Ik vind ook dat die LG wel enigzins lomp is (grote plastic randen om het scherm) en die USB-hub ... heb ik die echt nodig? Maar ''t scherm is (wat ik ervan heb gezien) wel erg strak.
De videokaart is ''n ATi Radeon 64MB DDR ViVo
Iemand hier iets over te zeggen?
Verwijderd
Ik heb zelf ervaring met de lg 795ft plus en die vond ik niet echt super. Slechte convergentie (rode lijnen aan zijkanten) en een belabberde focus (scherpte) in de hoeken. Deze zaken komen trouwens ook in reviews terug (vooral die focus). ''Iedereen'' hier op tweakers zegt echter dat de lg een topmonitor is. Je kunt dus het beste zelf even gaan kijken in de winkel en voor jezelf beslissen welke je het beste vind. Zo krijg je toch alleen maar opmerkingen van: ik heb monitor bla bla, die moet je nemen want die is echt goed. Terwijl jij hem misschien verschrikkelijk slecht vind.
Nog een tip: zoek even naar het programmatje Nokia monitor test en vraag in de winkel of je de monitor even mag testen met dat programma. Als je een beetje weet hoe het werkt haal je de mankementen van de monitor er zo uit. Weet alleen niet of er veel winkeliers zijn die dat toestaan, maar toch. En laat de monitor die je koopt eerst uit de doos halen, dat voorkomt terleurstellingen.
Nog een tip: zoek even naar het programmatje Nokia monitor test en vraag in de winkel of je de monitor even mag testen met dat programma. Als je een beetje weet hoe het werkt haal je de mankementen van de monitor er zo uit. Weet alleen niet of er veel winkeliers zijn die dat toestaan, maar toch. En laat de monitor die je koopt eerst uit de doos halen, dat voorkomt terleurstellingen.
Wat doet Nokia-monitor dan?
Enneuh ... ik wil eigenlijk best wel reacties horen van "ik heb deze monitor en hij bevalt me goed omdat ....". En natuurlijk feiten over de kwaliteit die in tests naar voren zijn gekomen (maar dat kan ik ook zo opzoeken).
Enneuh ... ik wil eigenlijk best wel reacties horen van "ik heb deze monitor en hij bevalt me goed omdat ....". En natuurlijk feiten over de kwaliteit die in tests naar voren zijn gekomen (maar dat kan ik ook zo opzoeken).
Ik heb zelf ervaring met de Iiyama A705MT.
De meesten vinden het grote voordeel van de LG op deze monitor, dat de LG geen stabilisatielijntjes heeft.
Ik stoor me zelf echter helemaal niet aan die lijnjtjes.
Ik vind de A705MT een prima monitor voor niet te veel geld!
De meesten vinden het grote voordeel van de LG op deze monitor, dat de LG geen stabilisatielijntjes heeft.
En de Visionmaster 410 dan? Hmmz ... maar die vind ik vrij kostbaar voor ''n 17" monitor.Op dinsdag 15 mei 2001 17:07 schreef TB het volgende:
Ik heb zelf ervaring met de Iiyama A705MT.
Ik twijfel dus nog steeds tussen de Visionmaster 411 (A705MT) en de LG 795FT.
Pagina: 1