Toon posts:

[BC3] Asus V7100 traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleem met de Asus V7100 Geforce 2 MX. M''n pc is ontzettend traag, lijkt wel of het geheugen helemaal volloopt.
Weet iemand misschien wat te doen?

Verwijderd

iets meer info zou handig zijn, wat voor systeem heb je?

Verwijderd

Topicstarter
pII 300, 96mb intern, winME, 8GB

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Je hebt ook wel ''n beetje weinig geheugen moet ik zeggen. Programma''s/spellen die lekker van je videokaart gebruik maken zijn ook meestal degenen die ''t meeste geheugen nodig hebben.
Geheugen kost bijna niks op het moment, ik zou zeggen maak er gebruik van :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Draai eens een 3dmark200o''tje, dan hebben we wat getallen.

Je zou rond de 2500 punten moeten komen

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik al de oorzaak weet van de traagheid: het systeem ziet nu maar 32 mb intern ipv 96 mb! Hoe kan ik ervoor zorgen dat ie weer het goeie aantal mb''s gebruikt?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Voor zover ik weet ligt het niet aan je videokaart, maar aan je processor.
Ik had namelijk ook een cpu van 300, een een asus v7100 geforce 2mx +tv out en het schoot gewoon niet op, die videokaart kan veel meer aan, maar je processor niet, heb nu een amd duron 800, en hij gaat als een trein

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Als hij je RAM niet ziet moet je ff controleren of hij er echt goed inzit.
Had eens een 128 module er omgekeerd in gedaan en mn Comp startte wel op, alleen gaf hij nogsteeds aan dat er geen extra ram in zat.

Verwijderd

Of missschien kijken bij start ==> uitvoeren ==> msconfig ==> geadvanceerd ==> geheugen beperken tot xxx mb of dat aan staat of niet

Verwijderd

Topicstarter
Heb via msconfig gekeken naar de settings van het geheugen en het tot 128 mb beperkt (heb 128 ipv 96 mb). Opnieuw opgestart maar systeem geeft nog steeds 32 mb aan.
Waarschijnlijk toch maar een nieuw systeem aanschaffen....

Verwijderd

hep je een reepje of meerdere, kan je misschien ff de reepjes omwissele of er een in een lege (andere) knallen :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ook het omwisselen van de reepjes helpt niet.....;(
Misschien nog andere ideeën?

Verwijderd

Erhm.

Tsja, bij mij herkende m''n computer laatst ook 1 van m''n dimmetjes niet meer. Ik heb er toen eentje in een andere sleuf gezet, en alles werkte weer.

Probeer anders eerst eens met 1 dimmetje gelijk er in op te starten. Misschien is er eentje gaar???

Rob

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Lijkt me iig geen proc-probleem: heb ook een V7100 icm PII 350 (en 192 MB) en games (Q3A en GP3) gaan erg goed. Koop een bankje van 128 MB en je zit weer goed.

Systeem

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Niet vergeten dat de PII 300 op een bus zit van 66MHz i.p.v. 100 van de 350 MHz, dat scheeld al een slok op een borrel. Bovendien kan het zijn dat geheugen dat gebruikt wordt niet altijd teruggeklokt word. Je heb dus kans dat de geheugenbankjes ongelijk zijn in snelhied, kan conflicteren. (meestal NIET)

probeer per bankje erbijplaatsen, en kijken welke gaar is (herhaling ;) ) werkt het niet, nieuw sys halen. mobo+CPU totaal nog geen 500,- (duron 800)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 15:01 schreef Wingman25 het volgende:
Niet vergeten dat de PII 300 op een bus zit van 66MHz i.p.v. 100 van de 350 MHz, dat scheeld al een slok op een borrel. Bovendien kan het zijn dat geheugen dat gebruikt wordt niet altijd teruggeklokt word. Je heb dus kans dat de geheugenbankjes ongelijk zijn in snelhied, kan conflicteren. (meestal NIET)
Dat is klinkklare onzin. Als geheugen PC66 is, kan het geheugen zeker een FSB van 66Mhz aan en ALLES wat daar onder zit. PC133 geheugen kan dus zeker een FSB van 133 Mhz aan, maar zeker alles minder. Geheugen draait altijd op dezelfde snelheid als de FSB. Als je pc66 geheugen hebt en je hebt een fsb van 100 Mhz, dan kan het zijn dat je systeem flink instabiel wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m''n "ouwe"kaartje er weer effe in gedaan en nu herkent het systeem weer die 128 mb. Dus die geheugenreepjes lijken me dan niet corrupt of zo.
Pagina: 1