Toon posts:

[BC3] TV-kaart, heb geen ervaring, welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus met me toekomstige pc op me kamer (op Twente-campus>:)) TV op me pc gaan kijken, omdat ik dan toch een nieuwe pc heb en omdat dat me kosten aan een TV+VCR scheelt... maar nou heb ik dus totaal geen kennis op dat gebied... met welke kaart kan ik goed TV kijken + opnemen op me PC :?

btw. misschien de ATI-TV Wonder wat (is wel ''maar'' 180 piek):?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:25
Het maakt denk ik niet zoveel uit. Gebruik de search ff!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 20:22 schreef dennisdotcom het volgende:
Het maakt denk ik niet zoveel uit. Gebruik de search ff!
oops, ja sorry, was ik ff helemaal vergeten |:( maar ik kan niet zo snel erg veel vinden.. wel wat losse topics.. daarin komt de Pinnacle PC TV Rave vaak naar voren. Die kaart kost maar 90 piek... maar er schijnt ook een gewone PC TV versie te zijn met afstandbediening en zelfs een pro-versie, maar die laatste 2 zie ik niet in de pricewatch :?

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:41

spok9

Groen...

De meeste tvkaarten zijn gewoon van goede kwaliteit. Het maakt dus niet zoveel uit.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 20:26 schreef spok9 het volgende:
De meeste tvkaarten zijn gewoon van goede kwaliteit. Het maakt dus niet zoveel uit.
Dus die Pinnacle PC TV Rave maar :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dit er toch ook wel érg veelbelovend uitzien:
De ATI-TV Wonder
Is dit niet heel wat voor 180 piek :?

ik kan alleen niet vinden of er een afstandbediening bijzit.. maar ik snap zowiezo niet hoe dat zou moeten werken.. waar zit dan de infrarood-ontvangen aangesloten op je pc :? (achterkant.. op de buitenkant van je tv-kaart:? :P)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Waar is die ATI te koop in NL.
Hij staat neit in Pricewatch?

Weet misschien iemand een test van dit ding te vinden?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 20:31 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Dus die Pinnacle PC TV Rave maar :?
Ik heb ze beide gehad, de Rave en de PRO van pinnacle, de pro heeft een afstandsbediening, radio en stereo sound. Vooral het geluid is veel beter.

Dus ik zou zeggen, koop de rave als je tevreden bent met mono...

Verwijderd

afstandsbediening werkt dmv een ir-recievertje die je op een com-poort hangt, tres simple.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 23:45 schreef PiefPoefPaf het volgende:
Waar is die ATI te koop in NL.
Hij staat neit in Pricewatch?

Weet misschien iemand een test van dit ding te vinden?
http://www.europc.nl ;) Ik heb hem ook maar alvast aan de Pricewatch toegevoegd ;);)
Op maandag 14 mei 2001 00:09 schreef ForMatPrO het volgende:

[..]

Ik heb ze beide gehad, de Rave en de PRO van pinnacle, de pro heeft een afstandsbediening, radio en stereo sound. Vooral het geluid is veel beter.

Dus ik zou zeggen, koop de rave als je tevreden bent met mono...
En waar is die PRO te koop, die staat ook niet in de pricewatch :?
Op maandag 14 mei 2001 01:50 schreef MREn het volgende:
afstandsbediening werkt dmv een ir-recievertje die je op een com-poort hangt, tres simple.
Heeft die Trust dat ook:? Ik kan ''t nie vinden;(

Verwijderd

rave en Hauppauge hebben dezelfde Philips techniek. Alleen de software, aansluiting afstandsbediening oog en afstandsbediening zelf is verschillend...

Verwijderd

ik heb zelf PCTV pro en ik ben er ontzettend tevree mee vriend van me heeft de rave en die is even eens super .. dus ik zou wel tussen deze 2 kiezen.

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 14 mei 2001 11:27 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

http://www.europc.nl ;)
[..]

En waar is die PRO te koop, die staat ook niet in de pricewatch :?
[..]

Heeft die Trust dat ook:? Ik kan ''t nie vinden;(
Haal echt nooit wat bij EUROPC !!!

HitmanWVU heeft daar een 3dkaart gekocht en hij betaalt en pas 4 weken daarna verzenden ze de troep duurt echt pokkelang :(

Verwijderd

Topicstarter
Mmm... dan blijft de vergelijking over:
Miro PC/TV <--> ATI-TV Wonder
welke is beter :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 11:34 schreef SaURoN het volgende:

[..]

Haal echt nooit wat bij EUROPC !!!

HitmanWVU heeft daar een 3dkaart gekocht en hij betaalt en pas 4 weken daarna verzenden ze de troep duurt echt pokkelang :(
Pff.. ik ga zowiezo nix ''bestellen'' dat zuigt overal |:(

• BC3 Victim
Ik heb een Hauppage WinTV go kaartje en da werkt voor mij goed genoeg. Koste me 2200BEF
Let er wel op da je de Kabel niet te lang neemt of je kan nog een versterker plaatsen. Ong 1000/1500BEF.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 11:40 schreef Stylzz het volgende:
Ik heb een Hauppage WinTV go kaartje en da werkt voor mij goed genoeg. Koste me 2200BEF
Let er wel op da je de Kabel niet te lang neemt of je kan nog een versterker plaatsen. Ong 1000/1500BEF.
Ja dat is hier al eerder verteld, maar geldt dat voor elke TV-Kaart of alleen voor jouw type:?

Verwijderd

Topicstarter
Nou :?

Wat een super onregelmatige reply''s tegenwoordig op GoT zeg ;( Ene moment 10 reply''s achter elkaar.. andere moment halve dag nix :(

• BC3 Victim
Hee Locotus.

Ben ook op zoek naar zo''n kaartje. Die Atie wordt bij VCDhelp.com redelijk goed beoordeeld. Volg deze link voor z''n capturing kwaliteiten.

http://www.vcdhelp.com/capturecards.php?CaptureCard=ATI&Submit=Search&Search=Search&viewall=0

Greetings..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 15:25 schreef PiefPoefPaf het volgende:
Hee Locotus.

Ben ook op zoek naar zo''n kaartje. Die Atie wordt bij VCDhelp.com redelijk goed beoordeeld. Volg deze link voor z''n capturing kwaliteiten.

http://www.vcdhelp.com/capturecards.php?CaptureCard=ATI&Submit=Search&Search=Search&viewall=0

Greetings..
Kun je mij ook vertellen offie een afstandbediening heeft:?

• BC3 Victim
Koop een Hauppage. Dingen kik''ass. Kep net zelf zo''n ding gehaald een maandje geleden.
Alles erop en dr aan: S-vhs ingang, composiet ingang, stereo decoder, dolby pro.logic decoder, tv-tuner, Fm-tuner, afstandsbediening, center en surround uitgangen, line out, teletext top/fast/sub/advanced, 24-bit capture 1600x1200, VCRrecording AVI, video conferencing, 125 channels, 16 kanalen tegelijk, etcetera. Kost ongeveer 300 piek.
Ben er zeer tevreden over. :)
Model:Tv-Theater 498 Misschien wat voor jou?

• BC3 Victim
Over Hauppage gesproken.

Is er mischien iemand met wat meer informatie over de Win TV-PVR?

• BC3 Victim
Heb zelf de goedkoopste hauppauge gekocht die ik kon vinden (WinTV PCI). ''t ding is mono, maar heeft wel teletekst en een remote control. Deze remote werkt met een IR sensor welke ingeplugged wordt op de kaart zelf.

Ding heeft prima beeld en geluid, helemaal niets mis mee. Kosten: Fl. 103,-

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 mei 2001 01:21 schreef hezik het volgende:
Heb zelf de goedkoopste hauppauge gekocht die ik kon vinden (WinTV PCI). ''t ding is mono, maar heeft wel teletekst en een remote control. Deze remote werkt met een IR sensor welke ingeplugged wordt op de kaart zelf.

Ding heeft prima beeld en geluid, helemaal niets mis mee. Kosten: Fl. 103,-
En wat is de variant die wel stereo heeft:?

ik kan zowiezo nooit vinden of die krengen afstandbediening hebben ofnie ;(

ik hou eigenlijk 3 TV-kaarten over om te kopen met het volgende commentaar:

- Pinnacle/Miro Studio PC TV (F159,-): Ziet er goed uit.. A-merk, maar afstandbediening:? En verder heb ik geen verstand van de gedetailleerde specificaties, jullie wel :?
- ATI TV-Wonder (OEM:F179,- Retail:F199,-): Uh.. verder ook mooi kaartje, maar ook hier weer onduidelijk wat betreft afstandbediening en gedetailleerde specificaties...
- Hauppauge WinTV PCI (F264,-): Heeft iig wel zeker een afstandbediening, maar geen radio :? Verder niet echt veel detail hier... ow w8.. ik zie hier ook de Hauppauge WinTV-radio, dus met radio en ook S-vid In, maar wat dat is :? Dies btw. paar tientjes duurder.. (''nog'' duurder dus vergeleken met de rest...)

btw. klik natuurlijk op de namen voor verder info (zeker voor de mensen die commentaar willen geven op de details, waar ik dus geen verstand van heb :P)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog commentaar op mijn vergelijkend warenonderzoekje.. :P :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 08:19 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Iemand nog commentaar op mijn vergelijkend warenonderzoekje.. :P :?
Niemand :?

Verwijderd

Topicstarter
Jezus, kom eens op zeg ;(

Verwijderd

Het enige waar ik je mee kan helpen is, je vertellen dat ik tevreden ben met mijn Studio PCTV, waar ik eigenlijk geen problemen mee heb gehad. Bovendien vind ik de afstandsbediening erbij errug relax. Maargoed, er zullen heus wel meer kaarten zijn met een a/b erbij.

Verwijderd

Ik vind het hier ook een slap zooitje;) of ze vinden mijn topic niet interesant:
[topic=181188]

Maargoed; ik heb vanavond bij de Mediamarkt in Leeuwarden
een Studio pctv pro gekocht voor 284,-,
Het leuke van Mediamarkt is dat ze ''laagste prijs garantie'' hanteren,
gevraagd wat de voorwaarden zijn:
heel simpel, ik hoef alleen maar een printje te maken van een goedkoper winkel (pricewatch) en binnen 14 dagen met bon terug!

Zo nu effe de kaart onder 2000 installeren en kijken of ik de interne tv-out
aan de gang krijgt.:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 19:27 schreef IamBernie het volgende:
Het enige waar ik je mee kan helpen is, je vertellen dat ik tevreden ben met mijn Studio PCTV, waar ik eigenlijk geen problemen mee heb gehad. Bovendien vind ik de afstandsbediening erbij errug relax. Maargoed, er zullen heus wel meer kaarten zijn met een a/b erbij.
Nou hier heb ik al heel wat aan, want in mijn vergelijking vroeg ik al of deze kaart een afstandbediening heeft... en nu weet ik dus dat ie dat heeft :D

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:27
Ik ga er binnekort ook eentje kopen, en mijn oog is gevallen op de Miro PCTV pro, goeie sound en beeld hoor ik + een zapper erbij, alleen geen flauw id hoe ie werkt. Hij is natuurlijk ook intestellen als video, en zodra ik me nieuwe pc heb, ga ik hem halen.

Als je dan nog vragen heb over de kwaliteit stuur een meeltje, dan kom ik wel even op irc langs zodra ik hem heb, aangezien je daar wel vaak zit :) Ik neem aan dat je nog niet nu al z''n kaartje koopt, of wel?

• Freezerator
Btw, zijn zijn wel z''n 100 piek duurder als die ati wonder

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 11:16 schreef Freezerator het volgende:
Ik ga er binnekort ook eentje kopen, en mijn oog is gevallen op de Miro PCTV pro, goeie sound en beeld hoor ik + een zapper erbij, alleen geen flauw id hoe ie werkt. Hij is natuurlijk ook intestellen als video, en zodra ik me nieuwe pc heb, ga ik hem halen.

Als je dan nog vragen heb over de kwaliteit stuur een meeltje, dan kom ik wel even op irc langs zodra ik hem heb, aangezien je daar wel vaak zit :) Ik neem aan dat je nog niet nu al z''n kaartje koopt, of wel?
Jo.. ok, maar waarom kies jij voor de pro.. en niet de ''normale'' versie :?

btw. hoe weet jij of dat ik veel op irc zit :?

• BC3 Victim
Even wat extra info over de Haupage win TV-PVR.

Je kunt de links vinden in onderstaande post.

[topic=177302]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
de pinnacle PCTV heeft geen afstandsbediening.
De PCTV PRO heeft dat wel.
Volgens mij heeft die Ati geen afstandbediening....
van de hauppage heb ik totaal geen verstand :(

ik heb de PCTV pro, en die bevalt errug goed:)
mijn pa heeft de PCTV, en ik vind die toch wel erg minder..Vooral het geluid daarvan is :(:(
De stereo van m''n PRO is errug goed, dat luisterd errug plezierig:)
ik heb hem via de pricewatch gekocht, voor f265 had ik hem in huis :) (inc. verzendkosten :))

Verwijderd

Helaas maar geen interne tv-out meer op de pctv kaarten (heb Pinnacle-support gemaild en ze mailden me (erg snel) terug dat het alleen voor testdoeleinden was, jammer:'()

Ben zeer tevreden over de kaart, gecaptuurde beelden zijn beter dan mijn Ati radeon vivo.
De enkelbeeld opnamen via twain-ondersteuning is ook erg practisch,
jammer dat (nog) niet alle software onder w2k werkt(Studio PCTV).

Verschil met de PCTV is: pro heeft stereo en radio.

Kunnen diegenen die ook een PCTV hebben mij misschien vertellen of er bij hun een interne tv-out zit?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand verder nog ervaringen of ideeën:?

• BC3 Victim
Met al dat zoeken ben ik tot een conclusie gekomen:

Al die TV kaarten hebben last van zeer slechte support en nog slechtere drivers. Ga maar eens op de boards bij VCDhelp kijken. Alleen de grafische kaarten ...VGA met ingebouwde TV tuner schijnen het beter te doen.

Maar Hauppage en vooral Pinnacle en Miro maken er een zooitje van.
Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/pcangry.gif
Dat maakt een tweaker pas echt boos.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 00:01 schreef PiefPoefPaf het volgende:
Met al dat zoeken ben ik tot een conclusie gekomen:

Al die TV kaarten hebben last van zeer slechte support en nog slechtere drivers. Ga maar eens op de boards bij VCDhelp kijken. Alleen de grafische kaarten ...VGA met ingebouwde TV tuner schijnen het beter te doen.

Maar Hauppage en vooral Pinnacle en Miro maken er een zooitje van.
[afbeelding]
Dat maakt een tweaker pas echt boos.
lekker |:( die markt is blijkbaar niet zo aantrekkelijk ofzo ;(

• Freezerator
Op vrijdag 18 mei 2001 12:21 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

btw. hoe weet jij of dat ik veel op irc zit :?
Omdat ik daar ook veel zit

en vroeger ook zelfs in de kanalen waar jij rondhngt.

Tenzij er een andere Locutus of Afk bestaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 13:24 schreef Freezerator het volgende:

[..]

Omdat ik daar ook veel zit

en vroeger ook zelfs in de kanalen waar jij rondhngt.

Tenzij er een andere Locutus of Afk bestaat :)
Er bestaan zat Locutus-nicks... ik zit meestal in #aos.nl #aR #smb

• BC3 Victim
ik heb een winTv theater model 498 en ik ben er erg tevreden mee. maar die is denk wel wat boven jou budget. Iets van f300,--

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik heb een Flyvideo 98... leuk tvkaartje voor iets meer dan 100 piek... met ir-afstandsbediening (wordt aangesloten op de tv-kaart zelf)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Topicstarter
niemand verder nog aanvullingen :?

tis voor mij nou nog steeds onduidelijk welke ik moet nemen :(

• BC3 Victim
Zoals al vaker aangegeven, goede vraag verkeerde forum.

Probeer eens bij: www.vcdhelp.com

Veel informatie en een uitgebreid forum over dit onderwerp.

Verwijderd

Tv kaart hrmph

ik ben een beetje frustie van die dingen

[topic=183682]

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

lasje eenmaal op de campus woont kijk je geen tv maar >:) DivX ;-) rulez (100 mbit netwerk en heel veel computers die open staan. de laatste films zodra ze uitkomen d8 (ik down ze niet want de kabel van de ut heeft een d/l limiet van 500 KBit/s (+/- 60 kb) en de rest zit ook al films te downen van het internet waardoor er weinig over blijft :(

maar via de dance cliënt kun je dan alle computers door gaan spitten op het campusnet (LocutusMD? )

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• BC3 Victim
Ik denk er zelf over de ATI wonder te gaan kopen. deze is veel goedkoper *D (f129,0) dan de andere stereo B-) tv kaarten.

Verder kan je denken over de Terratec TerraTV+ PCI (f189,-), de Miro Video PCTV Pro (f239) of de Hauppauge Win/TV PCI FM (F?).
Deze zijn volgens mij allemaal stereo en met AB. Ik kan verder geen onderscheid maken :? (uit de uitgebreide specs) dus kijk ik maar naar de prijs. :?

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 22:57 schreef PiefPoefPaf het volgende:
Zoals al vaker aangegeven, goede vraag verkeerde forum.

Probeer eens bij: www.vcdhelp.com

Veel informatie en een uitgebreid forum over dit onderwerp.
:? Welk forum moet ''t dan wél staan :?
Op zondag 20 mei 2001 23:08 schreef bl00dhound het volgende:
Tv kaart hrmph

ik ben een beetje frustie van die dingen

[topic=183682]
ow :?
Op maandag 21 mei 2001 00:34 schreef ocf81 het volgende:
lasje eenmaal op de campus woont kijk je geen tv maar >:) DivX ;-) rulez (100 mbit netwerk en heel veel computers die open staan. de laatste films zodra ze uitkomen d8 (ik down ze niet want de kabel van de ut heeft een d/l limiet van 500 KBit/s (+/- 60 kb) en de rest zit ook al films te downen van het internet waardoor er weinig over blijft :(

maar via de dance cliënt kun je dan alle computers door gaan spitten op het campusnet (LocutusMD? )
Ik weet hoe ''t op de campus werkt, maar ik heb al gezien dat ze niet alle ST Voyager of DB(Z/GT)-afleveringen en films erop hebben staan >:)
Op maandag 21 mei 2001 00:56 schreef demeester het volgende:
Ik denk er zelf over de ATI wonder te gaan kopen. deze is veel goedkoper *D (f129,0) dan de andere stereo B-) tv kaarten.

Verder kan je denken over de Terratec TerraTV+ PCI (f189,-), de Miro Video PCTV Pro (f239) of de Hauppauge Win/TV PCI FM (F?).
Deze zijn volgens mij allemaal stereo en met AB. Ik kan verder geen onderscheid maken :? (uit de uitgebreide specs) dus kijk ik maar naar de prijs. :?

Succes
Dat probleem heb ik dus ook, alleen heeft de ATI geen radio geloof ik.. :?

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Ach, ben tevreden met mijn Marvel G400. Alleen de HD ruimte begint wel heel snel te verdwijnen..

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

heb net een Terratec TV+ besteld. De goedkopere hauppauge/pinnacles hadden geen stereo. en radio vond ik ook niet echt nodig. 190 piek bij Xenon.nl

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga voor de Miro Video PCTV, denk ik....

goed keuze :? Voor 165 piek >:)

• BC3 Victim
Foute keus, dan ben je ook afhankelijk van Miro drivers (Miro=pinnacle) ga voor ati of haupage, maar ja je kon ook al de forums bij vcdhelp.com niet vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 02:50 schreef PiefPoefPaf het volgende:
Foute keus, dan ben je ook afhankelijk van Miro drivers (Miro=pinnacle) ga voor ati of haupage, maar ja je kon ook al de forums bij vcdhelp.com niet vinden.
ow.. sorry hoor ;(

ik kijk al... bedankt voor de ''help'' :*

uh. ik zie hoe een site over VCD mij moet gaan helpen met een keuze maken voor een TV-kaart:?
Pagina: 1