[BC3] LG Flatron 915FT Plus. Wie heeft hem?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe monitor en de LG Flatron 915FT Plus lijkt mij wel wat. De specificaties zien er goed uit, hij heeft geen tension wires en ik heb veel goede reacties over deze monitor gehoord. Ik heb ook klachten gehoord en die weerhouden mij er een beetje van om deze monitor te kopen. Ik zal ze eens noemen:

-Zoemend Geluid
-Onscherpe Hoeken
-Trillend Beeld
-Lijnen door het beeld
-USB Hub problemen
-Onscherp op hoge resoluties

Als er iemand is die deze monitor heeft dan zou ik graag willen weten of je ook last heb van een van deze, of andere, problemen.

Ik wil echt geen monitor kopen die tension wires heeft, omdat ik me daar erg aan irriteer. Zijn er nog andere monitoren die geen tension wires hebben?

Alvast bedankt!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Ik heb hem !...:) Geen van de punten is bij mij van toepassing. Het enige dat ik als probleempje heb zijn de convergentie instellingen. Die krijg ik op een bepaalde plek niet helemaal goed, waardoor je dan bij een wit lijntje er een rood lijntje voor ziet... Maar dat boeit niet, ik mag een nieuwe uitproberen...:) Volgende week krijg ik een nieuwe dus...

• BC3 Victim
Wat voor videokaart heb je? Ik wil namelijk weten of de LG 915FT ook scherp beeld geeft met een GeForce2 GTS. Ben ik wel benieuwd naar, omdat de meeste mensen hun videokaart er niet bij vermelden.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Ik heb een TNT2. T/m de TNT2 is de 2D nog wel goed, maar alles daarboven is gewoon slechter als de concurrenten. Tot 1280 kun je waarschijnlijk wel redelijk scherp beeld neerzetten, maar het zal niet kunnen tippen aan een Matrox G400 of een Radeon...

Verwijderd

Ik heb een Lg 785 FT Plus, hij werkt fijn. En Ik heb de Hercules prophet 2 mx op 1600x1200 staan en ik vind het scherp genoeg!

Verwijderd

Ik ken monitors die... laten we het daar maar niet over hebben.

Verwijderd

Ik heb zo''n 795ft plus gehad, ik kan er niet veel goeds over vertellen. Rode en blauwe lijnen links en rechts (onder en boven trouwens ook), onscherp in de hoeken en ga zo maar door. Via de instellingen heb ik het niet goed gekregen. Ben blij dat ie weg is. Was trouwens op de beurs in Utrecht en daar stond die 915ft plus ook, was volgens mij ook niet helemaal goed. De 775ft heb ik ook nog gezien en daar klopte de geometrie ook niet. Ik krijg het gevoel dat je deze afwijkingen standaard bij een LG krijgt, want een goede LG heb ik in ieder geval nog niet gezien. Ga op safe en koop hem maar lekker niet.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik en een vriend van mij hebben allebei een 795FT+, en we zijn er allebei zeer tevreden over, goede beeldkwaliteit, geen lijntjes en ook zeer goed beeld in de hoeken. Ik zou als ik jou was gewoon ff in de winkel kijken naar de verschillende monitoren en dan pas een keuze maken, en niet naar de reacties die hier staan te luisteren aangezien iedereen hier weer iets anders zegt.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• BC3 Victim
Lenl, welke monitoren bedoel je? En is er echt niemand andere die de LG Flatron 915FT Plus heeft?

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 23:07
[quote
-Zoemend Geluid
-Onscherpe Hoeken
-Trillend Beeld
-Lijnen door het beeld
-USB Hub problemen
-Onscherp op hoge resoluties
[/quote]
-Is niet zo heb ik geen last van moet je de refresh rate wat lager of hoger zetten.
-Is niet zo
-Refresh rate hooger zetten
-heb ik niet
-weinig usb aparaaten dus dat weet ik niet gebruik ik niet
-licht aan de videokaart

dat laatste was bekend moet je je gforce 2??? ombouwen naar een quatro 2?????

gr kokkel

• BC3 Victim
Ik zie dat jij de 17" variant hebt, bedankt voor je reactie, maar ik denk dat je die niet echt kunt vergelijken met de 19". Oke, het is hetzelfde model, maar bij een 19" moet er aardig wat electronica bij worden gezet om het beeld scherp te houden. Ik denk dus, dat je de 17" niet met de 19" kunt vergelijken.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Ik heb zelf ook de 795FT Plus (en ken zeker 10 mensen die er ok een hebben), ben er zelf ook dik tevreden mee, niet onscherp in de hoeken zoals meneer daarboven ergens zei, maar inderdaad wel convergentie problemen! (de rode "schaduw" lijntjes die je naast je beeld krijgt) Dit is heel jammer idd... maar er valt best mee te leven! Alsof je in een game naar et buitenste van je monitor kijkt!

Alleen is het instellen vervelend, je bent er erg lang mee bezig als je het ECHT goed wilt. En als het dan goed is en je gaat naar een Lan Party, oei :) kan je weer opnieuw beginnen (andere magnetische velden daar) maar dat heb je volgens mij bij elke monitor!

Verder zeer tevreden met et aantal instellingen dat mn monitor heeft, en ik vind hem zeer zeker beter dan menig andere monitor die ik gehad heb...

1 ander klein nadeel vind ik dat de monitor een belachelijk lange opwarm tijd heeft! Als ie net 1 minuut aan staat is mn beeld erg donker... Dit is trouwens NIET met elke LG zo! Alleen de versie die ik heb ( ja er zijn van de 795FT plus meedere versies ) de andere mensen met een 795plus die ik ken hebben geen van deze problemen. Je kan wel duidelijk zien dat ze net iets anders zijn, sommige hebben minder en andere veel minder osd opties om hun instellingen aan te passen..

Al met al, dik tevreden :) van de 915FTplus verwacht ik ook niet anders!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Ik heb deze LG915FT+ ook en hij werkt perfect, ik heb geen van de problemen die je hierboven noemt.
Vaak ligt scherpte ook aan je grafische kaart, zo staan de GF kaarten bekend om op hoge resoluties onscherp te worden.
succes met je keuze.
Pagina: 1