[BC3] 19" LG Flattron SW915FT óf Iiyama Pro451/452 ?

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
De LG is platter dan plat, de Iiyama Pro451 heeft hogere refreshrates dan de LG. De Pro451 heeft alleen probleempjes (zie het grote Pro451 topic), de Pro452 heeft deze weer niet.

De prijs is maximaal 1400 gulden, de Pro452 is het goedkoopst, heeft ook de laagste refreshrates (1600 x 1200 @ 76Hz). De LG zit daar weer boven qua prijs én refreshrates (1600 x 1200 @ 85 Hz). De Pro452 zit het hoogst van de 3 met zowel prijs als refreshrates (1600 x 1200 @ 92Hz).

Wat vinden jullie?
Ik weet dat er al HEEEEEL veel topics zijn geweest over LG VS Iiyama, maar vinden jullie de LG even goed als de Iiyama pro452 (in goede staat uiteraard)? Want dáár gaat het eigenlijk om: ervaringen dus met deze LG zijn gewenst.

De videokaart wordt een Guillemot geforceII pro 64mb in combinati met een 1333mhz athlon.

THX.

" Play the violent strings of my symphony "

• Symphony-X
Ik heb nog es wat meer topics hiirover gelezen, en ik moet zeggen dat ik toch wel errug neig naar de LG 19".

=> wat heb je alleen in godsnaam aan die USB poorten achterin de monitor :?

• Symphony-X
Die extra USB poorten vind ik toch wel érg handig. ik raak steeds meer overtuigd van het feit dat de LG 19"een betere keus is voor mij, dan de Iiyama 19" Pro451.

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:39
Ik vind die LG sowieso wel errug mooi... Daar zit ik ook al een tijdje naar te kijken.. Een voordeel van USB in de monitor is dat je bv. een USB muis heel makkelijk aan kunt sluiten, want die kabel is meestal vrij kort. Op deze manier houd je nog wat kabel over...

- hardware always changes.. -

• Symphony-X
Op zondag 13 mei 2001 14:43 schreef Jestar het volgende:
Ik vind die LG sowieso wel errug mooi... Daar zit ik ook al een tijdje naar te kijken.. Een voordeel van USB in de monitor is dat je bv. een USB muis heel makkelijk aan kunt sluiten, want die kabel is meestal vrij kort. Op deze manier houd je nog wat kabel over...
Hmmmm... interessant.
Kun je er bijvoorbeeld ook 2 joypads op aansluiten? Werken ze gewoon net zo goed, als dat je ze gewoon in je mobo zou pluggen?
Hoe werkt dat dan met installeren enz?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 13 mei 2001 14:40 schreef Symphony-X het volgende:

=> wat heb je alleen in godsnaam aan die USB poorten achterin de monitor :?
Is een USB-hub.
Kun je je rand-apparatuur op aansluiten zonder dat je helemaal onder je bureau hoeft te bukken... reuze handig.:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
USB Hub wordt automatisch gedetecteerd door windows en joypads e.d. werken natuurlijk gewoon even goed.

Voordelen:

-Meer kabel over
-Je kunt er makkelijker bij
-Je hebt meer USB poorten

Nadelen:

-Verbruikt extra energie
-Maakt monitor duurder
-Kan problemen veroorzaken

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Symphony-X
Op zondag 13 mei 2001 14:52 schreef Vertex het volgende:
Voordelen:

1. Meer kabel over
2. Je kunt er makkelijker bij
3. Je hebt meer USB poorten

Nadelen:

4. Verbruikt extra energie
5. Maakt monitor duurder
6. Kan problemen veroorzaken
1. relax
2. mooi!
3. duh..
4. boeiuh
5. maakt niet uit
6. ow...:(

• BC3 Victim
Op zondag 13 mei 2001 14:45 schreef Symphony-X het volgende:

[..]

Hmmmm... interessant.
Kun je er bijvoorbeeld ook 2 joypads op aansluiten? Werken ze gewoon net zo goed, als dat je ze gewoon in je mobo zou pluggen?
Hoe werkt dat dan met installeren enz?
Als het twee USB-joypads zijn wel.
En het werkt exact hetzelfde als de poorten
op je mobo. ''t is gewoon pluggen en playen.
Alleen moet je wel eerst je monitor, buiten de gewone aansluiting(op grafische kaart) om,
met een USB-kabeltje verbinden aan een USB-poort op je moekesbordsie.*D

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
EN, je hebt niet van die irritante damper wires... Dat is een van de redenen waarom ik een LG915FT+ gekocht heb...:P

• Symphony-X
Okee, de monitor wordt denk ik een LG..
wat raden jullie me voor videokaart aan?

1. Guillemot geforceII pro 64mb + tv-out

2. ATi Radeon ViVo 64Mb OEM + tvout/in]

Ik gebruik de videokaart vooral voor PC gamez, DVD''s en dreamcast gamez (mbv VGA-box :9). Ik wil goed scherp beeld, maar framerate is ook ERG belangrijk!

- Hij komt in een 1333mhz Athon, met 256mb SDram. Ik denk niet dat ik met een 19" monitor resoluties van 1200x1600 ga draaien.
Het gaat dus vooral om de combi, videokaart + LG

THX ;)

Verwijderd

Ik heb de LG 19" 915 Plus en de Radeon 64 (''ge-oc''d op 193 mhz) sinds een tijdje....Super beeld!!!!

• Moon
  • Laatst online: 21-09-2025
Ja hij is inderdaad erg goed...

• Symphony-X
Op maandag 14 mei 2001 16:22 schreef Moon het volgende:
Ja hij is inderdaad erg goed...
Wat :?

De combi LG + geforceII pro, of LG + Radeon?
Let op, ik wil hoge framerates + goede beeldkwaliteit.. Ik las net nog een topic over LG 19" klachten; ik wil het risico op fouten beperken.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Doe dan maar de Radeon, anders ga je weer beknibbelen op je beeldkwaliteit. Lijkt me niet slim als je een dure nieuwe monitor koopt.

• Moon
  • Laatst online: 21-09-2025
Lees anders die topics voor meer duidelijkheid over de LG915ft.

Ik heb zelf wat kleine foutjes gevonden in deze monitor,zoals het enigzins ''scheve'' beeld wat niet met de OSD is te corrigeren,en een probleempje met de verversing wat eigenlijk opgelost is nadat ik een nieuwere driver voor de GTSII had hebben geinstaleerd.

Verder is het net als de Liyama een state-of-the-art monitor!
(Maar de LG blinkt uit in stijl!)
(overigens hebben ze beiden naar ik heb vernomen een goede customer care)

Radeon voor beeldkwaliteit,Geforce voor snelheid.

Succes met je keuze:9

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 19:31 schreef Moon het volgende:
Lees anders die topics voor meer duidelijkheid over de LG915ft.

Ik heb zelf wat kleine foutjes gevonden in deze monitor,zoals het enigzins ''scheve'' beeld wat niet met de OSD is te corrigeren,en een probleempje met de verversing wat eigenlijk opgelost is nadat ik een nieuwere driver voor de GTSII had hebben geinstaleerd.

Verder is het net als de Liyama een state-of-the-art monitor!
(Maar de LG blinkt uit in stijl!)
(overigens hebben ze beiden naar ik heb vernomen een goede customer care)

Radeon voor beeldkwaliteit,Geforce voor snelheid.

Succes met je keuze:9
Thx..
Shit, dit is echt moeilijk. Ik zit er ook serieus over te denken wat meer te lenen en te gaan voor en Leadtek GeforceIII..die heeft ook erg goede 2d en natuurlijk 3d.

Met die monitor.. Jah.. ik ga ze maar gewoon bekijken bij PC-speed ofzow. ik moet ze echt zien; Iiyama of LG.. ze zijn beide geweldig, maar ik wil wel degene die het best aansluit op mijn eisen.

=> Computerland (winkeltje) vertelde mij dat een Geforce mooier is op een Iiyama dan op een LG.. wat vinden jullie daarvan?

:LET OP:
ps. User ''Damned'' = ''Symphony-X'' op mun vriendin dur comp. :)

Pagina: 1