Toon posts:

[BC3] DivX op tv zonder tv-out?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, is het mogelijk om zonder een videokaart met tv-out toch een DivX op je tv te laten spelen? Bestaat er geen kastje voor om beeld van je gewone videokaart uitgang (monitor) naar je tv te sturen?

Groetjes tieske.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:34

Wildfire

Joy to the world!

Jij bedoelt zoiets als de Trust Televiewer. Die zet het VGA-signaal om in een TV-signaal. Als ik jou was, zou ik toch liever een videokaartje met TV-out kopen; de kwaliteit van de Televiewer blijkt namelijk nogal tegen te vallen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 12:52
Ja, dat is mogelijk.
Trust bijv. heeft een Televiewer.
Die sluit je aan op je VGA-uitgang van je videokaart en daar komt dan VGA en een gewoon video-signaal uit.
Over de kwaliteit kan ik weinig zeggen, maar er is pas nog een post over dat ding geweest.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:25
Die trust dingen zijn volgens mij enorm duur. 200 gulden ofzo toch?

Verwijderd

voor gamez is tvout nooit perfect
maat gewoon een divx gaat prima...zlefs op een ouder ati rage 8mb

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 14:28 schreef Brian Dickens het volgende:
Jij bedoelt zoiets als de Trust Televiewer. Die zet het VGA-signaal om in een TV-signaal. Als ik jou was, zou ik toch liever een videokaartje met TV-out kopen; de kwaliteit van de Televiewer blijkt namelijk nogal tegen te vallen...
raar advies...
de tv-out van meeste vga kaarten valt ook tegen.
matrox en ati hebben een goede tv-out, andere kaarten hebben dezelfde kwaliteit als die trust/sitecom doosjes.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nou, de TV-out van m''n GF2GTS is anders toch echt prachtig te noemen.

Je maakt mij niet wijs dat de TV-out van een Matrox of ATI het wel lukt om tekst haarscherp op het TV-scherm te zetten... (want daar gaat het dan voornamelijk om als er om kwaliteit wordt geroepen)

<edit> Maxtor in Matrox veranderd... |:( </edit>

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:25
Op zondag 13 mei 2001 15:21 schreef Brian Dickens het volgende:
Nou, de TV-out van m''n GF2GTS is anders toch echt prachtig te noemen.

Je maakt mij niet wijs dat de TV-out van een Maxtor of ATI het wel lukt om tekst haarscherp op het TV-scherm te zetten... (want daar gaat het dan voornamelijk om als er om kwaliteit wordt geroepen)
[mierenneukmode]
van Maxtor zeker niet nee... ;)
[/mierenneukmode]

Maar mijn Matrox G400 TV-kwaliteit is best goed en die van mn Asus V3800 Ultra ook wel hoor. En die ondertiteling merk je toch niet veel van, tenzij je 10 cm van je TV gaat zitten.

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Kwaliteit van je TV is toch minder dan van je monitor, teminste, op mijn monitor zie ik veel meer blokjes etc, en op mijn TV is het beeld beter (heeft meerdere oorzaken hoor ;) ).
Zo''n Trust geval zal zijn werk wel doen.
Veel plezier, en die divX''s zijn van thuis filmpjes toch?

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:37

Sogree

..::te huur::..

Lukt het ook niet met een Hollywood mpeg encoder kaart?

En is de beeldkwaliteit dan niet gelijkwaardig aan ATI of maxtor?

Zo wil ik het namelijk zelf doen, die kaartjes zijn niet meer zo duur en kan ik gewoon bewaren zodra ik een andere VGA kaart koop

Zijn er mensen die het ook op deze manier doen en werkt dat een beetje?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
zoek naar een din 15 vga connector op inet voor een datasheet ik heb ze hier wel liggen
moet je een tulp connector hebben en dan 3 draadjes verbinden ( worden bij de matrox g400 meegeleverd )maar kun je ook zelf maken

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Op zondag 13 mei 2001 15:46 schreef rambo-2001 het volgende:
zoek naar een din 15 vga connector op inet voor een datasheet ik heb ze hier wel liggen
moet je een tulp connector hebben en dan 3 draadjes verbinden ( worden bij de matrox g400 meegeleverd )maar kun je ook zelf maken
duh |:(

Als t zo simpel zou zijn waarom zijn er dan kaarten MET tv out en zijn er van oa die televiewer dingen???

Probeer jij maar eens 1024x768 @ 75Hz op je tvtje te krijgen, lukt je dus ff ECHT niet he..

TV is veel lagere resolutie en refeshrate.

Die kabeltjes die bij de matrox zitten zijn niets anders dan (normaal niet gebruikte) pinnen op de 15p vga connector.

Nu gebruikt men ze om TVout langs te sturen.

• BC3 Victim
dubbel sorry

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
http://www.bomara.com/Telebyte/catalog/refinfo/ref10.gif

Pin Signal
1 Red Drive
2 Green Drive
3 Blue Drive
4 Reserved
5 Ground
6 Red Ground
7 Green Ground
8 Blue Ground
9 Plug
10 Ground
11 Monitor Sense 0
12 Monitor Sense 1
13 Horizontal Sync
14 Vertical Sync
15 Reserved

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:04
http://sput.signature.nl/hardware/tv-x.html

goedkoop (10-25 piek), moeilijk (zelf solderen, klooien met refreshrates)

Ik heb zelf ook geprobeerd, maar ik kreeg alleen maar een half beeld.

De pagina is trouwens wel linux-specifiek, maar als je een beetje handig bent, kun je vast ook wel een windows-versie maken (het probleem is dat je vreemde refreshrates moet instellen)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• BC3 Victim
Op zondag 13 mei 2001 15:51 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Probeer jij maar eens 1024x768 @ 75Hz op je tvtje te krijgen, lukt je dus ff ECHT niet he..

TV is veel lagere resolutie en refeshrate.
denk jij nou echt dat je monitor meer dan 640 x 480 pixels hebt ? nou echt niet

en de meeste TV''s hebben een refresh rate van 100

• Martijn
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op zondag 13 mei 2001 15:54 schreef rambo-2001 het volgende:
http://www.bomara.com/Telebyte/catalog/refinfo/ref10.gif

Pin Signal
1 Red Drive
2 Green Drive
3 Blue Drive
4 Reserved
5 Ground
6 Red Ground
7 Green Ground
8 Blue Ground
9 Plug
10 Ground
11 Monitor Sense 0
12 Monitor Sense 1
13 Horizontal Sync
14 Vertical Sync
15 Reserved
Dat werkt ALLEEN bij de Matrox kaarten waarbij ie is meegeleverd...

• BC3 Victim
dat is een standaard data sheet hoor is niet van matrox

• Martijn
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op zondag 13 mei 2001 16:01 schreef rambo-2001 het volgende:
dat is een standaard data sheet hoor is niet van matrox
Jaaaah, DUH, maar zo''n kabeltje werkt alleen maar op de bijbehorende Matrox kaart...

• DJSmiley
Op zondag 13 mei 2001 15:57 schreef rambo-2001 het volgende:

[..]

denk jij nou echt dat je monitor meer dan 640 x 480 pixels hebt ? nou echt niet

en de meeste TV''s hebben een refresh rate van 100
Uh.... TV 100Hz?? Volgens mij is de PAL standaard (=TV) 500nogwat x 300 nogwat lijnen, 50Hz.

100Hz tv''s projecteren elke "shot" 2x achterelkaar, waardoor t stiller op t oog is, echter je input blijft 50Hz.

En mn monitor niet meer dan 640x480 ????? of ik ben errug in de war (heb ze nooit geteld) maar HOE verklaar je dan dat 1600x1200 hier goed eruit komt als ik volgens jou maar 640x480 tot mn beschikking heb :?

• BC3 Victim
Op zondag 13 mei 2001 16:06 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

En mn monitor niet meer dan 640x480 ????? of ik ben errug in de war (heb ze nooit geteld) maar HOE verklaar je dan dat 1600x1200 hier goed eruit komt als ik volgens jou maar 640x480 tot mn beschikking heb :?
is iets dat je OS doet maar het aantal pixels dat is verwerkt in je beeldsscherm kan nooit meer worden dan dat er in verwerkt zijn

• DJSmiley
Op zondag 13 mei 2001 16:09 schreef rambo-2001 het volgende:

[..]

is iets dat je OS doet maar het aantal pixels dat is verwerkt in je beeldsscherm kan nooit meer worden dan dat er in verwerkt zijn
Ja, dat snap ik, kan niet ineens hoeveelheid pixels verdubbelen :)

Hoeveel pixels heeft een normaal scherm eik?? lijkt me toch wel meer dan 640x480

• BC3 Victim
Op zondag 13 mei 2001 16:12 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik, kan niet ineens hoeveelheid pixels verdubbelen :)

Hoeveel pixels heeft een normaal scherm eik?? lijkt me toch wel meer dan 640x480
volgens mij leraar hardware ( computer interface techniek ) max 640 x 480

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:59
Op zondag 13 mei 2001 16:15 schreef rambo-2001 het volgende:

[..]

volgens mij leraar hardware ( computer interface techniek ) max 640 x 480
:? kun je beter een nieuwe school zoeken, want als t niveau van de leraren al zo laag is...

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 12:52
Als het aantal pixels van je monitor toch max. 640x480 is, waarom ziet een plaatje er op een hogere resolutie dan toch scherper uit ??

En waarom zijn die monitoren die 1600x1200 aankunnen dan veel duurder, als het toch alleen maar aan het OS ligt.

Ik zou ook maar eens op zoek gaan naar een andere school hoor. >:)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Rambo: op zoek naar een nieuwe school dan maar... je denkt toch echt niet dat zo''n dure 21" bakbeest maar 640x480=307200 pixeltjes heeft? Dat zouden grote pixels worden...

Sogree: Hollywood MPEG encoder? Je zult decoder bedoelen. En die kunnen alleen MPEG1/2 streams decoderen, en geen DivX. DivX is namelijk MPEG4... en dan heb je dus toch echt een TV-out nodig...

• BC3 Victim
nou ja die leraar heb ik ook alleen nog maar dit schooljaar daarna gaat hij lekker thuis zitten niksen ofzo :?

• Sogree
  • Laatst online: 00:37

Sogree

..::te huur::..

Brian Dickens je hebt gelijk, decoder foutje :Z

Maar is het echt niet mogelijk om de TV-out die op zo''n mpeg kaart zit te gebruiken om Divx naar de tv toe te sturen?

Zijn daar dan niet speciale programma''s voor?

Met de standaard software die daar bij zit kun je hopelijk toch ook wel andere formaten afspelen?

• DJSmiley
Op zondag 13 mei 2001 17:38 schreef Sogree het volgende:
Brian Dickens je hebt gelijk, decoder foutje :Z

Maar is het echt niet mogelijk om de TV-out die op zo''n mpeg kaart zit te gebruiken om Divx naar de tv toe te sturen?

Zijn daar dan niet speciale programma''s voor?

Met de standaard software die daar bij zit kun je hopelijk toch ook wel andere formaten afspelen?
Over dit onderwerp zijn inmiddels al 10000000000000 topics geweest, KAN gewoon niet.

DivX is GEEN mpeg 1 of 2, en da''s alles wat zo''n dvdkaartje lust.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zondag 13 mei 2001 18:10 schreef DJSmiley het volgende:
Over dit onderwerp zijn inmiddels al 10000000000000 topics geweest, KAN gewoon niet.

DivX is GEEN mpeg 1 of 2, en da''s alles wat zo''n dvdkaartje lust.
Tenzij je natuurlijk on-the-fly een MPEG2 (of 1) file maakt, maar daar is geen enkele PC snel genoeg voor.

• BC3 Victim
Je moet een Trust Televiewer hebben die heb ik namelijk ook (koste mij 180 piek) en de kwaliteit is super goed!

Verwijderd

on-the fly elke keer 1 full frame MPG1 of 2 maken moet niet zo''n probleem zijn. Wat vervelender is dat alle moderne (lees digitale) monitoren bij die lage frequentie in sleep-mode gaan. Dus je kan niet zien wat je doet! :'(

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:06
Heeft iemand dit al eens geprobeerd en werkend gekregen, lijkt me best interessant :)

• Wirf
Op zondag 13 mei 2001 18:27 schreef Pc123 het volgende:
Heeft iemand dit al eens geprobeerd en werkend gekregen, lijkt me best interessant :)

lees mijn post hierboven..

• Pc123
Het ziet er f*cking ingewikkeld uit hoe je zo''n kabel moet maken. Heeft iemand misschien wat meer uitleg, of kun je zo''n kabel ergens kopen?

• Pc123
En als je m zelf zou, maken waar zou je de onderdelen dat kunnen halen?

• Wirf
Op maandag 14 mei 2001 19:04 schreef Pc123 het volgende:
En als je m zelf zou, maken waar zou je de onderdelen dat kunnen halen?
Ik heb mijn onderdelen gehaald bij Display in Enschede, maar je kunt ze vast ook wel bestellen bij Conrad. (www.conrad.nl, duh)

Het maken van zo''n kabeltje is niet zo moeilijk, een beetje prutsen is het idd wel, maar de hardware kant is de makkelijkste kant die eraan zit, het instellen van je videokaart is een stuk moeilijker (!)

Pagina: 1