Toon posts:

[BC3] Matrox G400 heeft kuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de laatste tijd bezig geweest met overklokken.
Dat schijnt dus niet echt zo goed te zijn voor me videokaart.

De letters in windows 98 vervagen af en toe.
zie je bijv DEZE COMP&*ER staan of zo.
En als ik het spel Starcraft speel, krijg ik bij het Blizzard logo meteen een vervaagd blizzard logo te zien met allemaal strepen erin. Daarna word ik meteen uit het spel gegooid.

Bij sommige 3D spellen krijg vanuit de linker boven hoek allemaal rechtelijnen naar het nmidden van het scherm te zien.

weet iemand hoe ik het probleem zou kunnen oplossen?? Ik heb trouwens al nieuwe bios updates gedaan, drivers updates en met de Matrox rescue disk de fabrieks instellingen terug gehaald, maar niks helpt. :(

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:40
Misschien wat extra koelen? Mijn G450 wordt ook behoorlijk warm.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
JE hebt dan te hoogd geklocked of zoals crazthorse zei, koelen.
Mijn G400 staat nu op 160core/213mem, mijn G400 is geen max

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er al een koelertje op.
Maar dat zou toch niet nodig zijn op standaard instellingen?
Of blijft je G400 overklocked ook als je je bios update en nieuwe drivers installeerd?

Kan mijn probleem trouwens ook aan een defecte cpu liggen??
Want ik heb n og niet zo lang geleden een snellere Cpu geplaatst TB 850.

Verwijderd

g400 is geen overclock wonder

Verwijderd

hiya

vroeger een g400 max gehad, het overclocken ging niet echt ver. vooral de meem gaf problemen, de core wilde wel. je hebt zo''n apart proggie van www.matroxusers.com, om een g400 op te fokken en meme settings te veranderen. qua mhz hoef je dan niet zo heel ver, maar je kan je mem timings wel perfect afstellen, probeer dat es! en in kleine stappies, anders wordt ie zo gek...

l8r

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 13 mei 2001 15:37 schreef hoeba het volgende:
hiya

vroeger een g400 max gehad, het overclocken ging niet echt ver. vooral de meem gaf problemen, de core wilde wel. je hebt zo''n apart proggie van www.matroxusers.com, om een g400 op te fokken en meme settings te veranderen. qua mhz hoef je dan niet zo heel ver, maar je kan je mem timings wel perfect afstellen, probeer dat es! en in kleine stappies, anders wordt ie zo gek...

l8r
Prog heet MGA Tweak, daardoor heb ik nu 160COre/213mem. (Orgineel 128core/150mem, max is 150/200)

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Topicstarter
Dat progje heb ik ook al gedownload.
Als je er wat mee uitvoert, zet het zichzelf in de opstart cyclus.
Dus als ik het progje van me hd verwijder is mijn video kaart nog steeds overgekloked of niet? Want het staat immers nog steeds in de opstart bestanden.

Verwijderd

Hoe kunnen die kaartjes nou echt warm worden...

Ik heb zo''n kaart ook gehad en heb er echt nooit problemen meegehad.

:?:?:?
Pagina: 1