Toon posts:

[BC3] Waar zijn de Iceman (Voodoo5) drivers gebleven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oftewel de onofficiele BETA drivers versie 1.07.1 (zo uit mijn hoofd). Dat schijnen de nieuwste full-featured Voodoo4/5 drivers te zijn op dit moment.

Alleen... Ik kan ze helemaal NERGENS meer vinden... |:(

Ik zoek ze zowel voor 9x/Me als voor 2000. (Ze bestaan ook wel degelijk voor beiden, alleen kom ik nu alleen maar gebroken links of onvolledige files tegen...)

Overigens zou ik uiteindelijk echt de ONDERSTE UIT DE KANT willen halen met mijn Voodoo5 5500. Ik heb hem nog niet zo lang (van de week gehaald vij pc-dokter voor 325 piek). Dus daarom zou ik mijn fellow tweakers tevens om advies willen vragen (even afgezien het overklokken) wat de BESTE combinatie van drivers, BIOS versies is en of ik nou de MiniGL of WickedGL OpenGL patches moet
installeren. :?

En tenslotte zou ik wel willen weten of ik uiteindelijk met de meest optimale combinatie van bovenstaande mogelijkheden de performance in W2K op hetzelfde niveau zou kunnen krijgen als in 9x/Me? Of blijft dat een groot verschil?

Kortom: hoe haal ik het maximale uit mijn Voodoo5 kaart wat beschikbare software/patches/flash-updates/operating systems betreft?

Alvast bedankt.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
hmmz, welke driver het beste zijn moet je echt zelf testen. ik gebruik de beta 3dfx drivers, en ik ben er erg tevreden over die drivers, helemaal geen issues.
kijk anders ff op het forum van x3dfx; www.x3dfx.com
en ook een handige url:
www.voodoosource.net

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 mei 2001 17:53 schreef qrazi het volgende:
hmmz, welke driver het beste zijn moet je echt zelf testen. ik gebruik de beta 3dfx drivers, en ik ben er erg tevreden over die drivers, helemaal geen issues.
kijk anders ff op het forum van x3dfx; www.x3dfx.com
en ook een handige url:
www.voodoosource.net
Op het x-3dfx forum waren die drivers waar ik naar zocht (dus die 1.07.1 van ene "Iceman") niet (meer) te vinden.

Ik las er tevens meer op op http://v3info.dirtyrats.com , maar helaas ook daar geen succes.

Wat zijn trouwens jouw ervaringen met die nieuwe 1.15 flash update die schijnbaar helemaal uit het niets is opgedoken? Verhalen erover varieren van 0% verbetering tot meer dan 50% verbetering... :?

En dan heb je ook die speciale miniGL drivers waar er ook nog eens twee verschillenden van zijn: de miniGL 1.49 en de zgn. "Wicked GL" drivers.

AAAAARGH!!!

Wie o wie kan hier wat meer uitleg over geven (en tevens een WERKENDE link naar die 1.07.1 drivers :) )?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom aan Slashhead dan?

Zucht...

Zijn dit nou echt zulke moeilijke vragen voor de doorgewinterde Voodoo-fans?

Kom op, jongens... Please?

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij overigens opvalt is dat die drivers wel van de aardbodem lijken te zijn verdwenen. Van al die Voodoo fansites die er (nog steeds) zijn, zou je toch wel verwachten dat toch zeker de MEESTE er van die allernieuwste drivers wel zouden hosten, maar ho maar... :?

Verwijderd

Topicstarter
Zucht... :(

Verwijderd

ik kan je niet helpen, maa rheb zelf ook erg veel tijd besteed aan het zoeken van drivers voor me banshee ehct klote die hele 3dfx situatie

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Op zaterdag 12 mei 2001 21:28 schreef motown het volgende:
Waarom aan Slashhead dan?

Zucht...

Zijn dit nou echt zulke moeilijke vragen voor de doorgewinterde Voodoo-fans?

Kom op, jongens... Please?
Die heeft ze draaien en weet ze wel te vinden.

Niet op voorraad.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
ik heb mijn bios niet geflashed....mijn voodoo is (nog) niet de bottleneck in mijn systeem, dus laat ik em nu wat ie is....kan later altijd nog gaan oc''en enzo...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Topicstarter
Nou, okee dan, edward2.

Ik heb al een reply gepost in die thread die je me gaf (heb me er speciaal voor laten registreren).

Nog geen reactie, maar ik wacht af.

Toch bedankt!

En als iemand anders hier wat weet: laat maar horen en alvast bedankt!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zaterdag 12 mei 2001 21:43 schreef motown het volgende:
Wat mij overigens opvalt is dat die drivers wel van de aardbodem lijken te zijn verdwenen. Van al die Voodoo fansites die er (nog steeds) zijn, zou je toch wel verwachten dat toch zeker de MEESTE er van die allernieuwste drivers wel zouden hosten, maar ho maar... :?
Beste Motown,

na lang zoeken heb ik een site gevonden waar je de door 3dfx uitgebrachte drivers kunt ophalen ook de 1-07

www.efa11.com

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Motown,
De Iceman drivers voor win2K vind je op www.voodoofiles.com De 1.07.01 drivers zijn heel geschikt om te gebruiken. (het versie nummer staat er niet meer bij maar dit is wel de 1.07.01 van Iceman, het is nu een .exe file van maar 1,7MB)
De Voodoo 5 5500 doet het uitstekend in win2K ook de functionaliteit is uitstekend.
Andere tweaks en overklok proggies kun je van deze zelfde site afhalen, ook staan er voldoende tweak guides in.
Kan je vooral ook de Voodoo 5 game launcher en overclocker aanbevelen.

En vergeet vooral niet service pack 2 te installeren van win2K. Hier zitten weer optimalisaties in voor 3D.
win2K service pack 2
succes

Verwijderd

Topicstarter
Nice try, Bocor...

Ik waardeer je reactie, maar de 1.07.1 staan er volgens mij...

Ja, de x-3dfx drivers, dat zijn de 1.07.0 als ik het goed heb.

Maar er schijnen ergens drivers te zijn verschenen die een verbetering waren op de x-3dfx drivers, dus vandaar die .1 erachter.

En DIE kan ik nu dus nergens vinden... :(

Thanks anyway. Ik zoek wel verder.

Iemand ANDERS misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Aan jou heb ik wat, Slashhead.

Nog EEN vraag voor je: wat is jouw mening over die nieuwste BIOS update die net (schijnbaar uit het niets) verscheen? Ik hoor er verschillende verhalen over... JOU ervaring?

Ik ben nu trouwens inmiddels ook achter het probleem met het downloaden: voodofiles.com was ik al tegengekomen, maar om een of andere reden willen de files daar niet met Opera gedownload worden. Ik heb helaas MSIE moeten gebruiken (Netscape had ik niet geprobeerd).

Maakt niet uit, ze zijn nu binnen.

Thanks!

Verwijderd

Wanneer je geen problemen hebt met de huidige kaart kan ik toch niet echt aanraden om een BIOS te flashen. In veel gevallen is er geen weg terug en je zou het kunnen verkloten waardoor je kaart niet goed meer werkt.
Maar check gewoon het forum op www.x3dfx.com het BIOS komt bij hun weg.
x3dfx forum
Ook vind je hier wat info: www.V3info.co.uk Kijk daar ook even in het forum.
De Reacties zijn wisselend.
Ik heb zelf de flash niet gedaan omdat ik eigenlijk al twee weken op mijn Kyro2 zit te wachten.

• BC3 Victim
Hi,

Kan de link helaas niet terugvinden!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Even over de Voodoo-drivers, heb in april een setje drivers voor de Voodoo 5 gedownload. Misschien dat dit de drivers zijn die je zoekt??

Voodoo4/5 Windows® 9x/ME Driver Kit by IceMan!
šššššššššššššššššššššššššššššššššššššššššššššš

Voodoo Series Driver Kit:1.07.01
Voodoo Series DirectX® Driver Version:4.13.01.0028
Glide 2.X Driver:2.61.00.0674
Glide 3.X Driver:3.10.00.0674
OpenGL® Driver Version: (updated)1.0.0.0761 ICD
3dfx Tools Version:2.6.2.116
Hertz Tool:1.4.0.94

* This Driver Kit was compiled and modified by IceMan! *

Verwijderd

Topicstarter
Ja, Kryptonight!

Precies de drivers die ik zoek.

Alleen volgens Slashhead zijn dat precies dezelfde drivers die op voodoofiles.com te downloaden zijn.

Maar JUST IN CASE zou je mij natuurlijk ook een link kunnen geven waar jij die drivers naar binnen getrokken hebt... ;-)

Waar heb je dat stukje tekst trouwens vandaan? Uit de readme file die erbij zat? Dan kan ik straks checken of het wel die drivers zijn die op voodoofiles.com staan. :)

Maar anders kijk ik wel per file of de versienummers die je gaf overeenkomen.

Nog bedankt!
Pagina: 1