[BC3] 19" Monitor

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 12:52
M''n monitor is net kapot gegaan :'( en nu moet ik dus een nieuwe kopen.
Ik zit nu te denken aan een 19".
Ik heb bij Pricewatch gekeken en zag een Hansol voor FL 695,--.
Is dat wat ? (ik heb ook ff de sites van de verkopende winkels bekeken: niet heel erg professioneel).
Of kan ik beter wat meer geld uitgeven en dan een Iiyama kopen ?
Die kan ook wat hogere resoluties aan bijv.
Ik zit nu dus heel erg te twijfelen wat ik nu het beste kan doen. :?
Iemand nog wat tips ?

Verwijderd

...weet je wat een leuke index is, je maandsalaris:

1- tot 500 gulden; geen monitor
2- tot 1000 gulden; geen monitor
3- tot 2000 gulden; 15 inch
4- vanaf 2000 gulden; 19 inch iiyama VMP 451
5- eigen bedrijf; minimaal 19 inch eizo

...jij snappie ;););)....

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ik denk dat je voor die prijs idd rommel krijgt, ik zou kijken naar een beter merk zoals Iiyama, CTX, Samsung... etc :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• maikel
Hmmm, naar m''n maandsalaris kijken ??

Shit, dat wordt dus computeren zonder monitor ! :)
Ik studeer namelijk nog: nog 5 weken en dan ben ik afgestuudeerd !!

• maikel
En nog ff een vraagje: ik zie bij al die monitoren altijd maar 1 dotpitch staan (0.26mm bijv.), maar nu zie ik ergens een Iiyama (S900MT1) en daar staat ineens:
Dot pitch 0,22mm x 0,14mm x 0,26mm (H x V x D)

Welke van die drie moet ik nu vergelijken met die andere monitoren ??

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 19:54 schreef maikel het volgende:
En nog ff een vraagje: ik zie bij al die monitoren altijd maar 1 dotpitch staan (0.26mm bijv.), maar nu zie ik ergens een Iiyama (S900MT1) en daar staat ineens:
Dot pitch 0,22mm x 0,14mm x 0,26mm (H x V x D)

Welke van die drie moet ik nu vergelijken met die andere monitoren ??
Die laatste waarde (0.26) moet je vergelijken met andere monitoren (dot pitch wordt over het algemeen diagonaal gemeten). [spam-mode]Als je btw interesse hebt in die monitor, mag je die van mij voor 650 piek hebben [/spam-mode]

• maikel
[spam-mode]Als je btw interesse hebt in die monitor, mag je die van mij voor 650 piek hebben [/spam-mode]
Dat zal natuurlijk wel niet voor niets zijn. :)
Wat is er mis met die monitor ??

Verwijderd

O, eigenlijk heel weinig, het enige grote nadeel vind ik (omdat ik nogal last heb van licht-inval) is dat ie behoorlijk reflecteert en verder is de geometrie niet helemaal zo goed als bij de "duurdere" 19" schermen (maar das eigenlijk bij elk instap-19" scherm het geval).
Omdat ik weer een beetje gespaard heb, heb ik nu geld voor een wat groter en vlakker scherm en daarom staat deze dus te koop.

• maikel
Hmm. Hoe oud issie ?
En zit er nog garantie op ?
En wat bedoel je precies met ''de geometrie is niet zo goed'' ??

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hansol is het beste merk onder de buget monitoren. Ga dit beesie eens bekijken en als tie bevalt kopen.

Heb zelf ook een Hansol die nu de PC van mijn dochtertje bemant. Het is een 17 inch en naar vijf jaar doet tie het nog steeds goed

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
De Hansol D en P serie zijn heel goed, zeker als je kijkt hoe weinig ze kosten.

• maikel
Ik heb ook gemertk dat wanneer een monitor een dotpitch van 0.25mm heeft, deze ineens een stuk duurder is dan een monitor met 0.26mm.
Is dit verschil dan echt zo groot?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je merkt zeker wel verschil tussen een dotpitch van 0.26 en 0.25. Vooral bij kleinere objecten, zoals tekst, komt die betere dotpitch van pas. Kijkt een stuk beter...

edit:

Ik zou je adviseren om gewoon eens naar een winkel te gaan en de verschillende budget monitoren te vergelijken. Je hoeft niet eens naar de specificaties te kijken, als je maar een monitor uitkiest die lekker kijkt. Er zijn twee dingen waar je wel op moet letten:

-19" Monitor moet minimaal 1280x1024 aan kunnen op 76Hz
-Garantie periode moet minimaal 3 jaar bedragen

Als je hier op let, kun je bijna nooit een miskoop doen. Succes!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• maikel
Ik zit nu op een Philips 107S en deze heeft volgens mij een dotpitch van 0.27mm. Maar alles ziet er goed uit hoor.
Ik heb nu 2 monitoren die voor mij betaalbaar zijn:
Hansol 910A
Iiyama S900MT1

Deze laatste is nog wel FL 100,-- duurder dan de Hansol.
Iemand nog wat tips ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die .27 dp ziet er prima uit totdat je ooit een keer een 0.26 of lager ziet- dan wil je nooit meer terug. Ik typ hier voor een 5 jaar oude 0.28 Tulip 17". Beviel prima totdat ik een 0.26 HP kreeg. Nu zit ik te twijfelen tussen de 19" LG/Ilyama (neigend naar LG), maar dan kun je gerust die 650,- verdubbelen.

Uiteindelijk zou ik op alles behalve de monitor bezuinigen; tegen de tijd dat een GF3 een achtelijk sloom achterhaald kaartje is, kun je prima met een goede in 2001 gekochte monitor vooruit. Daarom alleen al niet bezuinigen.

Oslik blyat! Oslik!

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Op zondag 13 mei 2001 17:00 schreef dion_b het volgende:
Die .27 dp ziet er prima uit totdat je ooit een keer een 0.26 of lager ziet- dan wil je nooit meer terug. Ik typ hier voor een 5 jaar oude 0.28 Tulip 17". Beviel prima totdat ik een 0.26 HP kreeg. Nu zit ik te twijfelen tussen de 19" LG/Ilyama (neigend naar LG), maar dan kun je gerust die 650,- verdubbelen.

Uiteindelijk zou ik op alles behalve de monitor bezuinigen; tegen de tijd dat een GF3 een achtelijk sloom achterhaald kaartje is, kun je prima met een goede in 2001 gekochte monitor vooruit. Daarom alleen al niet bezuinigen.
Ben het hier volledig mee eens.
Die S900MT1 van Iiyama is een aardig mooie.
Ik zou alleen geen 19" van onder de 1000 piek nemen.
De MA901U is diamondtron ,dat is een retegoeie.
Wel ff doorsparen.
Maar dan heb je ook wat.
Ik heb nu een A901HT ,dat is z''n voorganger.

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Verwijderd

Die zit net hieronder:
[topic=176415] |:(

• maikel
Ik wil graag ook nog een beetje rekening houden met m''n budget. :)
Die Iiyama lijkt me wel wat. Ik zal binnenkort eens op de beurs hier kijken, misschien dat ze daar wat goedkoper zijn.

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 20:35 schreef maikel het volgende:
Ik wil graag ook nog een beetje rekening houden met m''n budget. :)
Die Iiyama lijkt me wel wat. Ik zal binnenkort eens op de beurs hier kijken, misschien dat ze daar wat goedkoper zijn.
Op zondag 13 mei 2001 17:26 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Die zit net hieronder:
[topic=176415] |:(
Pagina: 1