[BC3] SVHS -> Scart

Pagina: 1
Acties:

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik heb een asus v7700 Dlx. Nu heb ik dus een SVHS kabel in mijn tv-out zitten en die eindigt in de scart van mijn tv. Nu krijg ik bij tvcc2000 2 rode lampjes. Ook al selecteer ik er maar 1. Iemand van jullie die tips heeft?

• HitmanWVU
Ok ik heb nu al een groen lampje na het verwijderen van de registry, maar nog geen beeld :(

• HitmanWVU
Ahh klerezooi. Laat maar mijn tv is alleen SVHS met een optionele functie ofzoiets. Of zou ik dan nog altijd iets moeten zien? (zwart-wit ofzo)

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

zwart/wit zou dan moeten kunnen ja!

twitter.com/curly_sanders

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja, dan hoor je nog Zwart Wit te zien.

• HitmanWVU
Hmm dat zie ik ook niet :(
is het gewoon videokanaal? of iets anders?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

moet kunnen hoor, krijg je gewoon vhs beeld als je geen svhs speler hebt staan.....let wel even op dat je de video-in ingang van de scart pakt ipv de video uit.......

• HitmanWVU
er zit er maar 1 :)

Wat doe ik nou fout? Ik heb de SVHS kabel in de SVHS-aansluiting. De Scart zit in de Scart-aansluiting op de tv. Ik heb tvcc2000 geinstalleerd. Het SVHS lampje brand groen. Ik vink alleen SVHS aan. Ik druk op die tv en monitor gaat op stand-by. Maar op het vidoekanaal van de tv is nix tezien. (ook niet na scannen) Ik heb detonators 11.01 geinstalleerd!

Mijn settings:

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~g.vanunen/tvcc.jpg

• under-world

under-world

ooh-la dots

hoe heb je hem van SVHS naar scart dan ? Via een tussenstukje SVHS>composiet en dan op ader Videoin v/d scart??

• HitmanWVU
Ik heb gewoon een kabel met aan de ene kant ene SVHS-connector en aan de andere kant een SCART-connector.

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 01:05 schreef HitmanWVU het volgende:
Ik heb gewoon een kabel met aan de ene kant ene SVHS-connector en aan de andere kant een SCART-connector.
Dacht dat er verschil zat in SVHS naar SCART en SCART naar SVHS omdat er andere aansluitingen voor SCART in of out gebruikt werden. Dus als je een verkeerd kabeltje hebt zal het niet lukken.

Wat betreft dat kanaal, op de tv/video zal wel een Ext of Av kanaal zitten, dat hoef je niet te scannen maar is meteen voor die SCART
aansluiting.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Die S-VHS aansluiting is een ingang, geen uitgang.
V7700 is namelijk video in, tv uit.
probeer de andere aansluiting eens.

Niet?
[Specs]

• HitmanWVU
In het boekje van de v7700 staat bij die SVHS uitgang: SHVS TV-out.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/v7700d/7700dports400.jpg
1. Videokaart - tulp (rechts-geel) -> Scart vd VCR
2. Videokaart - S-VHS (rechts-zwart) -> Scart vd VCR
(of je moet een videorecorder hebben met tulp/S-VHS aansluiting, dan gebruik je een standaard S-VHS/S-VHS of Tulp/Tulp snoertje) om de PC op de VCR aan te sluiten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
probeer trouwens eens andere drivers als je zeker weet dat de kabels goed zijn...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• HitmanWVU
Ja dat staat er ook bij mij, maar volgens jou zou mijn kabel niet goed zijn?

• under-world

under-world

ooh-la dots

ik weet het ook bijna zeker.... je moet gewoon een scart halen die alles split dan heb je 6 aders...

video in
video uit
audio L in
audio R in
audio L uit
audio R uit

Je hebt toch wel bij je kaart een SVHS>COMPOSIET (GEEL ENKEL TULPJE) gekregen.... Doe dan gewoon die kabel in de composiet op de kaart en de scart in de TV of video (kan allebei)

Dat SVHS moet je helemaal niet hebben omdat je toch geen SVHS player hebt....Je ziet het hele verschil niet.....

suc6 (anders morgen maar de goede kabel kopen:))

• HitmanWVU
Je hebt gelijk. Die kabel is gewoon ruk. Ik heb nu 3 tv''s erbij gehad en met svhs naar svhs (kabel die bij videokaart zat) doet hij het wel, maar met die svhs naar scart krijg ik een HEEEEEEEEEEEEEL vaag signaal door. Dus ik denk dat die kabel gewoon brak is.

BTW. Het is toch gewoon mogelijk om van svhs naar scart te gaan. Of is dat ook niet mogelijk.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op zondag 13 mei 2001 10:54 schreef HitmanWVU het volgende:

BTW. Het is toch gewoon mogelijk om van svhs naar scart te gaan. Of is dat ook niet mogelijk.
Nee ! (dat probeerde ik sinds gister al uit te leggen) het kan wel maar je krijgt gewoon VHS ! (het heet niet voor niets een VHS recorder.....)

Als je een cd op bandje opneemt dan blijft hij toch ook niet CD kwali...

je moet heel dat SVHS verhaal vergeten tenzij je een SVHS recorder hebt

• BC3 Victim
heeft te maken met de opbouw van het signaal.... doe maar eens search op GoT naar "Geforce TVOut zwart/wit" ....

En met mijn Geforce2MX werkt het wel gewoon allemaal, zowel tulp/s-vhs naar camera front van videorecorder als TV, alsook de scart. En dan heb ik nog wel het goedkoopste MXkaartje wat er bestaat, maar een maat van mij met een Geforce 2 GTS (Asus 7700) die heeft ook problems. Dan werkt het wel, dan weer niet, en na opstart weer wel... vreemd...

• HitmanWVU
Op zondag 13 mei 2001 10:59 schreef osama het volgende:

[..]

Nee ! (dat probeerde ik sinds gister al uit te leggen) het kan wel maar je krijgt gewoon VHS ! (het heet niet voor niets een VHS recorder.....)

Als je een cd op bandje opneemt dan blijft hij toch ook niet CD kwali...

je moet heel dat SVHS verhaal vergeten tenzij je een SVHS recorder hebt
Ik heb een SVHS scart aansluiting om mijn tv zitten.......... Dus ik kan SVHS kijken op mijn TV via scart.

• under-world

under-world

ooh-la dots

kijken kan dan wel ja (duur TVtje ?), opnemen in SVHS helaas niet....

• under-world

under-world

ooh-la dots

als je van SVHS nar VHS gaat worden de kleuren beduidend minder. Het is beter alles op VHS te houden.....je ziet het verschil nauwelijks, wil je gaan opnemen dan is het beter een VHS signaal op te nemen, zoals als eerder gezegd het SVHS verhaal is leuk maar als je geen recorder hebt die dit ondersteund is het niet handig dit signaal binnen te laten komen.

• BC3 Victim
S-VHS is geen videorecorder |:(

S-VHS is in dit geval de benaming van de connector |:(

helaas lijken de twee termen op elkaar, maar het heeft geen bal met elkaar te maken |:(

ik heb een Scart stekker met aan de bovenkant: 2x tulp audio - 1x S-VHS - 1x tulp video. Deze werkt bij mij wel, ik kan op een gewone VHS recorder opnemen, en op een 50Hz TV kijken...

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op zondag 13 mei 2001 11:31 schreef unicorn7 het volgende:
S-VHS is geen videorecorder |:(
Er bestaan wel SVHS recorders hoor !! (voor de duidelijkheid: het is alleen niet standaard of gebruikelijk, je hebt dan ook SVHS banden nodig.....)
S-VHS is in dit geval de benaming van de connector |:(

helaas lijken de twee termen op elkaar, maar het heeft geen bal met elkaar te maken |:(
??????
Ik heb een Scart stekker met aan de bovenkant: 2x tulp audio - 1x S-VHS - 1x tulp video. Deze werkt bij mij wel, ik kan op een gewone VHS recorder opnemen, en op een 50Hz TV kijken...
VHS kwaliteit idd......

Verwijderd

Domme vraag:

Ik heb een receiver met daarop een ( x aantal) svhs ingangen. Dan kan ik daarop toch de videokaart aansluiten via de svhs-out(van de v7700) ?? Of moet dat toch via de scart om beeld te krijgen??

• under-world

under-world

ooh-la dots

nee, dit is veel beter juist !!!

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 12:03 schreef osama het volgende:
nee, dit is veel beter juist !!!
Via de receiver bedoel je, toch :? :) Ik snap alleen niet helemaal hoe de receiver (audio apparaat) een videosignaal doorgeeft, maar dat zal wel komen omdar ik een totale leek ben wat betreft t audio/video gebeuren :)

• HitmanWVU
Kijk als ik dus SVHS naar SVHS doe dan werkt dat ding wel, maar als ik SVHS naar SCART doe dan zie ik een heeeeeel vaag signaal. Ik denk dat de lokale elektronicaboer die kabel gewoon heeft verneukt, want hij doet het heel vaaag.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Via de receiver bedoel je, toch Ik snap alleen niet helemaal hoe de receiver (audio apparaat) een videosignaal doorgeeft, maar dat zal wel komen omdar ik een totale leek ben wat betreft t audio/video gebeuren
AHA !!! (aleen de audio)

Bij SVHS zit het video en audioL +audioR in 1 stekker. :) Je krijg dan alleen de audio...

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op zondag 13 mei 2001 12:19 schreef HitmanWVU het volgende:
Kijk als ik dus SVHS naar SVHS doe dan werkt dat ding wel, maar als ik SVHS naar SCART doe dan zie ik een heeeeeel vaag signaal. Ik denk dat de lokale elektronicaboer die kabel gewoon heeft verneukt, want hij doet het heel vaaag.
w8 tot morgen en koop een nieuwe kabel....

• HitmanWVU
Op zondag 13 mei 2001 11:12 schreef osama het volgende:
kijken kan dan wel ja (duur TVtje ?), opnemen in SVHS helaas niet....
Nokia met alles erop en eraan. Subwoofer. SVHS-ingang. 2 Scart-ingangen. 2 audio-ingangen. ENZ.....

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 12:20 schreef osama het volgende:

[..]

AHA !!! (aleen de audio)

Bij SVHS zit het video en audioL +audioR in 1 stekker. :) Je krijg dan alleen de audio...
Ik heb de sony str db940, waar dus een svideo-in opzit voor: "video1", "tv/sat", "monitor" en "dvd/ld". Jij zegt dus dat, als ik hierop de svhs-out van de v7700 op aansluit, ik alleen geluid krijg en geen beeld ??

• BC3 Victim
http://www.hwb.acc.umu.se/co_SVideo.html

Bij SVHS/S-Video zit Chromiance en Lumiance gescheiden op 2 coaxiale draden in een buiten afgeschermde kern.

Er zit dus GEEN audio bij... 2x tulp vanaf geluidskaart naar Video/TV is nodig om ook geluid bij je filmpjes/games te hebben...

En helaas denken veel mensen dat de SVHS in dit geval staat voor hetzelfde als de videorecorders die ook SVHS heten (Super-VHS). En dat is dus niet zo, want ook gewone VHS recorders, Camera''s, TV''s etc maken gebruik van deze 4 polige connector...

• under-world

under-world

ooh-la dots

oeps....niet dus......(het was een zeer domme veronderstelling (zondagochtend)omdat het me de enige conclusie leek...SVHS op een audioapparaat heb ik geen verstand van..)

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op zondag 13 mei 2001 12:32 schreef unicorn7 het volgende:
http://www.hwb.acc.umu.se/co_SVideo.html

En helaas denken veel mensen dat de SVHS [i]in dit geval[i/] staat voor hetzelfde als de videorecorders die ook SVHS heten (Super-VHS). En dat is dus niet zo, want ook gewone VHS recorders, Camera''s, TV''s etc maken gebruik van deze 4 polige connector...
zo iemand was ik dus even......|:( :+

-thanks unicorn, dan je mijn gezwets hebt weerlegd-

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 12:32 schreef unicorn7 het volgende:

Technisch verhaal
Nou, jij hebt er verstand van! Kun je dan misschien mijn vraag hierboven beantwoorden( gericht aan Osama) ? Graag, dan ben ik ook weer wat verder in het ontrafelen :)

• under-world

under-world

ooh-la dots

hier ben ik ook benieuwd naar.....

• under-world

under-world

ooh-la dots

het lijkt me dan onmogelijk....

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 12:29 schreef AirHead het volgende:

Ik heb de sony str db940( receiver), waar dus een svideo-in opzit voor: "video1", "tv/sat", "monitor" en "dvd/ld". Als ik hier de svhs/tv-out van de v7700 op aansluit, krijg ik dan beeld en geluid, of alleen geluid ??
Unicorn7, kun je deze vraag beantwoorden voor me ????? Thnx :)

• under-world

under-world

ooh-la dots

het moet dan wel voor een audio signaal zijn ???

• BC3 Victim
als de receiver aangesloten zit op de videorecorder/tv dan kan je tv-beeld hebben door je Geforce aan te sluiten op je receiver.

Geforce---->---Receiver---->Videorecorder---->TV

wel moet je ook voor stereo geluid een jack naar 2 tulp snoer hebben zodat je de jack kan aansluiten op de line out van je geluidskaart en de 2 tulpjes op de line in van je receiver.

op deze manier kan het werken, maar dat zal dan ook staan in het aansluitschema wat in de gebruiksaanwijzing van de receiver zit...

• MGSNK
  • Laatst online: 24-08 10:54
eeh dr is toch z''n knop op de afstansbediening waarmee je van av naar av1 etc kunt veranderen, probeer dat eens...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op zondag 13 mei 2001 13:05 schreef unicorn7 het volgende:
als de receiver aangesloten zit op de videorecorder/tv dan kan je tv-beeld hebben door je Geforce aan te sluiten op je receiver.

wel moet je ook voor stereo geluid een jack naar 2 tulp snoer hebben zodat je de jack kan aansluiten op de line out van je geluidskaart en de 2 tulpjes op de line in van je receiver.

op deze manier kan het werken, maar dat zal dan ook staan in het aansluitschema wat in de gebruiksaanwijzing van de receiver zit...
Is dit beter dan als rechtstreeks op de videorec ?? (TBC of syncen van beeld ??)

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 13:05 schreef unicorn7 het volgende:

Bedankt! In het aansluitschema staan daar geen voorbeelden bij, wel voor: casettedeck, cd speler, minidisc, etc. Vandaar ook mijn vraag :)
Pagina: 1