Toon posts:

[BC3] Radeon vs Kyro II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit te twijfelen tussen ATI Radeon 64MB vivi en de Hercules Prophet 4500 (Kyro II).

Welke raden jullie aan en waarom???

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 10:54
1. tis niet vivi maar vivo =
video in , video out

2. ga voor de radeon, tenzij je een snelle proc hebt die t&l kan doen...

hangt ook af van wat je ermee wilt gaan doen.
DETAILS plz!!!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Pollewob
  • Niet online
1. Wat ga je ermee doen... is ook wel handig als je dat erbij zet :)

2. Hoe ziet de rest van je systeem eruit??

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op vrijdag 11 mei 2001 19:53 schreef MGSNK het volgende:
1. tis niet vivi maar vivo =
video in , video out

2. ga voor de radeon, tenzij je een snelle proc hebt die t&l kan doen...

hangt ook af van wat je ermee wilt gaan doen.
DETAILS plz!!!
''k dacht dat 600Mhz al genoeg was om de T&L fatsoenlijk te berekenen. En daar komt bij dat zeker het aankomende jaar T&L nog niet echt "doorkomt" komt later pas. De KyroII is absoluut geen verkeerde keus.

Verwijderd

Topicstarter
System spec''s:
Asus CUSL2-C
Intel Pentium III 800 MHz
2x 128MB M-TEC
Aopen HQ8 tower
Aopen 48x CDROM
Kingston 10/100MBIT netwerkkaart

De kaart is vooral voor spelletjes en 3D prgramma''s zoals MAYA en 3D studio MAX

Heb op dit moment een Asus V7700 Deluxe...maar die draait bagger.

Wat is jullie advies???

• MGSNK
wat vraag je voor die 7700???
En ik denk toch dat voor 3d progs die radeon beter zou zijn...
Voor games????????? ik denk gelijk op

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
En ik denk toch dat voor 3d progs die radeon beter zou zijn...
Ik weet het niet zeker maar ik dacht het niet. nVidia kaartjes komen meestal best goed uit de test als ze consumer 3D kaarten testen met professionele 3D software (vergeleken met de rest tenminste).

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe zit het met Kyro II dan???

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Stond er niet laatst een test van videokaarten op het gebied van porf. appl. op de frontpage :?

Nou ik had er een gelezen iid en de Geforce is voor die dingen het best gevolgd door de Radeon, de rest bleef ver achter, maar nu weet ik niet of de Kyro II er bij stond.
wacht ik zoek ff ..

gevonden inderdaad, zonder de Kyro.

Verwijderd

Kyro is niet zo goed met 3D Opengl apps maar is in Win2000 net zo snel met games als in Win98 (was met Radeon wel anders geloof ik...)

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 19:59 schreef AleSyS het volgende:

De kaart is vooral voor spelletjes en 3D prgramma''s zoals MAYA en 3D studio MAX

Heb op dit moment een Asus V7700 Deluxe...maar die draait bagger.
Ik weet niet wat jij onder bagger verstaat maar als snelheid een probleem is dan denk ik dat je je systeem maar eens op moet schonen. Een Kyro2 of Radeon voegt namelijk niks toe aan de V7700 die je nu hebt.
Zorg in elk geval voor fatsoenlijke drivers.

Als de mogelijkheden voor het ontwerpen in 3D je niet ver genoeg gaan met een GF2 dan kun je beter een GF3 kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien kan ik dus beter voor de Radeon gaan. Ik zag op de pricewatch dat er nog maar 1 leverancier voor de Kyro II is.
Ik dacht dat deze kaart allang uit was.

• hjs
  • Niet online

hjs

Slashhead is ook in afwachting van zijn Kyro II en hij heeft een punt, de V7700 is minimaal net zo snel als een Radeon. Dus verwacht geen wonderen van een andere kaart!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 22:42 schreef hjs het volgende:
Slashhead is ook in afwachting van zijn Kyro II en hij heeft een punt, de V7700 is minimaal net zo snel als een Radeon. Dus verwacht geen wonderen van een andere kaart!
Maar misschien draait mijn systeem wel stabieler met een Radeon of Kyro II

Verwijderd

Dit KyroII kaartje vond ik vorige week in het Dynabyte krantje. Dus even naar Dynabyte.... ''t was geen duur kaartje. Heel veel concurentie voor Nvidia gezien de prijs. Als iedereen nu zo''n Kyro II kaartje koopt worden de Geforce kaartjes stukken goedkoper. Koop ik over een paar maanden voor een leuk prijsje wel een Geforce III....

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 22:56 schreef klausewitz het volgende:
Dit KyroII kaartje vond ik vorige week in het Dynabyte krantje. Dus even naar Dynabyte.... ''t was geen duur kaartje. Heel veel concurentie voor Nvidia gezien de prijs. Als iedereen nu zo''n Kyro II kaartje koopt worden de Geforce kaartjes stukken goedkoper. Koop ik over een paar maanden voor een leuk prijsje wel een Geforce III....
Is deze kaart daar al te koop???
Is het de retail???
Bevalt ie een beetje qua performence???

• MGSNK
Op vrijdag 11 mei 2001 20:25 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker maar ik dacht het niet. nVidia kaartjes komen meestal best goed uit de test als ze consumer 3D kaarten testen met professionele 3D software (vergeleken met de rest tenminste).
je begrijpt mij verkeerd... ik bedoelde dat de Radeon beter in 3d progs was dan de KYRO.
Dat de Gf2 weer beter in 3d progs was dan de Radeon wist ik ook wel...

Verwijderd

En wat ga je dan met je V7700 doen ?

Mail maar een prijs wat je er voor zou willen hebben .

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien kan ik beter voor de Radeon gaan.

Maar daarintegen is de Kyro II lekker goedkoop.

Nou weet ik het helemaal niet meer :'(

• hjs
  • Niet online

hjs

Een een Radeon is slecht leverbaar ;)

Een instabiel systeem komt denk ik niet door de videokaart. (kan wel, maar een Asus kaart is over het algemeen een goede kaart, vermoed dat je andere drivers moet proberen)

Verwijderd

de asus 7700 serie is maar troep mijn maat heeft de ultra en de pro gehad allebij door gefikt en niet eens overgeklokt
nu ihij ofergestapt naar hercules vond hij toch beter

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 mei 2001 09:48 schreef hjs het volgende:
Een een Radeon is slecht leverbaar ;)

Een instabiel systeem komt denk ik niet door de videokaart. (kan wel, maar een Asus kaart is over het algemeen een goede kaart, vermoed dat je andere drivers moet proberen)
Bij het opstarten geeft ie al vaak problemen.
Doe ik deze kaart in een andere pc...gaat het wel goed.

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 11:14 schreef AleSyS het volgende:

[..]

Bij het opstarten geeft ie al vaak problemen.
Doe ik deze kaart in een andere pc...gaat het wel goed.
uhm zoiets heet een driver kwestie. Kan je gewoon oplossen door naar driver terug te gaan waarop het systeem wel goed werkte. Scheelt je gelijk 450 piek :)

Verwijderd

Draai je moederbord (BIOS) ook eens in de fail safe mode. Dit zet kritische parameters op maximaal compatible waardes. Gebruik in elk geval geen sideband adressing. Slechte moederborden laten goede videokaarten (zoals die van jou) crashen wanneer het op enable staat.
je moet echt naar een technische oplossing zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ff naar Dynabout geweest....Kyro II waarschijnlijk pas vanaf 15 mei leverbaar.

Waarom staat dat klere ding bij hun al in het krantje dan :?:(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:54
Dynabout? Hmm, ja, ken ik:

Nu: 1,3GHz systeem, mot je kopen, supersnel...

P4 1,3GHz :(

verder specs niet bekeken, maar TNT M64 lijkt me niet onmogelijk bij die zaken...

Verwijderd

Topicstarter
Yippie....het is 15 mei

Maarre is die Kyro II nu eindelijk te koop :?

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26
Op zondag 13 mei 2001 12:29 schreef _JGC_ het volgende:
Dynabout? Hmm, ja, ken ik:

Nu: 1,3GHz systeem, mot je kopen, supersnel...

P4 1,3GHz :(

verder specs niet bekeken, maar TNT M64 lijkt me niet onmogelijk bij die zaken...
Bij dixons zetten zit er bij 1.3/1.4 ghz een ati rage pro 16 mb in :(

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Op dinsdag 15 mei 2001 21:13 schreef Melvin15 het volgende:

[..]

Bij dixons zetten zit er bij 1.3/1.4 ghz een ati rage pro 16 mb in :(
Laatst nog iets belachelijks gehoord: een TNT Vanta in een Athlon 1.2 GH.. Volgens mij is een MX-je goedkoper te leveren dan een ouwe verrotte TNT Vanta |:( !

" Play the violent strings of my symphony "

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Wat voor monitor heb je? Ik las laatst in een Aceshardware review van Kyro II vs Geforce 3 dat de 2D beeldkwaliteit van de Kyro II maar net iets boven die van de Geforce MX ligt en dus minder is dan die van een Geforce 2 GTS. Dan heeft de Radeon dus een betere beeldkwaliteit.
Pagina: 1