Toon posts:

[BC3] LG 19" Flatron... lijnen over het scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb nu al een tijdje een Flatron 19" maar ben er niet echt tevreden over... om even uit te maken of ik hem zou inruilen wil ik even weten of andere flatron 19" eigenaars hetzelfde probleem hebben als ik:

Als ik bv. de standaard desktop van windows gebruik (volledig blauw) dan zie ik zeer duidelijk gebogen strepen lopen over het scherm, vooral langst de zijkanten...

Als er niemand dit probleem heeft zal het wel aan m''n monitor liggen en dan ruil ik hem in.

alvast bedankt!
ForMatPrO

Verwijderd

Het ligt aan jou :)

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

heet eenigste wat jehoort te zien is heel vaag de schaduw van het koelings raster
dat zijn 2 heele licjhte horizontaale lijntjes die lopen op 33% en op 66% van je beeldscherm
voor de erst moet je niks raars zien in de hoeken
is het geen monitor instelling mischien ?

Verwijderd

Die zie je niet op een flatron alleen op een trinitron of afgeleide daarvan een lg flatron is concaaf (laten we zeggen "hol" ipv "bol") dit vergt enige gewenning aan de ogen (RTFM).

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik heb ook die monitor en mij valt op dat als mijn resolutie 1280x1024(85Hz)staat dat er nu wel heel erg irritante flitsen over het scherm schieten..:(
Als ik de frequentie op 75Hz zet is het probleem wel verholpen maar dit is niet de bedoeling natuurlijk...kan het aan de drivers liggen? V7700 det.6.31

Verwijderd

<offtopic
ja dat wennen he, daar was ik meteen aan gewend, ik zag het niet eens dat ie eigenlijk concaaf was
</offtopic>

ik zou als ik jou was dat ding ruilen want het hoort niet, maar ik zou als ik jou was wel een LG houden, die dingen rulen de 19" platte iiyamas, precies wat lockheart zei, omdat die lijntjes hebben en LG flatron niet

kan je neit met instellingen van vidkaart ofzo wat veranderen???
ik zou het anders ook niet weten

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Misschien is een degauss ook eens handig. En anders zou je altijd nog met Moiree instellingen kunnen spelen (als je monitor dat tenminste toelaat)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 20:20

Sick Nick

Drop the top!

Komt misschien omdat je speakers naast je monitor heb staan die niet helemaal goed magnetisch zijn afgeschermd. Dan help een degauss (zoals eerder genoemd) wel, maar dan komt het probleem weer terug.
Dus als er speakers staan dan moet moet je die weghalen of vervangen met goed afgeschermde.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 18:34 schreef Sick_Nick het volgende:
Komt misschien omdat je speakers naast je monitor heb staan die niet helemaal goed magnetisch zijn afgeschermd. Dan help een degauss (zoals eerder genoemd) wel, maar dan komt het probleem weer terug.
Dus als er speakers staan dan moet moet je die weghalen of vervangen met goed afgeschermde.
Nee, het ligt niet aan speakers ofzow... Ook na een degauss is het er nog.
En het is dus ook niet zoiets als tension wires, het zijn er dus echt 30 ofzo, over de hele breedte :)

edit: Ook ligt het niet aan de moire instellingen ofzo... heb echt alle instellingen geprobeerd :(

• BC3 Victim
Hier stond hetzelfde als al eerder gepost was (speakers)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Anders vraag je LG of ze je een nieuwe monitor kunnen sturen

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 17:30 schreef lockheart het volgende:
heet eenigste wat jehoort te zien is heel vaag de schaduw van het koelings raster
dat zijn 2 heele licjhte horizontaale lijntjes die lopen op 33% en op 66% van je beeldscherm
spellen is ook een vak he >:) tsjeez wat een tiepvouten >:)

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

ForMatdingens, het is een moire probleem, een probleem van het niet helemaal netjes uitkomen van alle electronenstralen op het juiste fosforpixeltje, en dit steeds weer bij elke beeldverversing. En wees maar blij dat je dit ''probleem'' hebt, het treedt namelijk alleen op als je een goede beeldscherpte hebt (daarom hebben ook zoveel dure Eizo''s er last van). De oplossing heet "moire correctie", wat niet meer wil zeggen dan het "uitsmeren" -en dus gewoon onscherper maken- van de foute landing van de electronenstralen.

Zo stel je de moire correctie in:
Druk op de "OSD" knop, ga naar het onderste menu ("special"), druk op "set", ga twee maal met het pijltje naar beneden zodat je bij de "moire" instellingen komt, druk op het pijltje naar rechts, en stel de vertikale moire op 16 in met het pijltje naar boven. De horizontale moire zou ik niet bijstellen, daar wordt het scherm alleen maar onscherp van.

P.S. I
Dit scherm is niet concaaf, het is vlak. Mensen zien het eerst concaaf omdat mensen aan een bol (of "zogenaamd" vlak trinitron e.d.) scherm gewend zijn.

P.S. II
Het scherm heeft geen lijntjes op 33% en 66%, dit is geen trinitron scherm maar een door LG zelf ontwikkeld soort beeldbuis (eigenlijk praten we over het fosformasker en hoe dat is vastgezet), namelijk de Flatron beeldbuis.

Verwijderd

Klopt ik heb de moire nu op v16 gezet en er is absoluut geen streepje te zien , zet ik hem op 0 dan zie je bij een blauwe achtergrong hele fijne witte lijntjes , nu dus absoluut niet meer perfekte monitor die lg915+.

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 17:30 schreef lockheart het volgende:
bij mij lopen de lijntjes op zo`n 25 en 75% (monitor ibm p70, 17" plat)

Pagina: 1