De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Nog een systeemrapportje liggen van Sandra?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb hem online gekocht bij perfect-systems. Hij stond gewoon op de factuur zonder serienummerOp vrijdag 11 mei 2001 12:59 schreef AirHead het volgende:
Heb je de aankoopnota nog:? staat ook het serienr vaak op.........
Dit kan dus niet. Want die iiyama was een d.o.a. gevalletjeOp vrijdag 11 mei 2001 13:02 schreef unicorn7 het volgende:
Bij mijn monitor staat het serienummer gewoon IN de monitor zelf... vaak zat voorbij zien komen met SciSoft Sandra...
Nog een systeemrapportje liggen van Sandra?
Dus ik zit mooi in de stront nu. Ik moest over de telefoon m''n garantie nummer doorgeven en dacht dat daarmee de kous af was.
Ze vroegen mij verder niks alleen zeiden ze dat de monitor opgehaald zou worden.
Ik vind het gewoon diefstal. Dit is schandalig
gewoon aangifte van diefstal doen.Je hebt het aankoopbewijs,je weet wie het gedaan heeft dus ga ff langs het politiebureau
eens kijken hoe snel ze dan reageren
Ok zal ik doen maar denk niet dat de politie het serieus zal nemenOp vrijdag 11 mei 2001 13:15 schreef soepkip het volgende:
zoals ik al in het andere topic had gezegt:
gewoon aangifte van diefstal doen.Je hebt het aankoopbewijs,je weet wie het gedaan heeft dus ga ff langs het politiebureau
eens kijken hoe snel ze dan reageren
Heb hetzelfde gehad. Keurig mezelf laten reggen bij Iiyama en dan nog moet je serienr. enz. weten. Wat heeft reggen dan eigenlijk voor zin voor de klant?????
Verwijderd
Verwijderd
Als die gasten contact opnemen met Iiyama zulleen ze wel wat spraakzamer (en vaak ook behulpzamer) worden!
Mmmmmmmmmmm, toen mijn monitor werd opgehaald, hadden ze geen info van mij.Op vrijdag 11 mei 2001 13:45 schreef Max_Overdrive het volgende:
Bij Iiyama is het zo dat aan de buitenkant van de doos een registratiekaart zit. Deze moet ingevuld worden om on-site garantie te kunnen krijgen! Met de gewone garantie heeft dit helemaal NIETS te maken.
Had de reg. kaart wel opgestuurd.
Toen ze Serienummer hadden, werd de monitor netjes opgehaald door zo''n gup van TNT.
And The Only One
Ik vind dit een heel goed idee inderdaadOp zaterdag 12 mei 2001 00:16 schreef hobbelisback het volgende:
Dit is toch ABnormaal als een geronomneerd merk als iiyama aje dit flikt... je koopt bij hen een van de beste monitor leveranciers een monitor en dan behandelen je, je zo ... wat f***king pricks als we met z''n allen nu ff wat gaan ondernemen tegen iiyama: een doet weinig maar velen maken een druk protest tegen die bureaucraten... masssale e-mail actie tegen iiyama wie doet er mee????? tweakers unite!!!
Iedereen die ook zulke slechte ervaringen heeft gehad met iiyama service. Echt zaken die de pan uitrezen moeten ff reageren. Zodat we een complete verzameling hebben van hun gestuntel.
Verder dank aan soepkip voor z''n tip. Inderdaad zeggen dat je aangifte van diefstal doet bij de politie werkt
Binnen een uur had ik een reply van hun nadat ik eerst een reply had gekregen waarin ze zeiden dat ze niks konden doen zonder serienummer van monitor.
Elke monitor heeft een garantiekaart met een eigen garantienummer en daar kunnen ze ook wat mee. Gewoon vies naaizaakje daar bij iiyama service.
Voordat ik een lading van kritiek over mij heen krijg over dat ik iiyama loop af te kraken. Dit doe ik dus niet! Ik heb het niet over hun kwaliteit. Ze maken goeie monitoren. En er zitten altijd pechvogels bij. Maar die service van hun mogen ze geen service noemen.
Tweakers post jullie slechte ervaringen hiermee. Kunnen we dit doorverwijzen aan een blad zoals computer totaal!
Dus post aub. Dan helpen we elkaar
- Teleplan Benelux annuleerde een afspraak om het ding op te komen halen maar ''vergaten'' om mij dat ook te vertellen. Leuk als je thuis zit te wachten en een dag vrij hebt genomen. Ik gebeld waar die koerier bleef en kreeg als antwoord dat ze de monitor niet kwamen ophalen omdat ze op dat moment geen vervangende monitor hadden...
thuis zat te wachten, niet blij was dat ze mij niet ff gebeld hadden dat ze niet kwamen en bovendien niets kon met een stukke monitor en dus net zo lief had dat ze het ding toch kwamen ophalen en dan maar geen vervangende monitor. Dat begrepen ze wel maar ze wilden toch geen nieuwe afspraak maken tot ze weer vervangde monitoren beschikbaar hadden... Schetst mijn verbazing als er alsnog aan het eind van de middag wordt aangebeld en er staat een koerier op de stoep die voor mijn monitor komt...
Dat die koerier vervolgens ook nog doodleuk vraagt waar hij het ding heen moet brengen doet mij dan helemaal de broek afzakken.
- reparatie duurde veel langer dan toegezegd
- monitor waren ze tussendoor zelfs nog even ''kwijt''
Enfin, ik was blij toen ik het ding weer terug had. IIyama maakt prima monitoren en de reparatie zelf was ook goed, maar dit gedoe van Teleplan Benelux was niet erg professioneel.
Ik heb ze er overigens natijds nog over gesproken en ze hebben ook hun excuses voor het geheel aangeboden, maar blijkbaar is er sindsdien (zomer vorig jaar) niets veranderd. Jammer.
Ik heb zoiets ook een keer meegemaakt met UPC.
we hadden een afspraak gemaakt wanneer ze langs zouden komen voor de aansluiting van de kabelmodem.deze afspraak was gemaakt met het afsluiten van het contract (had ik bij een compwinkel gedaan omdat je dan een gratis webcam kreeg).
Je raad het al ze kwamen niet opdagen.Ikke bellen kreeg allemaal smoesjes om mijn oren maar ik pikte het niet,er was een afspraak gemaakt op papier en ze hadden niet eens het fatsoen om een tijdje van te voren aan te geven dat het niet doorging.
Ik heb toen op bedrijfspapiervan waar ik werk
een boze fax gestuurd dat ik een onbetaalde vrije dag heb moetten nemen en dat ik dus vergoeding eisde en dat ze ook nog een schadevergoedingseis van mijn bedrijf konden verwachten.
ik fax dat ding door, precies 1,5 minuten later wordt ik door een of andere chef daar opgebeld met heel veel slijmerige excuses
is alleen jammer dat UPC, dat werk uitbesteed heeft, dus upc staat daar min of meer buitenOp zaterdag 12 mei 2001 15:05 schreef soepkip het volgende:
APD :
Ik heb zoiets ook een keer meegemaakt met UPC.
we hadden een afspraak gemaakt wanneer ze langs zouden komen voor de aansluiting van de kabelmodem.deze afspraak was gemaakt met het afsluiten van het contract (had ik bij een compwinkel gedaan omdat je dan een gratis webcam kreeg).
Je raad het al ze kwamen niet opdagen.Ikke bellen kreeg allemaal smoesjes om mijn oren maar ik pikte het niet,er was een afspraak gemaakt op papier en ze hadden niet eens het fatsoen om een tijdje van te voren aan te geven dat het niet doorging.
Ik heb toen op bedrijfspapiervan waar ik werk
een boze fax gestuurd dat ik een onbetaalde vrije dag heb moetten nemen en dat ik dus vergoeding eisde en dat ze ook nog een schadevergoedingseis van mijn bedrijf konden verwachten.
ik fax dat ding door, precies 1,5 minuten later wordt ik door een of andere chef daar opgebeld met heel veel slijmerige excuses
Verwijderd
Verwijderd
Niet echt, zij maken de afspraken nml.Op zondag 13 mei 2001 10:34 schreef HermeS het volgende:
[..]
is alleen jammer dat UPC, dat werk uitbesteed heeft, dus upc staat daar min of meer buiten
Maar goed, dit heeft nix met IIyama te maken..
Verwijderd
Zie je het al voor, dat er een smeris auto bij iiama langs komt om monitoren op te halen
-------------------------------Op vrijdag 11 mei 2001 12:51 schreef SoftIce het volgende:
Hoi tweakers,
Het is schandalig, met een woord gezegd.
Ik kan dus fluiten naar m''n vmp 411 van 700 piek. Ik moest de monitor in de originele doos terugdoen dus. Koerier haalde hem op.
Nu zeggen ze via mail niks te kunnen doen zonder serienummer van monitor. En dat serienummer staat dus op de doos. Dus ik kan niks.
Ze hebben er geen boodschap aan als ik hun dit zeg via e-mail. Ik vind het ronduit schandalig gedrag van zo''n bedrijf. Ze hebben m''n monitor gewoon gestolen :r:r:r
Sorry hoor maar dit is absoluut belachelijk.
Ik werk bij een automatiserings bedrijf en ben daar verantwoordelijk voor oa de (defecte ) retouren.
Als onze klanten een defecte monitor hebben dan regelen wij dat af voor onze klanten.
Aangezien wij zeer veel iiyama monitor verkopen krijg ik ook elke week wel defecte monitoren terug.. Die ik dan naar teleplan stuur, of als het om een doa gaat naar iiyama.
Nu is het vaak bij teleplan een zooitje! afspraken worden vaak niet nagekomen en nummers en serienummers kloppen vaak ook niet!
maar goed. Dat verhaal van jou dat ze een serie nummer nodig hebben is ECHTE VETTE BULLSHIT !
op ELKE IIYAMA MONITOR zit een sticker op de achterkant met het type nummer, productnummer, fabricage datum, en serienummer..
uiteraard vraagt iiyama ons ook om ze in een originele doos te doen. maar hiermee bedoelen ze niet perse dezelfde doos waarbij het serienummer aan de buitenkant zit !
want die doos gooien onze klanten vaak weg, en heb ik dus nooit de echte originele doos om de monitor mee terug te sturen.
Ik stuur die monitor vaak op met een standaard iiyama doos. Dit kan een 22" doos zijn of een A902mt doos zijn waar dan een ma901u model in gaat..
snap je? ze moeten goed stevig verpakt zijn. daar gaat het om..
Bel iiyama benelux op en leg je verhaal uit..
DIT slaat echt helemaal nergens op.
en als je je aankoopbon nog hebt fax die dan ff door naar iiayam. Deze bon wil gewoon aantonen dat jouw monitor nog niet ouder is dan 3 jaar. in het geval van een DOA moet je dit melden binnen 8 dagen (of 30) na datum van verkoop (in jouw geval dus aankoop)
veel geluk!
Ik kan je verzekeren dat het hele verhaal met iiyama zo verlopen is en dat er geen woord van gelogen isOp zondag 13 mei 2001 10:53 schreef Tmaster het volgende:
[..]
-------------------------------
Sorry hoor maar dit is absoluut belachelijk.
Ik werk bij een automatiserings bedrijf en ben daar verantwoordelijk voor oa de (defecte ) retouren.
Als onze klanten een defecte monitor hebben dan regelen wij dat af voor onze klanten.
Aangezien wij zeer veel iiyama monitor verkopen krijg ik ook elke week wel defecte monitoren terug.. Die ik dan naar teleplan stuur, of als het om een doa gaat naar iiyama.
Nu is het vaak bij teleplan een zooitje! afspraken worden vaak niet nagekomen en nummers en serienummers kloppen vaak ook niet!
maar goed. Dat verhaal van jou dat ze een serie nummer nodig hebben is ECHTE VETTE BULLSHIT !
op ELKE IIYAMA MONITOR zit een sticker op de achterkant met het type nummer, productnummer, fabricage datum, en serienummer..
uiteraard vraagt iiyama ons ook om ze in een originele doos te doen. maar hiermee bedoelen ze niet perse dezelfde doos waarbij het serienummer aan de buitenkant zit !
want die doos gooien onze klanten vaak weg, en heb ik dus nooit de echte originele doos om de monitor mee terug te sturen.
Ik stuur die monitor vaak op met een standaard iiyama doos. Dit kan een 22" doos zijn of een A902mt doos zijn waar dan een ma901u model in gaat..
snap je? ze moeten goed stevig verpakt zijn. daar gaat het om..
Bel iiyama benelux op en leg je verhaal uit..
DIT slaat echt helemaal nergens op.
en als je je aankoopbon nog hebt fax die dan ff door naar iiayam. Deze bon wil gewoon aantonen dat jouw monitor nog niet ouder is dan 3 jaar. in het geval van een DOA moet je dit melden binnen 8 dagen (of 30) na datum van verkoop (in jouw geval dus aankoop)
veel geluk!
Ik heb dus gelijk contact opgenomen met iiyama over mijn d.o.a. monitor.
En inderdaad werd mij daar gevraagd om de monitor te retourneren in de originele doos.
Ook werd mij gevraagd om het garantie nummer en niet om een serienummer.
Maar toen ik dus via e-mail ging klagen waarom het zo lang duurde zeiden ze dus dat ze niks voor me konden doen zonder serie nummer van de monitor. Zoals je dus al zei ronduit belachelijk
Ik dus maar dreigen met politie en toen konden ze wel ineens wat voor mij doen. Met het garantie nummer wel te verstaan. Ga zo door iiyama
Nu wacht ik tot maandag af of ze daadwerkelijk mijn monitor hebben achterhaald. Zo niet bel ik ze nog 1x op en ben ik dan nog geen stap verder. Mogen ze het uitvechten met de lange arm der wet
Nee, krijg je niet. Ik heb zelf erg veel negatieve ervaring met iiyama en Teleplan gehad. Daar ga ik nu maar verder niet meer op in. Maar voor mij nooit meer iiyama.Op maandag 14 mei 2001 10:08 schreef Bene het volgende:
Urh.. weet iemand of je een bevestiging krijgt als je je registratiekaart hebt ingestuurd?
Daar sluit ik me bij aanOp maandag 14 mei 2001 11:09 schreef biobak het volgende:
[..]
Nee, krijg je niet. Ik heb zelf erg veel negatieve ervaring met iiyama en Teleplan gehad. Daar ga ik nu maar verder niet meer op in. Maar voor mij nooit meer iiyama.
Kwaliteit is 1 ding maar als de service bagger is hoeft het voor mij niet.
Ik laat wel weten hoe dit verder allemaal afloopt
Nou na een slopende strijd met iiyama krijg ik hem a.s. vrijdagmiddag terug.Op donderdag 17 mei 2001 21:11 schreef Slimmie het volgende:
en hoe is het afgelopen dan?
Ze hadden gebeld om een afspraak te maken en ik mag hopen voor ze dat ze die ook werkelijk nakomen deze x.
Als ik hem heb post ik nog wel of het ding naar behoren is gerepareerd. En of ik m''n eigen wel terug heb gekregen. Is ook nog maar de vraag.
En verder aangeven bij de politie!
Gewoon doen...>:)
Mijn Iliyama is via Teleplan drie keer teruggeweest voor een afwijking bovenin van 3 milimeter:(.
Na de derde keer nog steeds niet goed nagezien
Ik weer bellen met A''dam zeggen ze dat het binnen de standaard afwijking valt, hadden ze dat niet gelijk kunnen zeggen stelletje sufk:rppen:(
Van elende ben ik zelf maar gaan stoeien met de magneten die op de buis geplakt zitten en de afwijking terruggebracht naar 1mm.:P
De originele doos moest mee dat is sowieso handig, krijg je een ouwe vieze doos terug.
Mijn volgende montor is geen Iliyama meer|:(
Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |