Toon posts:

[BC3] FPS met Radeon64MB in Counterstrike etc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Radeon64MBViVo. Echter, binnen Counterstrike maar ook 3dmark2000 haal ik bedroevend slechte scores (30fps in cs, 4000 punten in 3dmark2000). In QuakeIII gaat het wat beter, daar haal ik redelijke framerates, ook bij 1600X1200 32bits high detail. Ik heb al zitten klooien met directx8 en glsetup (118) maar zonder resultaat. Sterker nog, het lijkt wel of het nog het beste gaat met de originele bijgeleverde drivers. Het lijkt me dus dat er iets helemaal niet goed gaat. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ter informatie: PIII500, 192MB(pc100), LG915FT, SB Live, standaard moederbordje.

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
30 fps in cs is heel laag. Ik haal 99 fps met gf2 32 mb.

Verwijderd

Topicstarter
Speel je dan in OpenGL of D3D?
En op 1024X768 neem ik aan?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat is wel heel erg laag. ik haal met mijn tnt2 ultra en onderstaand systeem nog meer als 2X zoveel

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Ik haal met mijn V7700 DLX zo''n 125 tot 175 fps...

En bij sommige ruimtes haal ik zelfs 200 tot 300..

Verwijderd

Topicstarter
Kijkt CS trouwens meer naar je GPU of je CPU? In QuakeIII gaat het namelijk iets minder slecht, en ik meen dat die voornamelijk naar je videokaart kijkt..
Gek is dat ik in zo''n beetje alle resoluties dezelfde framerates haal (schommelt heel erg tussen 30-100)..
Tips? Of is mijn processor gewoon te traag?

Verwijderd

Ik denk naar je GPU.
CS kan je spelen vanaf een PII300

Dus.. die PIII van jou moet geen problemen geven. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het stomme is ook nog dat ik met mijn Savage32MB net zoveel frames haalde in CS!
Volgens mij is het gewoon een driverzaak.. welke opengl versie heb ik nodig?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
4000 3d marks is iig een hele goede score.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Beats me |:(|:(

Ik heb gewoon de standaard driver voor mijn videokaart gebruikt...

Heb niks gedaan met die detonator file..

Verwijderd

Nou 4000 goeie score.....

Ik haal 6132 *D

Verwijderd

Topicstarter
Mijn directx diagnostic scherm geeft ook AGP fouten aan.. ik weet alleen niet waarom..

enne...4000 is toch niet zo hoog in 3dmark2000...??

Verwijderd

Topicstarter
Ik stel jullie snelle reacties trouwens zeer op prijs.. maar ehh.. hebben jullie ook nog ideeen wat ik eraan kan doen????

Verwijderd

Mmmm...
Een Driver update weghalen by Ati..

:):):) *D

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 12:20
Op vrijdag 11 mei 2001 09:06 schreef Daniel-San het volgende:
Nou 4000 goeie score.....

Ik haal 6132 *D
Maar jij hebt dan ook een athlon @ 970mhz :)

Zou die megavideokaart niet een overkill zijn voor zijn CPU? Oftwel, CPU bottleneck? :?

4000 is echt niet zo slecht hoor. :)

Ik heb een PIII850 met Gforce2mx en haal zonder tweaken 4600 (met tweaken van de mx 5400)

Verder denk ik ook wel dat het in CS veel meer moest zijn, want dat is grafisch niet zo''n veeleiser hoor. Toch een driverprob denk ik, maar ik ken die kaart niet.

Wat voor resolutie heb je in CS? Ik heb m op 1280 draaien en haal zeker 50 framerates (waarschijnlijk meer, maar nooit gemeten, wat is het commando ook al weer? :?)

Verwijderd

Die score haal ik met 800Mhz

Ik heb hem weer op 800Mhz staan.

Verwijderd

Timerefresh *D :z:z

Verwijderd

ik haal 70 FPS met een p3-500 en een gf2mx dus hij moet wel een stukkie harder kunnen.....

• KingNothing
Ik weet wel op mijn oude systeem had ik een P3-500 Katmai overgeklokt naar 560MHz. Daarmee haalde ik in 3d mark 2000 een score van ongeveer 4400-4500 marks wat zeker niet verkeerd was. Ik heb daarna de processor vervangen door een P3-700E en die overgeklokt naar 1050MHz, videokaart is hetzelfde gebleven ( GeForce 2 GTS ). Nu haal ik een score van ruim 8400 marks. Zie een verschil van 4000 marks door alleen een processor upgrade.

http://gamershq.madonion.com/compare.shtml?1133156

Die-hard Brexiteer

• TwisteR
  • Laatst online: 03-07 13:38
Heb je je vraag ook al in het Radeon forum gedropped?
Hier weten ze wel raad met dit soort problemen.

Welke drivers voor de Radeon heb je trouwens?
Ik heb namelijk ook een Radeon 64Mb en draai de 7075 drivers...deze hebben bij mij nog nooit problemen gegeven. Enne...je hebt toch wel de laatste VIA 4in1 drivers geinstalled mag ik hopen.

Verwijderd

Topicstarter
Slik.. Mm.. Via4in1???
Vertel!! Waar vind ik dat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik trouwens de 4.13.7106 , maar die doet het nog slechter lijkt het dan wat op de ATI CD staat (bijgeleverd).
Kan het zijn dat directx8 ook problemen geeft?

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Je moet ook een verse install van Counter-strike doen.
Je config files staan waarschijnlijk nog vol met non-radeon info.
Daar na naar www.rage3d.com gaan en radeaon tweaker downloaden zodat alle fijne features aanstaan (er staan er default veel uit!).

succes!

Verwijderd

Topicstarter
He Twister,

Waarom heb ik die VIA 4in1 nodig, als ik geen VIA in mijn systeem heb zitten.. (ik kan ff niet op de naam van mijn chipset fabr. komen). Of is ATI ook VIA of zo???? Ik begrijp er nu geen ruk meer van.

Verwijderd

Topicstarter
Lecram, bedankt voor de tip.. ik had al in mijn .cfg files gekeken of ik wat zag maar helaas. Ik denk inderdaad dat ik CS maar s opnieuw ga installeren.. Wat voor GL versie gebruik jij?

• Stefke
Op vrijdag 11 mei 2001 10:07 schreef Malleus het volgende:
He Twister,

Waarom heb ik die VIA 4in1 nodig, als ik geen VIA in mijn systeem heb zitten.. (ik kan ff niet op de naam van mijn chipset fabr. komen). Of is ATI ook VIA of zo???? Ik begrijp er nu geen ruk meer van.
VIA is moederbord chipset, als je daar niet de goede drivers voor hebt werkt niks fatsoenlijk (als jij een via chipset HEBT komen daar ook de AGP probs van)

Had ik me computer (PIII850 GF2mx) opnieuw geinstalleerd, was ik VIA vergeten. Haalde een 3dmark2000 van 1500 ! |:( effe installeren en 4500 weer

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is toch niet gezegd dat ik een via chipset op mijn moederbord heb, of wel???

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, kan het toch niet zijn dat mijn moederbord en of processor de bottleneck vormen???

• KingNothing
Zoek nou eens uit wat voor moederbord je hebt en wat voor chipset erop zit!

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu niet thuis.. excuses. Ik weet alleen dat het een goedkoop kutbord is.. slot a.

Verwijderd

Topicstarter
D3D gaat juist trager.. kun je daar nog apart drivers voor installeren? En weet iemand hoeveel invloed je directx versie heeft?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik haal met mijn radeon ook ff wat hoger :) (1024*768@32 bit) je moet natuurlijk wel je MAXFPS aanpassen in een cfg en ik had inderdaad ook wat problemen met de 7106 drivers, 7099 gaf geen problemen en 7109 heb ik er nu opstaan maar nog niet met CS geprobeerd. (verder wel ff gezocht naar wat meer cfg instellingen maar zo snel niet gevonden)

Spel wat meer Serious Sam nu :9~

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mws/Radeon_Sam_Karnak2.jpg

• KingNothing
Op vrijdag 11 mei 2001 11:07 schreef Malleus het volgende:
Ik zit nu niet thuis.. excuses. Ik weet alleen dat het een goedkoop kutbord is.. slot a.
Slot 1 zul je bedoelen ;)

Die-hard Brexiteer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb dit probleem ook gehad, alleen met een andere kaart *tnt2 M64 32mb agp* het bleek dat naast het NIET werken op moederboarden die geen agp ondersteunen >:) hij met 1 moederboard nog meer problemen had, nl met de asus ali aladdin p5a, en je kan natuurlijk al raaien wat ik in me pc had hangen, dat zorgde ook voor problemen bij cs, dus ga naar je troubleshooting site, en kijk of je plank moeite heeft met je mobo

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Serious Sam heb ik nog niet getest met mijn configuratie. Wel uitgespeeld al. Waar en waarom zou ik maxfps moeten aanpassen? Ik heb wel uitschieters naar de 100 of zo... alleen gemiddeld is het allemaal veel te laag. vooral in CS dus. Misschien toch mijn CPU... Ik ga eerst maar eens HL opnieuw installeren denk ik.

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 09:46 schreef Malleus het volgende:
Slik.. Mm.. Via4in1???
Vertel!! Waar vind ik dat?
die heb jij niet nodig. Intel systeem.

anyways ik zou eens kijken of je niet in OpenGL speelt. D3D werkt namelijk een stuk sneller bij ATI

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Op vrijdag 11 mei 2001 11:12 schreef The Dude het volgende:

[..]

anyways ik zou eens kijken of je niet in OpenGL speelt. D3D werkt namelijk een stuk sneller bij ATI
Intel systemen hebbie ook met VIA chipsets hoor... Apollo133 enzo.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

P3 500 is nou niet echt da bomb voor een Radeon, maar mijn SDR ging al redelijk hard met een Celeron 466. Heb je wel een of andere Radeon Tweaker geinstalleerd, dat is toch wel een must.

• Geert
  • Laatst online: 24-08 18:05
Op vrijdag 11 mei 2001 11:14 schreef Malleus het volgende:
D3D gaat juist trager.. kun je daar nog apart drivers voor installeren? En weet iemand hoeveel invloed je directx versie heeft?
PIII 500, 192MB(@100), Radeon64MBViVo, AOpen 12 speed fikker, Maxtor 15GB 7200, Seagate 9MB 5400, 19"LG915FT, Intellimouse Explorer Optical, Microsoft Natural Pro Keyboard

Hmmm....

das niet echt veel he :)

This message was sent from a galaxy far, far away.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Probeer hem eens in een ander systeem. Of zet een kaart van een vriend eens in dat systeem.( geforce ofzo ) En als ie dan nog dezelfde FPS haal dan weet je dat het aan het systeem ligt. Of instal Windows98SE opnieuw :7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 11:27

The PyroPath

Go Tweak your ass off

even voor die gozer die in sommige ruimtes wel meer dan 125 frames scoort: PATSER doe niet zo mans en loop niet zo uit je nek te zwammen, de HL engine ondersteunt maar max 99,9 FPS zorry moest er even uit kan me zo ergeren aan dat soort mensen, nu moet ik teogeven dat ik me ook erger aan mensen die zo agressief doen :+

Ik had een Radeon 32 MB DDR en ik haalde met FSAA op 4X 40 FPS te scoren in 800x600 en OpenGL met als drivers de 7072, schijnen de snelste te zijn namelijk. Maar in gewoon 800x600 en Isotropische filtering van 128, BEAT THAT GF3 :), hobbeld hij steeds tegen die 99,9 FPS aan.

Kijk voor een leuke config file ff op het forum van Rage3d.com, daar zou je toch wel het een en ander mee kunnen verbeteren, maar misschien dat ook je CPU er geen zin meer in heeft.

Zonde van mijn kaart maar mijn monitor deed boem dus kan ik nog maar in 800x600 spelen, ben niet zo''n rijke tweaker, en heb op het moment andere prioriteiten

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Topicstarter
Windows98se staat er kaal op.. daar ligt het niet aan. ik zal s met die tweakzooi aan de gang gaan.. en op zoek naar software voor mijn mobo.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt cockie.. ik ga die m even in een g veranderen.. hahah.

• Splatter
  • Laatst online: 26-11-2021
Op vrijdag 11 mei 2001 15:01 schreef The_PyroPath het volgende:
...PATSER doe niet zo mans en loop niet zo uit je nek te zwammen, de HL engine ondersteunt maar max 99,9 FPS zorry moest er even uit kan me zo ergeren aan dat soort mensen, nu moet ik teogeven dat ik me ook erger aan mensen die zo agressief doen...
Toets es "timerefresh 1" in je console.
als ik dan in een gangetje sta haal ik vaak zlefs iets van 300 met m''n MX-je.

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Op vrijdag 11 mei 2001 08:55 schreef Daniel-San het volgende:
Ik haal met mijn V7700 DLX zo''n 125 tot 175 fps...

En bij sommige ruimtes haal ik zelfs 200 tot 300..
Hmm bij mij wil cs niet meer aangeven dan 100. Fps_modem 999. Dan blijft hij nog op 100 staan. Op alle resoluties.

• Stefke
Op vrijdag 11 mei 2001 11:12 schreef The Dude het volgende:

[..]

Ik heb intel piii850 met viaplank, dufferik

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 19:43 schreef stefijn het volgende:

[..]

Ik heb intel piii850 met viaplank, dufferik
Sorry hoor. Niemand is perfect.

Verwijderd

Ik haal een redelijke snelheid met CS.

Radeon 64MB, celeron 940.

Gewoon de nieuwste radeon tweaker instaleren, daar zit al een profiel voor HL mods bij.

Ik haal meer dan 50 fps met fsaa 4X en 1024 x 786 resolutie , dus ik ben uiteraard erg tevreden met mijn kaartje.

Goed te spelen, en fsaa laat CS er veeeeel beter uitzien.

Ik hoop dat ze CS snel een keer naar een andere engine porten, de HL engine begint wel erg oud te worden

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
vraag het eens op het clanbase counterstrike forum
misschien dat ze het daar weten?!
gl

specs

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff gekeken, ik heb de intel440bx chipset..Heeft iemand hier ervaring mee??? Ik heb die Half Life profile uit die Radeon Tweaker ook ff getest.. werkt niet echt..
Pagina: 1