Dat vroeg ik me eigelijk af, of die iemand heeft in nl. Dan graag mening, prestaties, en je casemod.
Verwijderd
Ik denk niet dat ze die geproduceerd hebben zelfs , was een echt lekkere kaart maar door geldtekort denk ik heeft 3DFX besloten hem niet te produceren omdat ie zo duur zou worden dat de verkoop toch te weinig winst zou leveren (denk eens : 4 VSA100 proc''s , 128Mb 5ns fo 4.5ns DDR RAM , Integratie voor aparte voeding, etc... , zou toch 40.000-50.000 BEF kosten)
Hoeveel gulden is dat?Op donderdag 10 mei 2001 21:06 schreef real_raichu70 het volgende:
40.000-50.000 BEF kosten
Verwijderd
Die is nooit in de verkoop geweest geloof ik, al heeft Quantum 3D wel plannen gehad de kaart als een ''professionele'' videokaart op de markt te brengen (ik geloof dat dat niet ten uitvoer is gebracht).
delen door twintig, dus ongeveer 2000... lijkt mij erg veelOp donderdag 10 mei 2001 21:07 schreef Artcore_Trooper het volgende:
[..]
Hoeveel gulden is dat?
Er was geen DDR ram nodig op de v5 6000. Dus die kostprijsberekening slaat weer nergens op. Totale kosten waren waarschijnlijk rond het dubbele van de V5 5500 geweest, afhankelijk van vraag en produktie mogelijkheden. Maar de V5 6000 is iig nooit uitgebracht. heel misschien dat enkele ex 3dfx medewerkers een of 2 preproduktiemodellen thuis hebben liggenOp donderdag 10 mei 2001 21:06 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik denk niet dat ze die geproduceerd hebben zelfs , was een echt lekkere kaart maar door geldtekort denk ik heeft 3DFX besloten hem niet te produceren omdat ie zo duur zou worden dat de verkoop toch te weinig winst zou leveren (denk eens : 4 VSA100 proc''s , 128Mb 5ns fo 4.5ns DDR RAM , Integratie voor aparte voeding, etc... , zou toch 40.000-50.000 BEF kosten)
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Ik heb wel reclame van Quantum gezien in bladen (Amerikaans tijdschrift) voor vliegtuigsimulatoren waarin de ''Voodoo 5 6000'' werd aangeboden voor professionele toepassingen (in inderdaad vliegtuigsimulatoren)...
greets,
Peet
greets,
Peet
Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit
Had quantum ook niet ooit zo''n kaart te koop met 32 VSA-100 chips, uiteraard niet voor particulieren met een kingsize knip maar voor simulaties e.d.?
Kijk, daar zou ik nou een harde plasser van krijgen!!!
Verwijderd
dan kan je eindelijk gamen op de max reso van je 24" scherm met 300fps ofzo..Op vrijdag 11 mei 2001 01:26 schreef Kokkers het volgende:
Had quantum ook niet ooit zo''n kaart te koop met 32 VSA-100 chips, uiteraard niet voor particulieren met een kingsize knip maar voor simulaties e.d.?
toch zag ik op een of ander amerikaans forum dat iemand een v6000 had *vaag*
By de way die van 32 vsa chips was een photoshop grapje.
vergis je niet maar er is wel degelijk een v5 6000 uitgebracht door Quantum3D, al waren het maar 2 ofzo, deze dingen zijn via ebay ofzo verkocht voor veel geld. Doe maar een search op t.net
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Uh hu..., niet dus wijsneus!Op vrijdag 11 mei 2001 13:54 schreef gilseboer het volgende:
Dat was die zogenaamd gecombineerde kaart met ook nog ander GPU''s erop volgens mij...
www.quantum3d.com/product%20pages/aalchemy3.html
Schaalbaar tot 16 VSA-100''s
Ik dacht er ook ooit eens gezien te hebben met 32 maar lijkbaar zat ik ernaast, ach met 16 neem ik ook wel genoegen
Er zijn inderdaad een aantal prototypes van de v5-6000 de wijde wereld ingegaan als collecters item.
Ja Quantum3D maakt(te) kaarten met 4,8,16 en 32 vsa 3dfx chips
zie hier
ff een foto

Bovenstaande foto is de videokaart van het midrange systeem, deze bevat 8 chips en 256MB geheugen. De TX 8464 kost 40.000 dollar
zie hier
ff een foto

Bovenstaande foto is de videokaart van het midrange systeem, deze bevat 8 chips en 256MB geheugen. De TX 8464 kost 40.000 dollar
Verwijderd
:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~
Hebbe Hebbe
Hebbe Hebbe
de v5 6000 is wel degelijk uitgebracht.
Ik heb in een meeltje van die editor van voodoosource.net vernomen dat hij er zelfs een paar in zijn handen heeft gehad...
er zijn er volgens hem een paar honderd uitgebracht, toen kapte 3dfx met de levering.
Ik heb in een meeltje van die editor van voodoosource.net vernomen dat hij er zelfs een paar in zijn handen heeft gehad...
er zijn er volgens hem een paar honderd uitgebracht, toen kapte 3dfx met de levering.
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Quantum3D bouwt ze inderdaad, maar die hebben ook renderbakken met 32 GeForce2 GTSsen erin
Professioneel Hyves-weigeraar
met deze kaart mag je vga-kaart wel aan de kast worden vastgezet ipv het moederbordOp vrijdag 11 mei 2001 15:19 schreef stunter het volgende:
Ja Quantum3D maakt(te) kaarten met 4,8,16 en 32 vsa 3dfx chips
zie hier
ff een foto
[afbeelding]
Pagina: 1