[BC3] Voodoo 3 koeling

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Help!!!!!

Wie kan mij helpen bij het kiezen van een goede koeler voor mijn Voodoo 3 3000.
Ik krijg de heatsink er ook niet vanaf, damm:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
ventileer je kast goed !!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Koop een koelbox en leg je kast daar in >:) ;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• BC3 Victim
wel serieuze reacties aub.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik heb ook een voodoo 3 3000. Die heatsink moet je er gewoon oplaten. Je kan dan met 4 druppeltjes epoxielijm er een standaard coolermastertje oplijmen.

Maar dat had je ook zelf kunnen verzinnen ;)

• BC3 Victim
zijn die coolermasters dan bij elk computerboer te verkrijgen?? >:)

Verwijderd

Yep, voor 25 piek. Met heatsink als bonus.

• BC3 Victim
en hoever kan je hem nu overklokken met die coolermaster??? :9

Verwijderd

Totdat je artifacts krijgt.

Dit is bij mij ongeveer 180 Mhz. Nu blijft hij lekker cool als je je vinger op de heatsink legt. Zonder koeler brandt je je fikken.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Die van mij loopt met een Coolermaster en secondelijm op 166 Mhz met een Voodoo3 3000 PCI BIOS ipv 2000. Tot 175 wil ie wel.

Verwijderd

Ja, maar dat is een 2000

• BC3 Victim
Hmmmmmm dan zou de 3000 toch wel hoger moeten kunnen dan 180, als die 2000 de 175 haalt. :'(

Verwijderd

Ja tuurlijk, tot 200 max

• BC3 Victim
Op naar de computerboer >:)

Verwijderd

wat doen jullie allemaal moeilijk!!!
ik heb bij mijn voodoo 3 2000 gewoon een 386 coolertje op die heatsing geschroeft ik kreeg hem van 140 hz naar 170hz!!
succes er mee

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Zoek een pentium coolertje, (Dus GEEN 486 coolertje, die schroef wel je zo op een voodoo3 2000 maar niet op een 3000) vervolgens zoek je wat stevige lucifers .

Wat je dan doet :

je knipt (kniptangetje)de lucifers nu in drie gelijke stukjes, vlak onder het kopje afknippen aub anders klopt t niet .

Vervolgens pak je de normale doodgewone pentium cooler (dus zegmaar 4cm oid), en prop je voorzichtig van bovenaf twee lucifer houtjes naar binnen in een van de hoekgaten . Dan steken ze aan de onderkant ongeveer 6 a 7 mm uit. Vervolgens pak je het 3de stukje hout, en zorgt dat die een beetje scherp puntje heeft / scherp toeloopt...dan met de scherpe kant in t resterende stukje ruimte steken en aanduwen met iets (niet je duim - doet zeer :) .

Dan zit het geheel ERG stevig vast..bovenkant vlak, onderkant steekt dan lekker uit.
Zo doe je dat met alle gaatjes ..(4 stuks dus;) .

Lijkt veel werk maar in de praktijk ben je er maar 10 minuutjes mee bezig op zn MEEST .

Vervolgens pak je je voodoo3 ..en tot je grote verbazing past de cooler er met een beetje persen PERFECT in. Alsof het er voor gemaakt is :) beetje duwen, is lekker strak en voelt solide aan ...gaat er echt niet zomaar af .

voila, your homemade very efficient voodoo3 3000 cooler !:)

• BC3 Victim
over moeilijk doen gesproken??? :)

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 21:12 schreef marco25 het volgende:
wat doen jullie allemaal moeilijk!!!
ik heb bij mijn voodoo 3 2000 gewoon een 386 coolertje op die heatsing geschroeft ik kreeg hem van 140 hz naar 170hz!!
succes er mee
Heb je de heatsink van een 3000 al ooit gezien????
Hier past geen schroef in.

Verwijderd

dan kan je hem wel weer vervangen als hij kapot is |:(

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 07:31
Hmmm ik heb ook een Voodoo 3 3000 en het koelen is veel simpeler. Je neemt een Coolermaster fan en 2 3mm boutjes en je schroeft ''em op de heatsink van de voodoo. Voila. De gaten zitten er al in je hoeft alleen die klemmetjes eruit te halen.

Die coolermaster fan is een 50x50mm fan, dus ik denk dat elke 50x50mm fan er wel op past. Hebben allemaal toch gestandaardiseerde schroefgaten.

Dirk
Pagina: 1