[BC3] Geforce2 gts v7700 + dxr3

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi alle,

Ik heb een creative encore setje aangeschaft.
hierin zit dus zo''n extra mpgkaartje de dxr3.
als ik deze heb aangesloten op mijn asus v7700 deluxe krijg een gigantisch onscherp beeld op mijn bureaublad. geprobeerd met alle detonator drivers en de asus drivers zelf, van de dxr3 zijn er niet echt veel drivers te vinden , maar degene van creative op hun site alle geprobeerd.

ik draai dan wel windows millenium, maar dat lijkt mij vreemd als het daaraan moet ligge ,!

heeft iemand hier ook ervaringen mee?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

is normaal. Maar je kunt t oplossen door je monitor niet door te lussen en als je dan toch een dvd op je pc-scherm wil zien ff een software dvd speler gebruiken. Werkt prima. Voor opde tv schakel je de dxr ff in voor goede beeldkwaliteit, overigens halen software dvdspelers over het algemeen betere resultaten op een monitor.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had ook zo''n dxr3 kaart + V7700 + Win ME,
en had geen probs.
Nu heb ik er die kaart eruit liggen, om weer een pci slot vrij te maken.
Zo''n setje is alleen leuk voor de wat langzamere computers

Verwijderd

En voor een tv out met goede kwaliteit op je tv als je die niet hebt, + SPDIF uitgang vor Dolby Digital als je dat ook niet hebt.

• BC3 Victim
Ik kan hem idd alleen gebruike als ik een dvd wil afspelen op tv, maar deze kaart bevat ook het dolby digital 5.1 signaal!!!
voor als ik een film op mijn monitor wil kijken

ik heb dan wel een SB live 5.1 Platinum, maar het geluid bij een software dvd speler komt er niet uit in DB 5.1 , en als ik dan de dxr3 gebruik met playcenter1
(playcenter2 speelt geen dvd''s meer crap) dan heb ik wel db 5.1

Geen enkele software player kan een echte Dolby digital 5.1 signaal geven , dus moet ik wel die dxr3 gebruiken!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik had dus het liefst ook die kaart niet , maar ik kan geen manier vinden om 5.1 geluid uit mijn pc te krijgen, met windvd versie 2.4 kun je dan wel 5.1 kiesen maar dit is echter geen dolby digital , sterker nog het is gewoon slecht geluid in vergelijking met playcenter1.

• BC3 Victim
Het beeld van een dvd film is echter met die dxr3 kaart veel mooier dan bij de software dvd, hij schokt nooit, bloed scherp en op de tv is het grandioos! alleen mijn bureaublad zuigt dus heel onscherp, op een hansol 710D , sluit ik echter een iiyama visionmaster 401 aan dan kun je beter stoppen want dan is de tekst niet eens te lezen op het bureaublad.
Vreemd genoeg op een tft scherm lukte het wel redelijk beeld te krijgen op het bureaublad, maar dan zien de dvd;s er niet meer uit door het raster opbouwende techniek van tft scherms

Verwijderd

uit de platinum van je komt dus echt wel DB5.1, ik heb een live value met DTT2500 en software dvd+tvout op mn aus V7100 en het beeld en geluid zijn perfect. overigens heeft een vriend van me met de platinum ook geen probs, heb je toevallig wi2k???

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:47
Ik heb ook een V7700 en een dxr3, en heb ook dat wazige beeld. Heb hem daarom niet doorgelusd, kijk toch altijd dvd''s op de telly. Dat 5.1 geluid doorgelusd naar mijn Sony STR-db830 en genieten van 5*100 Watt geluid op 5 speakers. Er zijn trouwens wel geluidskaarten die 5.1 doorgeven, dat doet mijn Aureal vortex2 in ieder geval wel. Kan ik tenminste ook relaxt gamen met goed geluid via de versterker. Bijkomend voordeel is dat de processorbelasting met de dxr3 kaart erg laag is, kan je tenminste je }:O lekker door laten werken :P

• BC3 Victim
ik draai dan op windows millennium,
maar ik heb nog nooit echte DB5.1 uit die platinum gekregen dmv software players, alleen lukt het met playcenter 1
verder nog nooits iets eruit gekregen??
ik begrijp niet dat ze dit 5.1 noemen
want ik moet mijn versterken zelf laten coderen en dat was toch eigenlijk niet de bedoeling geweest met zo''n platiunum?

Weet iemand hoe ik zo;n platinum een beetje kan testen met echte DB 5.1 sounds? en niet vanuit een dvd''tje?

Pagina: 1