[BC3] Iemand van LG al een nieuwe 915FT...

Pagina: 1
Acties:

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Ik zit hier sinds eind februari met een LG 915FT+. Op zich erg tevreden met het design, de OSD controls en de kleuren enzo, maar zoals ook in dit topic staat:
LG 915 FT Plus probleempjes
Heb ik precies dezelfde problemen. Een te grote afwijking in de linkerbovenhoek die niet goed te krijgen is..

Nu heb ik toen LG gebeld en ik zou een nieuwe krijgen. 2 weken later nog eens gebeld, volgende week zouden ze weer monitoren binnen krijgen. Week later weer gebeld, ''nou meneer, volgende week wordt het''. Week later ''ja sorry, ze zijn er nog niet, volgende week wordt het opgelost, beloofd!''. Week later ''we verwachten ze volgende week binnen te krijgen''. Toen heb ik het maar even opgegeven.... |:(

Heeft iemand die LG om een nieuwe monitor gevraagd heeft al een nieuwe ontvangen?!?!

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

• Change
Goh.. lijkt wel of LG dit forum leest. Ben net gebeld en morgen komen ze langs, afspraak gemaakt. We zullen zien..

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik heb het niet, de geometrie is perfect (even "bol" bij opwarmen, maar dat is na 5-10 minuten weg, je kan er een lineaaltje langs leggen hier). Ik heb je trouwens nog niet over deze klacht gehoord, wel over scherpte en convergentie. Zijn die inmiddels goed (had je de monitor al een keer geruild?)

Ik ben i.i.g. tevreden (op een lichte niet te corrigeren convergentiefout na) :)

• Change
Dat was dus het probleem, mijn monitor is in al die tijd niet geruild. Ze wilden nog wel hun excuses aanbieden aan de telefoon maar zagen zelf ook wel in dat ze zichzelf daarmee een beetje belachelijk maakten :P.

Ik krijg vandaag iig een nieuwe monitor, ik zal na installatie en tweaking wel ff melden of ie beter/slechter is :) (en waarom).

• Change
Nou, hij is net gebracht. De RGB velden zitten op deze monitor een stuk dichter bij elkaar. Er zijn nog steeds kleine afwijkingen, maar ik denk dat het nu te verwaarlozen is, zo klein (in de linkerbovenhoek zit blauw iets te hoog, de linkeronderhoek zit rood iets te laag).

Verder loopt het beeld aan de bovenkant een beetje bol met een vrij grote ''afkalving'' aan de rechterkant, maar misschien dat dit nog recht trekt als ie een tijdje aan staat (je kan met OSD de geometrie zoals bolling alleen vertikaal veranderen, gek genoeg).

Ik ben tevredener met deze monitor dan mijn vorige, maar we zullen zien of het zo blijft :P.

[Edit]
Hmm juist.. nu zit het rode veld boven in het midden van het scherm veel te laag (een zwarte lijn wordt zo een felle rode lijn als er wit boven zit). Ik laat de monitor nog wel ff aanstaan voordat ik gelijk LG ga bellen, maar ik begin me wel af te vragen of het nu ZO moeilijk is om de RGB velden over het hele scherm op elkaar af te stellen?! :'(

• Cap
  • Niet online

Cap

Je hebt wel pech ;(. Bij mij zijn de bovenkant en onderkant van het scherm juist absoluut recht. Overigens, in tegenstelling tot de linkerkant en rechterkant, zijn de lineariteit van de bovenkant en onderkant (bijna?) nooit te corrigeren bij monitoren, ik heb ze in ieder geval nog op geen enkel model gezien (ik hoor bijvoorbeeld de Iiyama Vision Master Pro gebruikers en andere Trinitron/Diamondtron gebruikers er ook vaak over klagen, een "lachende" of "huilende" monitor noemen ze dat dan).

Aan de zijkanten heb ik het beeld ook totaal recht gekregen met de instellingen pincushion, pincushion balance , parallellogram en hoek instellingen (ik heb wel 30 minuten gewacht met instellen tot alle electronica opgewarmd was).

Als je monitor in het midden fout is, dan staat ie niet goed afgesteld, dit kan altijd bijgeregeld worden (mangeta testscherm Nokia). Het midden moet goed zijn, verder is het een kwestie van de fout "uitmiddelen". Dit doe je door de vertikale convergentie in kleine stapjes bij te stellen en te kijken dat er overal een foutje aanwezig is, maar overal evenveel. Vervolgens hetzelfde voor de horizontale. Dan staat bijvoorbeeld linksboven en rechtsonder rood iets te hoog t.o.v. blauw (en linksonder en rechtsboven precies andersom).

• Change
Ik weet precies wat je bedoelt. Rechts en links is de geometrie perfect nu, daar heb ik helemaal geen problemen mee (instellen is ff flink nadenken, maar het komt uiteindelijk redelijk mooi recht te staan).

Mijn probleem is echter de RGB velden die niet goed komen. Als ik hem midden-boven goed zet, staat ie midden-beneden fout en andersom. Bij de vorige monitor had ik dat links-boven en links-onder. Het is óf het één óf het ander. Een middenweg bestaat niet want op welke stand ik hem ook zet, de rode lijn staat altijd wel ergens op het scherm boven de blauwe. En dat zorgt dan weer voor een onscherp beeld op de plekken waar dat gebeurt, plus dat de kleuren niet kloppen.

Ik ga volgende week even met LG bellen en vragen of elke monitor dit heeft en ik het op moet geven, of toch maar weer een nieuwe moet vragen...

Ben ik nou zo kritisch? Ik begin bijna te denken dat het aan mij ligt.. maar van een monitor die 1350,- heeft gekost mag je toch wel verwachten dat de RGB velden precies over elkaar heen liggen?!

• Cap
  • Niet online

Cap

Met RGB velden bedoel je toch dat de kleuren in het testscherm niet helemaal convergeren, dus bij de witte, mageta, gele etc. rasters rood boven blauw enzo? Dan bedoelen we hetzelfde. Inderdaad krijg je dat niet helemaal goed (bij geen enkele monitor is het overigens helemaal 100%, en inderdaad ZEER exemplarisch afhankelijk).

Als je zegt dat de rode lijn boven de blauwe staat, bedoel je dan dat de lijnen helemaal los komen van elkaar, of dat het eigenlijk 1 lijn is die aan de bovenkant een blauw randje heeft en aan de onderkant rode (of andersom natuurlijk)?

Het eerste is in mijn ogen onacceptabel, het tweede is bij elke monitor wel het geval, zoals ik al zei, geen enkele monitor heeft over het hele scherm 100% convergentie.

• Change
De lijnen komen los van elkaar in het Nokia testprogramma :'(. Dat is ook duidelijk te zien op sites met 1px lijnen, zoals hier maar ook op m''n eigen site...

Hoe ik de convergence ook instel, het gebeurt altijd wel *ergens* op het scherm.

Ik heb trouwens sterk het vermoeden dat dit een 2e hands schoongemaakte monitor is, want hij zat niet in de originele doos cq. verpakking en de beschermende laag op het glas had allerlei krasjes (die je overigens niet ziet als de monitor aan staat).

• Cap
  • Niet online

Cap

Meteen weer inruilen die hap, er horen geen krasjes op te zitten. Ik heb het scherm al meerdere malen schoongemaakt maar heb nog geen krasjes. Gelukkig is de coating een stuk minder gevoelig dan die van de diamondtron beeldbuizen, daar moet je pas echt oppassen, een zijden lap krast bijna nog op die dingen.

• Change
Heb weer een nieuwe aangevraagd bij LG. Was geen probleem, zodra de order klaar is krijg ik gewoon weer een nieuwe.. ze konden mij alleen niets over het probleem vertellen, blijkbaar krijg je daar alleen administratieve mensen aan de telefoon en geen technische. ''We volgen de procedure en u krijgt gewoon een nieuwe monitor'' is alles wat ze mij konden vertellen. Ik ben benieuwd..

Verwijderd

Keep us informed...Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/bounce.gif

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoe zit het eigenlijk met de service van LG, ze hebben toch ook een Nederlandse afdeling? Zoja, wat is daar het nummer van.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:13
Op dinsdag 22 mei 2001 16:21 schreef Vertex het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de service van LG, ze hebben toch ook een Nederlandse afdeling? Zoja, wat is daar het nummer van.
De service is erg goed. Getronics doet de garantieafhandelingen en reparaties voor LG in Nederland.

• Change
Nummer wat ik heb (is trouwens niet Getronics bij mijn weten, maar gewoon LG): 020-4800482

Service is dus op zich wel goed omdat ze niet moeilijk doen met omruilen (is nu de 2e keer dat ze mijn monitor gaan omruilen) en ze dat geheel gratis doen. Alleen kan je je probleem niet aan de telefoon uitleggen, aangezien het geen technisch personeel is. En dat vind ik op zich wel jammer...

• Change
Ik word gek... het lijkt wel of ik mijn eerste monitor weer terugheb (dat is niet zo, coating is 100% perfect en de USB sticker zat erop, die haal ik er altijd vanaf).

Ik heb dus weer precies hetzelfde probleem met mijn 3e monitor... argh!! Zit er toevallig iemand in Hilversum e.o. die tevreden is over zijn LG 915FT Plus? Dan wil ik wel eens zien hoe die monitor eruit *hoort* te zien, anders blijf ik omruilen tot ik een ons weeg... :'(

Pagina: 1