Ik had dus 4 weken geleden een iiyama vision master pro 411 besteld samen met m''n nieuwe pc.
Die iiyama was dus al doa. Ik een mailtje naar iiyama. Ze zouden hem komen afhalen en er naar kijken. Paar dagen later kwam een koeriersdienst in opdracht van iiyama dat ding dus ophalen.
Nu zijn we 3 weken verder en geen woord of reactie of enigzins een monitor in de verste verte te bekennen. Via mail krijg ik geen reactie van iiyama. Met ophalen waren ze wel snel. Hoezo genaaid voelen door die klootzakken
Ik heb dus een monitor gehaald van iiyama omdat hier zoveel positieve dingen over werden gezegd. Nou dan wordt het gauw tijd om maar eens wat donderwolken tevoorschijn te halen onder het strakblauwe iiyama hemeltje
Ik vind het ronduit schandalig van die lui. Ze doen net of hun neus bloedt.
Nu heb ik hulp ingeroepen van de leverancier van m''n pc en die vond het dus asociaal en onbegrijpelijk.
iiyama toppie ga zo door
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
jemig wat denk je dat ik gedaan heb !!Op woensdag 09 mei 2001 23:22 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
uh.. bel die luimailen sux
Nadat mail niks geholpen had heb ik dus gebeld. Maar die klootzakken wisten dus nergens van!
Dus monitor van mij is pleite. Nou dat pik ik dus lekker niet.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ik denk dat we een wedstrijdje moeten houden wie zijn scherm het eerste terug krijgt
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Nou ik vraag me inderdaad af wat ze met binnegekomen monitoren doen jaOp woensdag 09 mei 2001 23:25 schreef MrE het volgende:
Nou bedankt, morgen komen ze van Iiyama mijn monitor ophalen voor reparatie (verkleuringen aan de randen). Dit bericht stemt mij dan ook erg hoopvol NOT!
ik denk dat we een wedstrijdje moeten houden wie zijn scherm het eerste terug krijgt
Het lijkt wel of ze gewoon zooite van zelfde series bij elkaar flikkeren maken. en dan terugsturen zodat je misschien wel niet eens je eigen terugkrijgt.
Wie weet hoe het daar aan toe gaat
Verwijderd
Verwijderd
mijn broertje zijn piijama was precies 10 dagen oud toen die kaduuk ging
(stinken naar brand, was iets doorgefikt)
hij kreeg een ruil hok met de nadruk op hok,
17" kutding ipv zijn 19" van 1400 ballen en heeft meer dan 3 maanden moeten wachten...
bellen, vloeken, dreigen, allemaal geen zin, je gaat lang wachten...
Naja dit kunnen ze toch gewoonweg niet maken!! :r:r:rOp woensdag 09 mei 2001 23:28 schreef bwe het volgende:
ik heb slecht nieuws voor je,
mijn broertje zijn piijama was precies 10 dagen oud toen die kaduuk ging
(stinken naar brand, was iets doorgefikt)
hij kreeg een ruil hok met de nadruk op hok,
17" kutding ipv zijn 19" van 1400 ballen en heeft meer dan 3 maanden moeten wachten...
bellen, vloeken, dreigen, allemaal geen zin, je gaat lang wachten...
Hier zijn ze toch voor aan te klagen?? Dit kan toch echt niet. Je hebt toch bepaalde rechten als consument.
Nou als ze dit flikken hebben ze de verkeerde persoon genaaid. Desnoods maak ik hier een rechtzaak van. Ik laat die lui niet gewoon lekker hun gang gaan. Kom nou
Dit is absurd !
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
helaas voor iiyama mogen ze em weer komen omruilen want ik heb nog steeds last van beeld instellingen die zomaar veranderd worden (grootte en verplaatsing). voor de rest wel een strak beeldje..
Verwijderd
maar als het mijn tube was geweest had ik hem opgehaald, geloof mij maar...
ik schreeuw net zo lang die hele tent bij elkaar totdat ik hem weer heb!
en dan ook echt niet weggaan, moet je eens zien hoesnel je je monitor weer hebt.
weet je wat voor een bergen van die dingen in de magazijnen staan!
/me kan zo weer kwaad worden
Verwijderd
ik had een computerkast (van 300 piek, maarja het gaqat om het principe) met een gare voeding gekocht (als je er tegenaan stootte dan viel ie uit)
terug gebracht (2 maanden later)
en gelijk een nieuwe voeding gekregen
helaas voor iiyama mogen ze em weer komen omruilen want ik heb nog steeds last van beeld instellingen die zomaar veranderd worden (grootte en verplaatsing). voor de rest wel een strak beeldje..
--
mijn ctx uit 1992 die onthoudt alle x/y/scale instellingen per resolutie
Ja leuk in theorie maar lang niet alle winkels houden zich aan die service en verwijzen je doodleuk door naar de fabrikant van het betreffende productOp woensdag 09 mei 2001 23:32 schreef ronaz het volgende:
Een winkel met service lost DOA''s voor eigen rekening op. DWZ, monitor inleveren en meteen nieuwe meenemen.
Maar wat bwe poste kan toch gewoonweg niet door de beugel
Kom nou eerst een dure 19" monitor kopen en 3 maanden moeten w8en om een totaal andere monitor terug te krijgen
Wat is dit zeg. Wordt tijd dat iiyama dat woord service van hun website afhaald.
Ze kennen het begrip "service" niet eens
Verwijderd
PSIESOp woensdag 09 mei 2001 23:37 schreef bwe het volgende:
wat kan je doen? als je niets op papier hebt staan kunnen ze heel veel flikken.
maar als het mijn tube was geweest had ik hem opgehaald, geloof mij maar...
ik schreeuw net zo lang die hele tent bij elkaar totdat ik hem weer heb!
en dan ook echt niet weggaan, moet je eens zien hoesnel je je monitor weer hebt.
weet je wat voor een bergen van die dingen in de magazijnen staan!
/me kan zo weer kwaad worden
onder klanten zijn ze nix
ik moet bekennen dat ze fukking goeie buizne hebben
maar als iedereen zijn buis stuk zou gaan door een productiefout en de service nog net zo is dan piepen ze wel anders denk ik
ik vind het erg laag van zo''n bedrijf
wedden dat ze contact met jouw opnemen
Op woensdag 09 mei 2001 23:50 schreef soepkip het volgende:
Als je te lang moet wachten gewoon aangivte van diefstal doe..
wedden dat ze contact met jouw opnemen
bedankt
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Verwijderd
Je hebt ook nog een dertig dagen niet goed geld terug garantie als koper.Op woensdag 09 mei 2001 23:56 schreef SoftIce het volgende:
[..]
das een goeie had ik zelf nog niet aan gedacht.
bedankt
Dus vraag je geld terug en koop een Philips Brilliance die zijn net zo goed.
Zit wel een nadeel aan. Ze gaan niet kapot
En laat je leverancier het maar uitvechten met IIyama. Hij moet gewoon geld terug geven.
Is hij verplicht bij de wet. Die ons als eerzame burgers beschermd.
Maak er dus geen principe kwestie van want daar heb je niks aan. Ze laten je toch wachten. Het enige dat helpt is je geld terug vragen en wat anders kopen.
Nou in de eerste monitor was een klein pikje uit het beeldscherm.
Na dus veel trammelant met iiyama heb ik het hard op hard gespeeld met hun en kon wat in 3 weken tijd niet kon ineens in 4 dagen
Ik denk dat ze uit angst voor negatieve publiciteit mij toch gauw maar een nieuwe monitor hebben gestuurd
Denken van hij heeft het toch niet door. Toch wel dankzij dat pikje in het scherm
Dus dikke lol natuurlijk. Werkt prima dat ding nu. Wereld van verschil met m''n ouwe 15" philips 105mb.
Alleen was wel ff wennen in begin met die 2 draden horizontaal gespannen. Maar ik zie ze al niet meer
Oh ja lees ook deze post ff door voor het verdere verhaal [topic=177514]
maar degene die die monitor opgehaald had was ik, geen wonder dat ilyama er nikz over weet
Iiyama Service

Verder als dit komt hun service niet. Is maar goed ook. Want van die service blijft ook niet zo veel over.
Wegwezen dus