[BC3] Krijg Powercolor GeForce 2 MX niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
In het kort, ik heb een Gigabyte GA-7IXE4 moederbord met een Duron 700 erop en op dit moment een Voodoo3 2000 PCI videokaart. Nu heb ik tijdelijk een Powercolor GeForce 2 MX videokaart dus ik dacht kom ik zet dat ding erin.

- Pc uit, PCI videokaart eruit, AGP videokaart erin, pc aan, pc piept (2 keer, ff wachten en weer 1 keer).
- AGP er weer uit, PCI er weer in, pc aan, pc piept nog steeds.
- CMOS reset, pc start weer op (met PCI kaart), pc uit, AGP erin, CMOS reset, pc aan, nog steeds piepjes.

Nu heb ik dus geen flauw idee waar het aan kan liggen. Ik heb net even uitgebreid gezocht en heel wat topics gelezen, maar ik kom niks tegen dat op mij van toepassing is.

Ik heb al gehoord dat de spanning soms niet goed is, MBM5 geeft aan dat de +3.3v op 3.30 en soms 3.31 loopt, dat zal het probleem wel niet zijn.

De voeding van de pc is een 300 Watt exemplaar, dat zal het ook wel niet zijn.

De videokaart ondersteunt 4x/2x AGP, het mobo 2x, ik kan alleen niks vinden aan de videokaart wat ik in kan stellen.

Iemand enig idee? Ik heb geen idee wat ik nog moet/kan proberen..

• TripleM
"Going up!"

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
In je Bios:

- Initialise AGP first
- Primairy Video: PCI/AGP

in welke woorden het ook staat...

Neem eens een kijkje in de Bios (als dat nog gaat) wat er in jouw geval staat.

Kan je niet in de Bios, neem dan een oude ISA kaartje dat werkt geheid.

Biosupdate: http://www2.gigabyte.com.tw/support/swamd.htm#link7ixe4

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• TripleM
Er staat volgens mij in de BIOS wel een optie Vga Boot ofzo, die staat als ik het me goed herinner op AGP, maar dat stond ie al toen we onze PCI kaart er nog in hadden zitten volgens mij..

Ik kan de BIOS wel in, maar niet als die AGP kaart erin zit.. Dan geeft ie dus twee korte piepjes, met na even wachten nog een piepje, hij denkt dus dat er geen videokaart inzit..

• BC3 Victim
Oke...

Is de kaart al getest in een ander systeem? Of is hij net "nieuw"?

Overigens is de Geforce2MX minder zuipend dan de oudere series. Wel raar is die MBM5 melding van een erg schommelende 3V lijn.

Ook zijn er met jouw moederbord geen updates/voorgeschiedenis te vinden. Dus een mobo conflict denk ik ook niet.

Heb je toevallig een deler-instelling in de bios voor je AGP/PCI slots? Kan zijn dat de AGP in een vreemd standje staat wat je niet gemerkt hebt met je PCI-kaartje.

Bij mijn moederbord werd aangeraden om de USB uit te zetten bij installatie-problemen met mijn PC-Geforce2MX.

Resetten van je bios wil ook nog wel eens werken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• TripleM
Er wordt inderdaad wel aangeraden om het PCI slot naast het AGP slot leeg te houden, dat issie dus bij mij niet.. Alleen dacht ik niet dat de hele PC dan niet zou booten..

Ik zal vanavond het 1e PCI slot eens leeglaten en kijken of dat scheelt, en nog eens goed kijken naar de BIOS instellingen die hier genoemd zijn, ik hoop dat ik er dan uitkom..

Overigens, de kaart is inderdaad nieuw..

Ik zal ook USB disablen, gebruik ik toch niet, BIOS resetten helpt niets helaas, de piepjes blijven als de AGP kaart erin zit..

Bedankt alvast voor de tips, ik zal vanavond laten weten of het gelukt is..

• BC3 Victim
Over die PCI vrijhouden ernaast, dat klopt, in ieder geval bij de eerste installatie heb ik indertijd gelezen in de Faq van die kaart op de CD of zo... Of je later als alles werkt er gewoon een ATA-/Sound-cardje erin kan gebruiken is mij niet echt duidelijk. In ieder geval is de mijne nog gewoon vrij.

AGP2x -> moet geen probleem zijn, dat draait ie bij mij ook, terwijl ik aan het sparen ben voor de Athlon.

En die beepjes:

2 short beeps: POST failed. This is caused by a failure of one of the
hardware testing procedures.

1 long & 2 short
beeps: Video failure. This is caused by one of two possible
hardware faults. 1) Video BIOS ROM failure,
checksum error encountered. 2) The video adapter
installed has a horizontal retrace failure.

1 long & 3 short
beeps: Video failure. This is caused by one of three possible
hardware problems. 1) The video DAC has failed. 2)
the monitor detection process has failed. 3) The video
RAM has failed.

1 long beep: POST passed. This indicates that all hardware tests
were completed without encountering errors.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Kijk, powercolor. Da''s het probleem. Kijk voor mijn gemoedsrust als ''ie draait even na of het geheugen net als bij mij niet op de Nvidia referentiesnelheid van 166 mhz draait. Maar serieus:

1 long & 2 short
beeps: Video failure. This is caused by one of two possible
hardware faults. 1) Video BIOS ROM failure,
checksum error encountered.

Kaartje misschien dood geboren? Kun je hem niet in een andere PC testen?

• TripleM
Okee, nieuwe dag nieuwe kansen maar weer.. Ik heb het kaartje gisteren in de pc op mijn werk getest, die boot meteen zonder problemen met het NVIDIA GEFORCE2 MX blabla bovenin, ofwel het kaartje is prima.. Is zelfs een of ander oud brak mobo en 128 oud geheugen, ding is eigenlijk helemaal oud, een PII-233..

Toen ik gisteren thuiskwam zag ik ook dat het PCI slot naast het AGP slot al leeg was.. Dus het enige dat ik nog kan bedenken en wat ik dus ook vanavond ga checken, is dat een ander slot ook nog iets deelt waardoor een eventueel (maar vaag) conflict ontstaat..

Tenzij jullie nog ideeen hebben natuurlijk.. :)

Nog even over de piepjes: ik hoor twee piepjes kort achter elkaar, na even wachten hoor ik nog een piepje, maar ze lijken mij even lang.. Het is in ieder geval hetzelfde als dat wat ik hoor als ik er geen videokaart instop..

• TripleM
Hmm op de website van Powercolor lees ik dat het mobo wel AGP 2.0 compliant moet zijn en volgens mij is dat Gigabyte mobo dat niet.. Het staat er niet bij iig.. Maar zoals ik al zei, dat mobo op m''n werk is veel ouder.. :?

• TripleM
Ik zat even te twijfelen of ik dit wel moest posten maar een ontzettend domme fout op z''n tijd moet kunnen.. :D

Wat blijkt: Ik had gewoon de AGP kaart niet ver genoeg aangeduwd.. |:( Ik heb nog gekeken en hij zat er toch wel redelijk ver in, blijkbaar nog net niet ver genoeg en aangezien het AGP slotje nog nooit gebruikt was ging het allemaal wat stroever.. De laatste keer installeren ging makkelijker, het werkt dus.. Nu koeling halen en overclocken dat ding.. >:)
Pagina: 1