[BC3] Monitor boven specs laten draaien

Pagina: 1
Acties:

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 00:50
Ik heb een philips 105E 15" monitor die (helaas) niet verder kan dan 1024 met de eigen drivers.

Nu kan ik, als andere drivers gebruik, em ook hoger dan 1024 zetten. Op 1152 werkt ie nog gewoon, dus gebruik ik die resolutie weleens als ik ff veel op m''n beeldscherm moet hebben.

Maar nu vroeg ik mij af of dit niet schadelijk is voor de monitor, want hij kan eigenlijk maar tot 1024.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
ff opzoeken wat voor beeldbuis er in zit, kan je zien of hij het kan of niet

normaal gezien is draaien boven je specs ZEER schadelijk, vooral te hoge refreshrates omdat je de frequentie generator dan een beetje oc en ik ken niemand met een koeler op z''n monitor dus...

Verwijderd

mijn 14" heb ik opgeblazen op een reso van 1900xnogwat.... UT liep nog met 5fps!! ;)

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 00:50
Op woensdag 09 mei 2001 19:41 schreef catfish het volgende:
ff opzoeken wat voor beeldbuis er in zit, kan je zien of hij het kan of niet

normaal gezien is draaien boven je specs ZEER schadelijk, vooral te hoge refreshrates omdat je de frequentie generator dan een beetje oc en ik ken niemand met een koeler op z''n monitor dus...
Enig idee hoe ik kan zien wat voor beeldbuis erin zit, en waar ik kan zien wat die dan aan zou moeten kunnen?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het zijn niet alleen de specs van de beeldbuis die meetellen voor de specificaties maar ook de specs van aale andere electronica die er in je beeldkassie zitten.

Maar meestal kan een beetje overclocking geen kwaad..... op de lange termijn zal dit wel de levensduur van het kassie verkorten. Maar de meste kassies worden toch al afgedankt voor ze kapot zijn..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen