[BC3] streperig beeld tvkaart op een AMD mobo???

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:04
op navolging van dit topic wou ik ff een polletje houden :)

het gaat hierom:
Mijn miro pctv pro geeft wel eens heel erg irritante strepen over het beeld.:(
ff een picje:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~siet0000/miro2.gif
zoals je ziet is dat niet echt lekker TV kijken :(
maar nu heb ik een AMD mobo (MSI K7T PRO2) en het blijkt dat veel AMD mobo''s hier last van hebben :(

ik neem aan dat het aan de via drivers ligt oid....
Als ik tijdens het tvkijken een cdbrand (burnproof :9~) dan wordt dit effect nog veeel sterker, en dan is normaal tvkijken haast niet meer moegelijk:(

Zou dit betekenen dat het iets met de IDE te maken heeft oid?

zou dit opgelost zijn met een losse IDE kaart (promise kaartje oid)..??

duss, als jullie dit ff willen invullen:

TVKAART:
MOBO:
MOBO CHIPSET:
VIA 4in1 DRIVERS:
IDE CHIP:
EXTRA IDE KAART:

ik zal jullie eeeeeuwig dankbaar zijn :)

Verwijderd

Ik heb hetzefde probleem alleen dan aan mijn stalietkaart Ik weet ook niet waar het aan ligt ieder geval niet aan je ide bus want ik heb zelf scsi

Galaxis stalietkaart
Ka7 mobo (abit)atlhon
via chipset 4in1 driver
adaptec 2940uw2 scsi kaart

Verwijderd

ik heb een pctv (geen pro) met een chaintech 7aja kt133 (-A)+686A en absoluut geen problemen, met driver 401 en 402 niet. Ook via drivers heb ik geen probleem, ik gebruit 4in1 v29

Verwijderd

TVKAART: Pinnacle OCTV Rave
MOBO: Epox 8KTA3
MOBO CHIPSET: KT133A
VIA 4in1 DRIVERS: 4.30 BETA
IDE CHIP: 686B
EXTRA IDE KAART: geen

werkt hier prima op XP..

[edit]
// off-topic

was da trouwens voor chinese carnaval ofzo? >:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb datzelfde alleen als ik geen busmaster drivers instaleer en veel schijfaccess heb,.

na alle drivers en patches (en pctv in busmaster-pci slot..) werkte alles perfect..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 19:12 schreef the_executor het volgende:
Ik heb hetzefde probleem alleen dan aan mijn stalietkaart Ik weet ook niet waar het aan ligt ieder geval niet aan je ide bus want ik heb zelf scsi

Galaxis stalietkaart
Ka7 mobo (abit)atlhon
via chipset 4in1 driver
adaptec 2940uw2 scsi kaart
Ik heb net laatste via driver geinstal.
maar help geen fuck :'(

• Xandrios
Op woensdag 09 mei 2001 22:14 schreef BBViDz het volgende:
ik heb datzelfde alleen als ik geen busmaster drivers instaleer en veel schijfaccess heb,.

na alle drivers en patches (en pctv in busmaster-pci slot..) werkte alles perfect..
hoe bedoel je: in busmaster-pci slot?

ik heb voor zover ik weet alle 4in1 drivers geinstalleerd..

enne, ik heb het ook bij veel schijfacces, maar soms ook gewoon als de compu nix aan''t doen is..

• BC3 Victim
nou er zijn ook niet-busmaster pci sloten, als ik me tv kaart omwissel met een ander slot, dan heeft die kaart ineens geen busmastering meer active.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
TVKAART: Hauppauge Win/TV Radio
MOBO: KT7-Raid
MOBO CHIPSET: VIA KT
VIA 4in1 DRIVERS: 4.29

Werkt 100%, geen strepend beeld of andere vage dingen.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

TVKAART: Miro PCTV Pro
MOBO: MSI K7T Turbo Raid
MOBO CHIPSET: KT133A
VIA 4in1 DRIVERS: 4.29 final
IDE CHIP: VIA
EXTRA IDE KAART: Promise Fasttrak 100 onboard

Ik heb heb dus wel problemen, switchen naar 16 bit kleurendiepte lost het probleem meestal op.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 14:02 schreef Majestic het volgende:

Ik heb heb dus wel problemen, switchen naar 16 bit kleurendiepte lost het probleem meestal op.
Je hebt gelijk dit werkt

• Xandrios
Op donderdag 10 mei 2001 16:39 schreef the_executor het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dit werkt
bij mij niet :(

ik draaide btw al op 16bit...
als ik naar 32 bit omschakel wordt het echter ook niet slechter ofzo..:?

• Xandrios
Op donderdag 10 mei 2001 10:51 schreef BBViDz het volgende:
nou er zijn ook niet-busmaster pci sloten, als ik me tv kaart omwissel met een ander slot, dan heeft die kaart ineens geen busmastering meer active.
Hoe weet je welk pci slot "busmaster-enabled" heeft?

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
''k heb een pctv (geen pro), en ik heb daar alleen last van als ik met het venster ga slepen. Verder helemaal niet.
MB: Asus K7M

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem en die knuppels bij pinnacle kennen hun eigen producten niet eens goed....maar ja...helpdesks, ze blijven hetzelfde(bij upc staan ze raar te kijken als je vraagt wat een ip is >:) ff pesten).

bij helpt alleen het terugbrengen van de resolutie van het beeld van de tvkaart onder de 640*480. De rest daarboven is bagger :(

• BC3 Victim
gewoon ff een paar verschillende pci sloten uitproberen,. en ook zit die pctv kaart het liefst alleen op een irq, dus niet geshared.. het had hier ook heel wat voeten in de aarde voordat ie werkte..

Verwijderd

werkt ook niet bij mij....jammer genoeg, geen gedeeld irq, nieuwste drivers enz.

nix werkt

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:24
Bij mij is het ook om te |:(. Zelfde problemen. Mobo Gygabyte BX2000 met Intel CPU

Verwijderd

op mijn bx2000 had ik nergens last mee, tot ie BOEM ging(de BX dan).............

lijkt erop dat pinnacle zn drivers gewoon niet goed voor elkaar heeft

• BC3 Victim
nix mis met pinnacle,

* ligt aan je mobo
* of je kan niet met pc omgaan

voila!

ik kon em goed gebruiken die kaart, op een AMD k6-2/300, 333, 350, 400 systeem met een tiefus goedkoop mobootje met 3 pci sloten enzo.. ook op mijn flexe athlon bak, natuurlijk met AMD751/756"viper" mobo..werkt alles als een zonnetje.. i tell you, die Haupage winTV is 2x erger.. sloop gewoon je hele bak uitelkaar en bouw em weer op stap voor stap, en kijk ondertussen naar de problemen...

• Xandrios
Op vrijdag 11 mei 2001 22:08 schreef BBViDz het volgende:
nix mis met pinnacle,

* ligt aan je mobo
* of je kan niet met pc omgaan

voila!

ik kon em goed gebruiken die kaart, op een AMD k6-2/300, 333, 350, 400 systeem met een tiefus goedkoop mobootje met 3 pci sloten enzo.. ook op mijn flexe athlon bak, natuurlijk met AMD751/756"viper" mobo..werkt alles als een zonnetje.. i tell you, die Haupage winTV is 2x erger.. sloop gewoon je hele bak uitelkaar en bouw em weer op stap voor stap, en kijk ondertussen naar de problemen...
Ligt aan je mobo....

dat zou idd het geval kunnen zijn, omdat ik een VIA chipset heb, en jij een AMD...

Zou het aan VIA liggen?

• BC3 Victim
Het ligt zeker niet aan VIA alleen, want ik had hetzelfde probleem op mijn Abit BP6 (Bx) en nu weer op mijn Abit KT7A. Een vriend van me heeft nu mijn oude BP6 en ook de Pctv Pro(alleen een andere wideokaart) en nu heeft hij er geen last van.
:(

• BC3 Victim
yo, net even gezien, als ik me tv venster minimaliseer, of maximaliseer , zie je tijdens de maximize/minimize animatie ook strepen door het beeld..

Verwijderd

Ik heb een PCtv kaart,alleen heb ik 1 groot probleem: IK KAN ''M GEENEENS INSTALLEREN!!

Dit is wat ik te zien krijg als ik probeer te installeren:
Afbeeldingslocatie: http://www.fifagames.net/feyenoord/PCTVKAART.jpg

Bij het opstarten van m''n computer krijg ik ook niet te zien dat de computer nieuw hardware heeft gededecteerd.

Ik heb ook al m''n Tv kaart in andere slots gedaan,met hetzelfde resultaat.

• Xandrios
Op woensdag 16 mei 2001 23:52 schreef hetlegioen het volgende:
Ik heb een PCtv kaart,alleen heb ik 1 groot probleem: IK KAN ''M GEENEENS INSTALLEREN!!

Dit is wat ik te zien krijg als ik probeer te installeren:
[afbeelding]

Bij het opstarten van m''n computer krijg ik ook niet te zien dat de computer nieuw hardware heeft gededecteerd.

Ik heb ook al m''n Tv kaart in andere slots gedaan,met hetzelfde resultaat.
waarschijnlijk heb je een IRQ conflict...

ik geloof dat je dat kunt oplossen in de bios...

anders zou ik even teruggaan ofzo, want dan kan hij wel es kapot zijn :(
Pagina: 1