De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Een andere videokaart aanschaffen zou te veel geld kosten.
Ps. : Is het mogelijk om mijn GeForce als primary videokaart te zetten en er nog 1 bij te steken ( een goedkope ) die TV-out bezit ?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb zelf ooit eens (in mijn donkere jaren) bij de Kijkdoos gewerkt.
Ik heb hem ook geprobeerd bij de Kijkdoos. Snel weer terug gebracht die Televiewer. Wel veel aansluitkabels, maar op 800x600 is normale tekst niet eens te lezen op de TV.
Dus kwa kwaliteit net aan voldoende voor films kijken...
Ik zou het niet doen, maar probeer het zelf maar... Je kan hem altijd nog terugbrengen (binnen 8 dagen) en gewoon je geld terugkrijgen. Doen ze echt niet moeilijk over. (gewoon zeggen dat dat ding helemaal niet deed wat je verwachtte
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Ik zou hem dus maar even een mailtje stuuren als ik jou was:
tempest@xcl-clan.com
...gamen blijft leuk...
Verwijderd
Kijk maar eens een DivX ik weet zeker dat er mooi beeld uitkomt, verslaat met gemak alle videorecorders...al zuigen die over het algemeen...
Ik heb beslist, die Televiewer staat aan mijn VGA-out aangeschakeld zeker ten laatste binnen 2 maand.
Dan zal ik ook mijn bevindingen hier in plaatsen
Untill then...
Nog enkele nachtjes
Verwijderd
Je kunt het beste een andere videokaart kopen of een scan converter, maar die zijn ook maar een beetje duur
Ik heb trouwens vroeger ook van Creative Labs zo''n ding gezien als die van trust maar dan betere kwaliteit maar ook wel iets duurder. Zijn alleen niet zo makkelijk te vinden.
Maar het is zo lastig met configuren, hij is erg tricky met zijn dipswitches. Al heb je hem een keer goed, als je PC uit is geweest wil dat niet zeggen dat ie het weer doet.
Maar als ie draait is een DivXje wel lekker te doen hoor.
Oh ja, doorlussen naar monitor is boven 800x600 echt
heb nu een AsusV7700 deluxe met TV out..DAT gaat topper..
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Ik heb hem in huis gehaald voor 3.790 BEF.
Enne, ... ik moet zeggen : ''this is a keeper !''
Ik ben er zeer tevreden mee. Zoals hierboven gezegd werdt, is het niet aan te raden om hem te kopen om je PC-scherm te vervangen. De normale groote van het lettertype in 1024x768 vb. arial 12, is niet duidelijk leesbaar, doch arial 14 is dit wel.
MAAR
VOOR FILMS, is het nu DVD of DivX of VCD... maakt al niet uit, het is net zoals je naar een televisie zender kijkt --> PRACHTIG BEELD !
Dus mensen, al degene die twijfelen van de TRUST ( ik weet het, het is een k*tmerk ) TELEVIEWER te kopen, raad ik aan om er voor te gaan.
PS.: Ten minste 1 prod. van trust die niet op mijn tenen trapt
Vannavond heb ik een DVD''tje
Dank jullie allemaal
Verwijderd
Het beeld is onscherp de kleuren zijn lelijk, en vanwege de altijd asynchrone refresh rate van de monitor en een 50Hz PAL TV, is het beeld nog houterig ook.
Een mooie test voor dit Trust doosje is het spelen van een oud platform spel op je TV (Megaman X of street fighter 2 turbo met SNES9X ofzo). echt waar:
Het ding heeft geen flickerfilter instellingen en gooit dus "gewoon" de helft van je resolutie weg (vandaar dat het beeld zo onscherp is).
koop dat ding niet. ELKE andere TV-out oplossing geeft betere kwaliteit.
zeg gilseboer, Welk creative apparaat heb je het over dat dit ook zou kunnen doen? ik ken dat namelijk niet.
Zeg selachii jij hebt mijn televiewer even geleend wat vond jij nu van de beeldkwaliteit?
Op die manier zou je zonder problemen met de televiewer kunnen werken.
Verwijderd
Verwijderd
Die refreshrate nekt die hele Trust....
En er zijn genoeg problemen mee:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=trust+televiewer&data%5Border%5D=relevance&data%5Bpage%5D=1#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=trust+televiewer&data%5Border%5D=relevance&data%5Bpage%5D=1[/url]#hitstart
Verwijderd
Je kunt het beste een andere videokaart kopen of een scan converter, maar die zijn ook maar een beetje duur
Ik heb trouwens vroeger ook van Creative Labs zo''n ding gezien als die van trust maar dan betere kwaliteit maar ook wel iets duurder. Zijn alleen niet zo makkelijk te vinden.<< Door Gilseboer
Heb jij wel eens het beeld van een trust televiewer gezien??? Geen tvout op een GAY-Force 2MX al had ie 512mb geheugen krijgt zo''n scherp en helder beeld, en jij kunt op je videokaart ook niet instellen welke PAL kleurenpalet je wilt, ik heb er zelf een, en zeg: KOPEN DAT DING!
Wel eens van MATROX gehoord!?Op donderdag 10 mei 2001 10:15 schreef Jamez_Joint het volgende:
Ik ken twee gasten met zo''n viewer. Moet zeggen dat het beeld helemaal NIET slecht is. Dat ding kan ook nog eens tot 1024x768 gaan. Dat doen VGA kaarten je niet na!
1024x768 PERFECT beeld!!
Voor me laptop gebruik ik de Televiewer, alle goed ol'' nes snes, megadrive, Geo neo, GB spellen speel ik daarop, alleen geen N64/PSX/DC (issie niet krachtig genoeg voor)Op dinsdag 15 mei 2001 18:55 schreef Pino64 het volgende:
En je Matrox G400 dan?
Verwijderd
Guillemoth heeft ook zo''n converter (PCTV converter deluxe ofzo) maar deze is 350-400 gulden dus een stuk duurder dan de trust.
Lifeview heeft ook goedkope scanconverters, (encoder3 en encoder4) maar volgens mijn zijn die intern identiek aan de trust advanced game converter en de trust televiewer.
Ook schijnt de trust presentation viewer een betere kwaliteit te leveren dan de trust televiewer.
Overigens kan je ook een oude Voodoo1 of Voodoo2 kaart met TV-out proberen te regelen (canopus pure3d, Miro Hiscore 3d, Miro hiscore 3d-2), daarmee kan je ook je primaire VGA-kaart op TV krijgen, als je tenminste je VGA kaart op 50Hz kan krijgen. (powerstrip kan dat). Dan heb je praktisch dezelfde kwaliteit als een normale TV-out op een primaire kaart, alleen spellen met je primaire kaart spelen kan lastig worden, aangezien de meeste spellen de resolutie en refresh rate resetten of zelf instellen, en dan ben jeje 50Hz weer kwijt. (of je TV moet PAL-60 ondersteunen, dan is 60Hz ook goed)
Verwijderd
Als ik bijvoorbeeld Megaman X speel met SNES9x via de televiewer dan is dat echt super lelijk. Het beeld schokt echt ontzettend, net als bij Street fighter II turbo trouwens, heel irritant om naar de kijken.
Welke resolutie en refresh rate gebruik jij dan voor console emulatie?
maar schokken heb ik geen last van, 800X600 is fullscreen, net of je de console voor je hebt staan, alleen GB is zwaar kut
Vette bullshit van die 1024x768!!! Die is alleen voor de resolutie voor op je monitor en niet op je televisie. De televisie-output is hetzelfde als alle andere videokaarten, alleen je monitor lijkt onwijs wazig.Op donderdag 10 mei 2001 10:15 schreef Jamez_Joint het volgende:
Ik ken twee gasten met zo''n viewer. Moet zeggen dat het beeld helemaal NIET slecht is. Dat ding kan ook nog eens tot 1024x768 gaan. Dat doen VGA kaarten je niet na!
Als je het wil uitproberen gewoon zeggen dat je garantie wil dat je hem terug kan brengen om bv. dat je niet weet of ie op je 100Hz televisie werkt.
Volgens mij een echt bagger ding en nog veelste duur ook!
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge