Bij mijn mobo draait de Geforce2MX gewoon lekker (Biostar M5ALA - Ali Aladdin5 chipset - AGP 2x + 300watt voeding)
Totdat ik m''n nieuwe mobo heb, ben ik in ieder geval tevreden...
Al kan het zeker geen kwaad om een videokaart op zicht te nemen, zodat je bij problemen altijd je geld terug kan krijgen.
Problemen die je kan tegenkomen:
- Chipset incompatibiteit -> Biosupdate
- Vermogensproblemen -> Zwaardere voeding
- AGP slot limiet/problems -> terugschakelen van 2x naar 1x AGP
Ik had er eerst een Matrox G200 in zitten trouwens...
Totdat ik m''n nieuwe mobo heb, ben ik in ieder geval tevreden...
Al kan het zeker geen kwaad om een videokaart op zicht te nemen, zodat je bij problemen altijd je geld terug kan krijgen.
Problemen die je kan tegenkomen:
- Chipset incompatibiteit -> Biosupdate
- Vermogensproblemen -> Zwaardere voeding
- AGP slot limiet/problems -> terugschakelen van 2x naar 1x AGP
Ik had er eerst een Matrox G200 in zitten trouwens...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De GeForce doet het wel op je moederbord, alleen je moet wel aan je voeding denken. In mijn k6-2 500 had ik een 230W voeding, en daardoor werkte mijn GeForce 2 MX niet helemaal lekker.
Voor de nieuwe kaartjes is het dus aan te raden dat je minimaal een 300W voeding hebt (misschien is 250W ook voldoende maar dat zou ik niet weten)
Voor de nieuwe kaartjes is het dus aan te raden dat je minimaal een 300W voeding hebt (misschien is 250W ook voldoende maar dat zou ik niet weten)
edit:
Typfoutje
Typfoutje
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Kijk wel even of je AGP v1.1 op je mobo hebt zitten.
Zo niet, let dan goed op (kijk op de doos van GFX-kaart) of dit een vereiste is!
Check dus eerst met Sisoft *(Mobo > AGP > version) of je mobo dit heeft!
Zo niet, let dan goed op (kijk op de doos van GFX-kaart) of dit een vereiste is!
Check dus eerst met Sisoft *(Mobo > AGP > version) of je mobo dit heeft!