Verwijderd
nu heb ik zelf zo''n ding
en ik heb pas de bios geflasht en de nieuwste x3dfx drivers en dergelijke
maar het is niet vooruit te branden
mijn computer is een athlon 1ghz
en ut (voodoospel 1e uur
nu heb ik gelezen dat de ene butprestaties haalt en de andere fps boven de gf ddr in q3 haalt
nu wil ik eigenlijk weten, wie is er tevreden met zijn v5-5500 en wat heb je er voor moeten doen voordat die naar behoren functioneerde (ik ga denk ik windows 98 er maar weer opknallen want de win2k drivers zijn waardeloos en sloom volgens mij
Verwijderd
ik kan ze niet vinden iig
<edit>
ten 2e vind ik dit niet rechtvaardig want hieronder staat ook een draad (welke monitor 19" op 22")
en volgens mij liegen er mensen als een dergelijke vraag niet vakers is gesteld
sorry hoor maar ik wordt zo moe van lui die alleen maar andere topics af aan het zeiken zijn.....
Verwijderd
Verwijderd
maar hij deed het op mijn 440bx niet beter of zo
maar ik hoorde dat voodoo5 pas boven de 600 mhz echt los komt of zo ?
(toch raar aangezien de v2 altijd beter was dan de tnt2 behalve als je een een snelle cpu had, voodo had altijd snelheden ook op minder snell computers door glide en zo (minder cpu utilisation?))
Verwijderd
Het zijn geen snelheidsmonsters maar de hardware AA is buitengewoon mooi !
Ik heb nog geen betere AA gezien iig.
Verwijderd
Deze drivers zijn te vinden op voodoofiles .
Volg gewoon de aanwijzingen, meestal heb je een pre-install nodig van 3dfx-tools van een WHQL driver.
Ik gebruik zelf win2K en 1.07.01 en ben wel tevreden.
win98 - gaat tie als een speer, ik heb alle xtra features uit staan (zoals fsAA ed). Ik speel veel TFC online en wat me opvalt is dat de fps nogal schommeld van 99,9 (max Hl) tot 30 fps
Ik heb wel minigl 1.49 geinstalleerd en dat geeft wel een perf. boost in HL 1024x768 (3dfxmini driver)
de default driver levert geen goeie resultaten.
Ik moet wel helaas vsync - software controlled zetten anders zie ik af en toe lijnen in mijn beeld.
Hij is wel geclocked op 175Mhz
win2k - dat is totaal andere story - speelt minder, de fps is wel goed alleen het speelt iets stroperiger :(
Normal geclocked.
Dus ik ben weer terug gegaan naar win98 (helaas).
Het gekke is dat mijn 2e pc een gayforce 1 SDR heeft en die presteert 99,99999% hetzelfde als in win98.
misschien hebbie hier wat aan.
Ridge
www.tradealliance.nl
Verwijderd
ik ga die ice dirvers installeren en als dat nix uitmaakt dan gaat deze bak weer win98 draaien en mijn 2e (piii-550@650) mag dan lekker ftp server uithangen
Verwijderd
Dat probleem ken ik, ik moest ''m ook toen die nét uit was.Op donderdag 10 mei 2001 15:47 schreef Firestormer het volgende:
ik heb een voodoo5 en ik vind het een kut kaart ik bedoel hij doet het wel enz enz maar het ding laat het gewoon afweten als je op hoge res gaat spelenKostte me nog gvd 780 ,- ik had liever een gf 2 ofzo gehad
Dat ding kostte me 8 mijer en was na 2 dagen naar de klöten.
Er zat een lijmlaag van hier naar Tökio tussen een van de processors en de koeler.
Ik terug naar de winkel, me geld terug gevraagd en heb toen een gf2 Ultra van Elsa gekocht.
Het kostte me 2x zoveel maar ik heb er nog steeds geen spijt van.
Nu maar hopen dat NVidia de hardware AA van 3Dfx óp z''n toekomstige kaarten gaat gebruiken.
Verwijderd
dus ik zou wel willen dat die beter performt dan die nu doet (nu = net boven v3 niveau)
btw: ik persoonlijk vind het flink stom als je meer als 600 piek uitgeeft voor een video kaart. video kaarten verouderen tegenwoordig sneller dan cpu''s!
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Whahahahahaha. Die is echt grappighij is niet echt sneller als mijn oude voodoo2
Verwijderd
uuh, als je op veel hogere kwaliteit en resolutie draait dan is sie toch snellerDoor qrazi - vrijdag 11 mei 2001 19:26
--------------------------------------------------------------------------------
hmmz...ik ben er wel tevreden mee...hij is niet echt sneller als mijn oude voodoo2, maar ik draai wel op veel hogere resoluties, zonder snelheid verlies, en natuurlijk een veel mooiere beeldkwaliteit....
Verwijderd
Verwijderd
YEAH right, voodoo 2 beter als een TNT2????Op donderdag 10 mei 2001 00:12 schreef bl00dhound het volgende:
(toch raar aangezien de v2 altijd beter was dan de tnt2 behalve *knip*
I love watercooling
Alles ziet er op 16 bit ook nog eens veel mooier uit dan GF2MX op 16 bit.
Ik ben er blij mee!!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
hmmz...ja, ik weet dat het stom klinkt, maar de cpu vormt in mijn systeem nou eenmaal een enorme bottle neck...Op vrijdag 11 mei 2001 20:10 schreef gilseboer het volgende:
[..]
uuh, als je op veel hogere kwaliteit en resolutie draait dan is sie toch sneller
en als ik dezelfde beeldkwaliteit als mijn voodoo2 instel, gaat ie wel degelijk sneller. maar wie speelt er nog in 800x600 low detail, als 1280x1024 high detail 2xfsaa ook goed is?
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB