[BC3] 19" of 22"

Pagina: 1
Acties:

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:35
ik wil binnenkort een nieuw scherm aanschaffen.. (jah. wie niet !?)

en nou zit ik allereerst te twijfelen tussen 19" en 22"

ik hoor overal dat je op 19" 1280x1024 hoort te draaien.. maar kan je op een 22" nog een beetje normaal 1600x1200 kijken ? ik houd niet van turen... dat zeg ik erbij..

is het prijsverschil nog te rechtvaardigen ? je koopt twee 19" schermen voor de prijs van een 22" !?

verder vraag ik me af welke monitor jullie mij aanraden... moet wel leuk blijven.. dus zeg dat ik voor de 19" tot 1200 gulden wil gaan en voor de 22" tot 2400 gulden..

ik zit zelf een beetje te denken over de Iiyama MA901U Vision Master Pro452 (19")
of de
Iiyama A201HT Vision Master Pro510 (22")

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

ik zelf heb een 20" ctx
en als je net zo ver als mij van je computer af zit +/- 50cm dan is het turen hoor

19" en 1280 is best te doen
al ben ik zelf een groot fan van 1152x864 :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het licht maar er aan waar jij je PCtje voor gebruikt.

Maar het enige dat mij het prijsverschil al waard is zijn het aantal vensters dat ik tegelijkertijd goed zichtbaar heb openstaan op 1600*1200 en daar heb je een 22" voor nodig. Ik vindt een 19" net te klein voor 1600*1200.

Ook tijdens het gamen geeft een groter scherm een veel prettiger effect want 19" is de bredte die je op een typische bureau afstand van 50 cm in een keer kunt overzien. Op deze afstand zie je de 22" inch net niet meer helemaal wat vooral in 3d shooters een reallity effect geeft.

Ook voor het kijken van DVD''s met meer dan een persoon is een 22" zeer geschikt.

Maar of hij het prijsverschil waard is bepalen ji en je portemonaie tezamen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FragDaddy
ik gebruik mijn pc vooral voor programmeren en soms een spelletje..

het is natuurlijk wel heel mooi om mijn programma-code in 1600x1200 te hebben.. lekker duidelijk natuurlijk !!!! >:)

maar is dat met een 22" wel goed te doen ?
anders kan ik net zo goed een 19" kopen..

Verwijderd

die 20" is voor mij soms al net iets te groot
dan moet ik naar rechts kijken om me icq trayicon aan te klikken :)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 17:18
Ik heb een poos de 19 inch VMPro 450 van IIyama gehad, die had ik altijd op 1600 draaien, maar dat is voor de meeste mensen turen. Maargoed, je had zo lekker veel in beeld ;) Ik heb nu een 21 inch Sun (Sony made), die draait ook op 1600 en dat kijkt een stukje relaxter. Maar als je het geld hebt zou ik zeker voor een 21 inch gaan, ik zit er ook maximaal 50 cm vanaf en het is niet zo dat ik met m''n hoofd moet draaien om de startknop te vinden ofzo..

• mbvisiontt
  • Laatst online: 04-07 05:11
19" is sjiek joh... Steek de rest vd centen in je zak, of doe er wat anders mee. :) Als je nou designer was...

.... Ik weet het ook niet

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

A dead girl can''t say no.
zieke signature!

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Verwijderd

hehe ja nogal :)

• FragDaddy
hehe. eindelijk iemand die mijn sig opvalt..

tja.. ergens een keer gezien. (op shirt van een of andere deadmetal band)

• BC3 Victim
Tsja, beetje een inkopper.. natuurlijk is een 22" nog mooier dan een 19" :)

Of het prijsverschil gerechtvaardigt is is imo een persoonlijke kwestie. Ik persoonlijk vind van niet, het is heel comfortabel werken op een 19" op 1280x1024. Voor het prijsverschil kun je imo beter kijken naar bv. een fijn toetsenbord, een goede muis, een snellere CPU, meer geheugen, snellere harde schijf, enzovoort. Of je gaat er van op vakantie :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FragDaddy
Of het prijsverschil gerechtvaardigt is is imo een persoonlijke kwestie. Ik persoonlijk vind van niet, het is heel comfortabel werken op een 19" op 1280x1024. Voor het prijsverschil kun je imo beter kijken naar bv. een fijn toetsenbord, een goede muis, een snellere CPU, meer geheugen, snellere harde schijf, enzovoort. Of je gaat er van op vakantie
jah. zo zat ik ook te denken.. kan ik mooi 1000 piek in mijn zak houden... :)

verder heb ik al een 20" scherm hier staan, waar die nieuwe naast moet komen (dual-monitor)
dus dan heb ik toch scherm oppervlakte zat.. ik denk idd dat ik niet zo nodig naar 1600x1200 hoef..

(nou maar hopen dat mijn tafel het houdt.. 2 van die zware bakken erop... (+ nog een 14" voor me cd-brander en nog wat boeken enzo))

iemand nog bepaalde ervaringen met de 19" vmpro 452 of de 22" vmpro 510 ?

• Arzie
Ahja, je houdt die ander ernaast, dan zou ik idd voor een goeie 19 inch gaan. Sony G400 is goed, maar wel een stuk duurder dan IIyama enzo en over het beeld wordt lekker veel getwist ;)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 20:20

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb die VM Pro 510 en ik kan niks anders zeggen dan dat het een fijne monitor is. Superscherp en goede refreshrates (100 Hz bij 1600*1200). Als je wilt upgraden is ie perfect. MAAR aangezien je al een 20" hebt en er eentje bij wilt zetten adviseer ik dan toch voor de 19" te gaan en de rest van het geld in je zak te steken.

• FragDaddy
mh. sony G400..

weet iemand een bedrijf die al die monitoren heeft getaleerd en waar ik ze ook rustig kan bekijken ?

edit:

ow. hoi Arzie. ik had je ff niet gezien :P
tijdje geleden dat ik jou gesproken heb zeg

Verwijderd

22" rulez! 1600x1200x32 bit @ 85 of 100 Hz.

Werkt erg plezierig.

• FragDaddy
sjit zeg..

ik denk toch dat ik zelf maar es die monitoren moet zien werken.. in de winkel ofzo..

• BC3 Victim
Tsja HlpDsk kan natuurlijk probleemloos een 22" betalen van z''n mod-salaris en al die steekpenningen >:)

on-topic: ik zou gewoon naar de winkel gaan en zo''n monitor in actie bekijken. Vind je het beeld mooi --> kopen :)

[edit]

Ikzelf heb een 19" samsung 950p, vind het een perfect apparaat. Geen trinitron ofzo, maar wel heel mooi beeld (en geen lijntjes erdoor >:) ). Heeft me tegen de 1000 piek gekost (eigenlijk heb ik ''m gratis daar ik ''m als loon voor een klusje gekregen heb).

• Arzie
offtopic:
Is inderdaad al een tijdje trug, kom ff online met icq ofzo

21 inch is idd erg relaxed op 1600x85Hz, maargoed, als je al een 20 inch hebt is een 119 inch op 1280x85Hz ook leuk... Welke reso draait die 20 inch van je op?

• Femme
  • Laatst online: 10:37

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

1600*1200 is stukken handiger dan 1280*1024 omdat je op 1600*1200 twee browser windows naast elkaar kunt draaien. Ik zou dus zeker die 22" nemen als je dat financieel kunt tillen. Nog beter is een 22" én 19" zoals ik hier heb staan >:).

• Arzie
Maar hij heeft dus al een 20 inch staan, kan hij 2 browserwindows met 1024+ recommended tegelijk openen >:)
Maar als je webdesigned kan je natuurlijk geen ruimte genoeg hebben...

Bij programmeren ook een beetje zo, al red je het dan wel met 2 monitors denk ik zo..

• Arzie
[nogmaareensofftopic]Femme, wat ben je aan het doen atm? fiy, ik zit in IRC/reload dit topic errug vaak/wacht op RC5 stats van gisteren[/nogmaareensofftopic]

edit:
Jetzt gehe ich schlafen, schlaf gut alle! :Z

• Arzie
Triple monitor is ook cool, koop je 2x 17 inch of evt. 2x 19 inch...

• FragDaddy
ben vandaag wat pc-zaken langsgegaan, maar nergens die 22" monitor gezien...

weet iemand een pczaak waar die 19" en die 22" beide te bewonderen zijn ? en waar ik met de resolutie en de refreshrate mag kl*ten ?

tnx.

• FragDaddy
Nog beter is een 22" én 19" zoals ik hier heb staan.
omg. :o that''s focking BIG man. >:)

• Arzie
Ik heb mijn SUn 21 inch gehaald bij iemand uit Amstelveen, die deed hem weg omdat hij er 2 had gekocht als dualmonitor, maar het werd toch wat te groot op z''n bureau :7
Die had ook zo''n TV staan met een metertje diameter ofzo, en wat geinige zuilspeakers ernaast, voor het noodzakelijke stereo-effect ;)

Verwijderd

[b]

ik zit zelf een beetje te denken over de Iiyama MA901U Vision Master Pro452 (19")
Die heb ik ben een zeer tevreden mee*D...er zitten alleen een paar kleine vage krasjes op :r, doordat ik met m''n nagel in de stfdoek over een plekje heen wreef{:(....er komen heel snel krassen op dus ben er voorzichtig mee:9!

Ray

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 17:04
Op woensdag 09 mei 2001 15:39 schreef FragDaddy het volgende:
ben vandaag wat pc-zaken langsgegaan, maar nergens die 22" monitor gezien...

weet iemand een pczaak waar die 19" en die 22" beide te bewonderen zijn ? en waar ik met de resolutie en de refreshrate mag kl*ten ?

tnx.
Nee, dat gedonder heb ik ook gehad. Wil je een 22" kopen maar ''m toch bekijken (was toch 2200 piek) maar heeft geen enkele winkel ''m op voorraad:( Kreeg te horen dat dat te duur was om op voorraad te houden want haast niemand kocht zo''n ding. Uiteindelijk de gok maar genomen er één besteld. In al die ca. 15 maanden geen moment spijt gehad:)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BC3 Victim
Volgens mij heeft de Regenboog in M''tricht ze alletwee staan van Iiyama.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Informatique heeft ze beide staan, heb ze ook beide bekeken, en de vmp 452 gekocht (had simpelweg niet meer geld).

Tot op heden ben ik er erg tevreden mee.
Hij staat nu bij iiyama (teleplan :?) voor reparatie (kleine afwijking in het beeld).
Dat schijnt bij dat type overigens zeldzaam te zijn. In tegenstelling tot de 451, zie daarvoor een ander lang topic.

Ik heb destijds fl. 1199 voor het ding betaald.

Heb nu trouwens een s700 jt1 te leen, dan valt pas op hoe groot 1024*768 is, hoger kan niet, gaat ie flikkeren :(

• FragDaddy
dat kreeg ik vandaag ook verschillende keren te horen: die 22" is gewoon te duur om in voorraad te hebben.. bestellen willen ze hem overigens alleen als je hem ook koopt..

maar ik geef geen 2000 piek uit voor iets wat ik niet eerst zie.

Pagina: 1