[BC3] Multi monitor vraag

Pagina: 1
Acties:

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19
Binnenkort krijg (letterlijk :)) ik een nieuwe pc en ik ben van plan om daar een 2de videokaart in te plaatsen. Als tweede kaart is mijn keuze gevallen op de Voodoo5 5500 (lekker goedkoop nu en drivers kun je daar wel altijd voor krijgen en heeft ook nog eens wat pit).

Maar de 17" monitor die ik wil gaan aansluiten op de V5 wordt ook gebruikt voor mijn tweede pc. Dus de 17" weer volledig kunnen gebruiken op de 2de pc als dit nodig is (gebeurt wel eens dat ik over 2 pc''s aan het ''multi tasking ben'').

Mij lijkt het de beste oplossing om een vga switch te kopen met kabels en die op de onderstaande manier te verbinden (niet letten op de kwaliteit, ff in elkaar geflanst met paint :)).

Afbeeldingslocatie: http://www.bitstream.myweb.nl/got.jpg
* De lijn met het vraagteken erbij is een ''zou wel leuk/handig zijn'' functie maar is niet noodzakelijk.

Nu vraag ik mij af welke switch, kabels e.d. ik moet pakken hiervoor.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

gebruik vnc, dat is gratis.

Sluit beide monitors aan op je nieuwe bak
en als je op je oude bak wil werken dan gebruik je vnc

• Excrusiator
vnc?

* Excru aait HAL

• Excrusiator
ah, ik heb ff in Google gezocht en snap nu wat vnc is.

Nee, niet echt een optie.
De tweede pc moet echt los van mijn eerste pc kunnen werken dus met zijn eigen monitor. Dit omdat ik wel eens bezoek heb of iets anders will gaan doen op die pc (experimenteren met os''en bijvoorbeeld).
Dus hij moet dus als het nodig is een eigen monitor hebben.

* Excru aait HAL

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
met vnc wordt een tool bedoelt om te monitoren/beheren van computer op afstand
enkele voorbeelden zijn netop school (gratis evalutie ) vnc (freeware meende ik )
pc anywhere , telnet (zit in windows)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:35
heeft jou 19" niet de mogelijkheid om er 2 vga-kabels op aan te sluiten ? dan kun je in de monitor (menu of met knoppie) schakelen tussen 2 computers.. hebbie ook geen VGA-schakelkastje nodig..

let wel dat die schakelkastjes (de goedkopere versies dan van 100 piek ofzo) superslecht zijn voor je beeldkwaliteit..

Have a wheelie good weekend!

• Excrusiator
Op donderdag 10 mei 2001 16:59 schreef FragDaddy het volgende:
heeft jou 19" niet de mogelijkheid om er 2 vga-kabels op aan te sluiten ? dan kun je in de monitor (menu of met knoppie) schakelen tussen 2 computers.. hebbie ook geen VGA-schakelkastje nodig..

let wel dat die schakelkastjes (de goedkopere versies dan van 100 piek ofzo) superslecht zijn voor je beeldkwaliteit..
Dan denk ik dat ik dan maar gewoon de kabels dan zelf ga verwisselen als zo''n kastje een flink kwaliteit verlies betekent.
In zo''n situatie heb ik dan alleen een extra vga kabel nodig (om de 2de d-sub aansluiting te kunnen gebruiken).

Moet ik ergens speciaal op letten als ik zo''n kabel haal?

* Excru aait HAL

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

dat tweede systeempje met 17" hoeft natuurlijk toch niet zo''n perfect beeld te geven ? gewoon zo goed koop schakelkastje ertussen moet genoeg zijn.

maar wat is het voordeel van een tweede videokaart met pit ? ik ken niet echt een spel die daar mee overweg zou kunnen. en voor windows achtige taken lijkt me dat niet nodig. een simpel 8mb kaartje is toch goed genoeg ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Pagina: 1