[BC3] Philips 109P20 of Iiyama A902MT

Pagina: 1
Acties:

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
Philips 109P20 of Iiyama A902MT
ik wil een monitor die het lang blijft doen en waar weinig problemen mee zijn
heeft iemand ervaring met deze twee monitoren ?

Verwijderd

deze twijfel heb ik ook al, precies deze twee , misschien kunnen we er over verder praten

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb op mijn stageplaats een maand of 3 lang 8 uur per dag naar die Philips zitten kijken. Is een erg mooie buis, vergeleken met een IIyama A901HT die ik ken zelfs een stuk beter. Trekt hoge resoluties en geeft geen krimp bij wisselende belasting (zwart / wit afwisselen) dus met de gebruikte electronica zit het ook wel goed.
Persoonlijk zou ik eerder die Philips nemen als die IIyama, met IIyama net iets te veel vervelende ervaringen (zie heel veel andere topics). Hier op t.net gebruikt bijna 80% een IIyama monitor wat hem meteen het meest overgewaardeerde product van t.net maakt :). Daarnaast vind ik de uitstraling van die Philips iets degelijker dan die IIyama. Maar goed, daar koop je natuurlijk geen monitor voor.

Als je toch in dat prijssegment zit (1500,-) zou ik ook eens naar Sony gaan kijken, zij gebruiken andere beeldbuizen (Trinitron) dan IIyama en Philips (Diamondtron) en persoonlijk vind ik die nog altijd een stuk beter. Ook in de testen scoren Trinitron buizen over het algemeen net ff hoger dan Diamondtron buizen. Ik zit zelf nu tegen een 19" CTX Trinitron aan te kijken en heb deze uiteindelijk genomen omdat ik het beeld een stuk scherper vond dan die van de IIyamaŽs / NECŽs en Philipsen die ik IRL gezien heb. Sony en Eizo hebben helaas geen proffesionele monitor in dit prijssegment (dus met BNC en hoge refresh-rates). Als je dat toch niets uit maakt (BNC en +85Hz) hebben ze erg mooie monitoren voor dat geld! Toch zeker de moeite waard om eens naar te kijken.

de betaler vervuilt

Verwijderd

dank je Ga!s, ik denk dat ik toch maar die Philips neem, die doet het zeker niet onder die Iiyama...

Verwijderd

De Sony G400 is ook weer iets goedkoper geworden, dat lijkt me voor een bedrag van rond de 1500 piek echt de beste keus, gevolgd door Philips (ook echt super-beeld) en daarna Iiyama.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De Sony G400 is ook weer iets goedkoper geworden, dat lijkt me voor een bedrag van rond de 1500 piek echt de beste keus, gevolgd door Philips (ook echt super-beeld) en daarna Iiyama.
Dat was ook precies wat ik dacht ja!
Doe jezelf een plezier en ga eens ff kijken of je die Sony ergens kan vinden!

de betaler vervuilt

Verwijderd

nou jongens, ik weet het nu echt niet meer, weet iemand waar ik de verschillen tussen deze monitoren kan lezen?

ik denk de heletijd zo: Iiyama VMP451 kan heel fijn afgesteld worden, contrast en moire enzo, dus heel appart scherp en mooi beeld, het beeld is ook zo "diamant" zwart, en het merk is ook zo populair, het merk straalt ook iets uit, maar verder heeft schijnbaar veel te veel problemen, de ene wel de andere niet, je moet maar geluk hebben voor een goeie VMP 451.

Philips 109P20 Brillance: niet veel over kunnen lezen, schijnbaar hele betrouwbare monitor, goed afgestelde beeldbuis, kan ook hoge refresh rates zoals IIyama, maar MINDER instelbaar als de Iiyama wat ik heel belangrijk vind zoals het traploos kunnen instellen van de kleur warmtes, lagere dotpitch clock, slechte service, is de ''wit'' waarde ook zo goed instelbaar zoals bij Iiyama?? en zijn de kleur warmtes ook zo goed instelbaar?

kortom: ik baal als een stekker dat Iiyama VMP451 zoveel problemen heeft, tenminste volgens eigenaren van de beruchte monitor hier op tweakers.net, asl er geen problemen waren hierover had ik allang deze VMP451 gekocht.........

help me!!!!! help me zoeken naar de waarheid en/of oplossing:)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als je de onafhankelijke testen moet geloven, ga dan voor de SONY.

Anders: zoek een winkel bij jou in de buurt die zowel de Philips als de IIyama heeft staan.
Sluit ze aan op hetzelfde systeem en kijk welke jij het prettigst vindt. Je mag best een uurtje met die twee schermen prutsen hoor als je voor 1500,- zo''n ding wil hebben. Zorg er wel voor dat die monitor niet via zo''n verdeeldoos aan die computer hangt, geeft een enorme hoop storing op hoge resoluties....

de betaler vervuilt

Verwijderd

weet iemand van jullie waar ik nog en Iiyama VMP 450 kan kopen????

het is de voorganger van VMP 451
zolang opzoek en nergens gezien te koop..

Verwijderd

De 450 wordt niet meer gemaakt (is zoals je zelf al aangeeft vervangen door de 451), ''k denk dus dat ie nieuw niet meer te krijgen is. Misschien 2e hands, of beurs.. Succes
Pagina: 1