Toon posts:

Vastlopers

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom maar niet van die irritante vastlopers(in 3d openGL), af, ik heb het volgende al geprobeerd zonder suc6:
-laatste videokaart drivers;
-schone windows(98) install:
-extra koeling videokaart en CPU;
-videokaart terugklokken(eng woord).
-dX6.1 opnieuw.

Meestal lopen alle games na zo'n 1-4 minuten vast :(
Alleen unreal liep 10 min door
Ik sinds kort een nieuw mobotje, de asusP3B-F, maar wat zou daar mis mee kunnen zijn?
Zowel met een Xentor32TNT2 als met een MatroxG400 is het het zelfde probleem.
Moet misschien de biosdriver nog geoptimaliseerd worden omdat het een nieuw mobo is?
Als iemand nog raad weet, GRAAG!
---------------------------------------------
P3 500mhz 192ram AsusP3B-F MatroxG400 32mb SBlive WD HD13Gig hytachi. mon. 19" W98 dX6.1

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 14:20

RD

focus

HHmm, die xentor32 wil nog wel eens te warm worden, dat zou het kunnen zijn. Plaats eens een grote fan of zo'n slot cooler in de burt van de videokaart die de omringende warme lucht rond de videokaart wegblaast, zoiets zou moeten werken, anders weet ik het ook niet. Of je heb je AGP bus op meer dan 66 Mhz lopen, waardoor je systeem hangt, maar warmte lijkt me de voornaamste reden.

GREETZ RD ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kast open gehad en er een grote huisfan tegen aanlaten blazen, zonder resultaat.
Ik heb mijn grafische aperture size van 64 naar 128mb opgeschroefd en dit lijkt te helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Shit, te vroeg gejuicht :(
Und was jezt?

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Gelukkig ben ik dus niet de eerste met dit probleem. Ik heb precies hetzelfde probleem met een MS 6161 LX mobo en een TNT2 van MSI.
Ik heb daarintegen ook een VIper 770 ultra getest en die deed het wel perfect.
Misschien ligt het wel aan de kaart. (heb de mijne inmiddels terug gestuurd naar de leverancier).

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn 'oude' gateway mobotje liep die Xentor probleemloos, maarja met dat mobo kon je niet overklokken :(
Het gekke is als ik een level van bijv. Q3 laad en gewoon niet loop in dat level, hij beslist niet vastloopt al wacht ik 20 min.
Zodra ik 1 stap zet is het al hangen geblazen :(

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Edward: Je zegt dat de kaart het wel goed doet op je oude mobo, maar die is niet over te clocken. Loopt ie ook vast als je hem niet overclockt......
Ik weet niet of je in het bezit bent van Turok2, maar indien wel moet je eens dit spel proberen. Die slaat bij mij niet vast. Wat je met Quake3 hebt heb ik met Quake2.

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ook op de default looptie vast, ik zit er aan te denken om w98 nog maar eens te herinstaleren, wel de harde instal.
Maarja het is een nieuw mobo dus mischien maar eerst een biosupdate afwachten.

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik heb ook al gekeken naar een biosupdate, maar zonder resultaat. Wanneer je een oplossing hebt, laat het mij graag even weten.

Bas

Tjielp... een vogel.

• rednek
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-02 23:58
Ik heb ook presies het zelfde probleem
- Q3test altijd behalve test 3
- Shadowman heel weinig
- Shogo altijd

dus ik allemaal testen uitvoeren en wat mij op valt dat het niet mijn kaart ( xentor 16 ) niet mijn mobo ( LX ) maar het spel die crach maakt .

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Maar hij moet dan toch ergens een conflict hebben, en dat zal ongetwijfeld iets met de hardware of de software te maken hebben.

Bas

Tjielp... een vogel.

• Public_Enemy_#1
  • Laatst online: 19-02 11:34
Het ligt aan jullie verotte videokaarten.

No disprespect maar met mijn V2 en nu V3 3500 heb ik never nooit problemen gehad.
Misschien word het tijd om een nieuwe 3D kaart te overwegen...

• rednek
  • Laatst online: 19-02 23:58
hehehehe dus echt niet ik heb net een xentor tnt 2 gehaalt van 320 ik ga echt niet weer 300 uitgeven voor een kaart die even snel is

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik heb mijn kaart al terug gestuurd, moet nog alleen even de reactie van de leverancier afwachten. Zijn zeer goedwillige mensen van IFM. Ik kom vast wel tot een goede oplossing.

Bas

Tjielp... een vogel.

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik zei toch dat ik tot een goede oplossing zou komen. Ik krijg nu een Voodoo3 3000. Wel eens waar geen 32 bit kleuren, maar wel een werkende kaart. Gewoon geweldig opgelost.

Bas

Tjielp... een vogel.

• Public_Enemy_#1
  • Laatst online: 19-02 11:34
Rednek > mijn V3 3500 draaiend op een stabiele 206 MHZ core clock speed is toch echt wel sneller dan die TNT2 kloon van jou !!!

Verwijderd

Topicstarter
Jezus, toch weer geen wedstrijd he, kijk anders even naar 3dmark op het harde forum kan je zien welke kaart de meeste potentie heeft.
Ik heb er tijdelijk een ander mobo inzitten, kijken of dat wat uitmaakt.

Verwijderd

Underclocken misschien??? (maar tegen niemand vertellen)

Verwijderd

Topicstarter
Het was bij mij het moederboerd, ik hem hem ingeruild tegen een nieuwe en de probs zijn verdwenen :)
Dus geen verrotte videokaarten!
Pagina: 1