Toon posts:

[BC3] Philips of Iiyama????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een 19" monitor halen, maar zit te twijfelen tussen deze twee:

Philips 109P20 Brillance (top model met lightframe contrast)
Iiyama VMP451

nou vraag ik dus jullie persoonlijke meningen hierover, welke is beter en/of welke is mooie????

(mijn vriendin vind VMP 451 lelijk design van Iiyama)

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Absoluut voor de Iiyama gaan.
Iiyama heeft gewoon de beste prijs/kwaliteit verhouding.

En dan vooral de Vision Master Pro serie is erg goed.

BTW niet naar je vriendin luisteren. Wat de neuk heeft het disign nou met de kwaliteit van een monitor te maken. (Desnoods geef je ''m zelf een leuk kleurtje, rose ofzo, misschien vind je vriendin dat wel mooi.) 8-)

Good goan

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Die Iiyama VMP451 is gewoon een prima ding. Hij verdient alleen wel een mooie videokaart om goed tot z''n recht te komen. Die Philips is overigens niet slecht en daar is alles mee gezegd.

Trouwens.. (ik kan het niet laten): in de regel kun je je vriendin beter niet over computers, auto''s en overig JONGENS-speelgoed laten beslissen. Of zoeken jullie ook samen haar eyeliner uit?

Nou dan! ;)

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
uit alle testen die ik heb gelezen over monitoren(zijn er veel)komt iiyama toch beter uit de bus als philips.

iiyama heeft gewoon goede monitoren voor een betaalbare prijs.inderdaad wel een pro versie nemen!zijn beter dan de standaard versies.

verder zijn nec en eizo zeer goede monitoren!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
gewoon een paar reviews kijken.

dan kan je zien dat iiyama beter is...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gewoon het WIBRA huismerk nemen de Iiyama dus!:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Idd, ik draag elke avond een pyama, en dat bevalt me best.
Of hebben jullie het ergens anders over :+
Sorrie, ben nogal melig vandaag.

Ik heb zelf de Vision Master Pro 410 (17inch).
Kon in de winkel kiezen tussen een Philips of een iiyama.
De iiyama gaf een beter en stabieler beeld.

Alleen ik baal nu, er zit ook bij mij een krasje in de beschermlaag.
Zal es een meel sturen naar iiyama.

And The Only One

Verwijderd

En zo kun je zien wie hier allemaal een iiyama hebben :)

Ik heb een 450 Pro en ik zou evengoed als ik jou was voor de Philips gaan. Met de 451 is nu allemaal gezeik aan de gang.........

Verwijderd

Ga gewoon voor de Philips. Ik heb m ook. Fantastisch apparaat. Ook de horizontale strepen zijn veel minder zichtbaar dan bij de liyama.

De 109P20 is een goede keus !

Verwijderd

Topicstarter
is die Iiyama probleem al opgelost???
ik bedoel dus dat licht en donker worden enz.

Verwijderd

Iiyama bezitter hiero (VM pro 510 22") , Als je het kunt en wilt betalen , Philips nemen .

Verwijderd

Over twijfelen gesproken: wat dachten julie van de LG Flantron 915 FT t.o.v. de Philips en Iiyama?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 20:37 schreef PeeJee het volgende:
Iiyama bezitter hiero (VM pro 510 22") , Als je het kunt en wilt betalen , Philips nemen .
waarom philips dan??? is die beter?

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Philips 109P20 RoelDD harDD!!!

hij''s echt boeienDD

Gr:):)tZZ

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

Op dinsdag 08 mei 2001 20:14 schreef AirHead het volgende:
En zo kun je zien wie hier allemaal een iiyama hebben :)

Ik heb een 450 Pro en ik zou evengoed als ik jou was voor de Philips gaan. Met de 451 is nu allemaal gezeik aan de gang.........
Klopt... pas kwam er iemand terug met zo''n ding.. (een VMPRO 451)
kwaliteit was waardeloos volgens hem...
hebben we er nog 2 uitgepakt en ze waren alledrie onscherp (uiteraard verschillende systemen/videokaarten erbij gepakt) in vergelijking met onze ouwe PRO450 die we nog als demo hadden staan.

Dus ik ben niet zo dol op de 451... maar het kan ondertussen (is 4 mnd geleden ofzo) verbeterd zijn.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
dus moet ik toch maar de philips kopen?

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

Op woensdag 09 mei 2001 02:21 schreef Tequila4alvin het volgende:
dus moet ik toch maar de philips kopen?
zou ik wel doen...
jij blij
vriendin blij
iedereen blij
:)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 22:40
Pfff is een moeilijke keuze de philips brilliance serie is erg goed maar dat is de pro serie van iiyama ook maar toch zou ik voor iiyama gaan heb met beide veel ervaring mee ik gebruik zelf philips omdat ik daar goedkoop aan kan komen :) maar als je gewoon in de winkel koopt zou ik toch voor iiyama gaan uit de testen komen ze altijd net iets beter uit en die garantie van iiyama nederland is zo enorm goed dus IIYAMA

Verwijderd

Neem die Philips nou maar, die Brilliance serie is echt beter dan welke Iiyasma dan ook. Die dingen trekken ook gewoon dik hogere refreshrate''s.

Zeker die brilliance serie is perfect, je betaald er ook dik voor, maar dan heb je ook wat hoor! Ik werk zelf regelmatig op Samsung en Iiyama monitoren, soms ook stervenslang, maar toch gaat er niets boven mijn eigen Philips''je, en dat is nog geeneens en Brilliance. Trekt toch maar mooi 100Hz op 1024*768, waar Iiyama budgetding op 75 of 80 blijft steken....

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:30
Ik heb zelf een Iiyama 17" Vision Master Pro, toen het topmodel, maar als ik op mn werk eens langs die 109P20 monitoren loop, weet ik wel dat ik volgende keer een Philips wil, ze zijn scherper en hebben helderder beeld. Maar je moet ze eigenlijk gewoon in de winkel naast elkaar zien en dan die kopen die je ook gezien hebt.

Verwijderd

Topicstarter
dus het wordt toch maar een Philips brillance ????

Verwijderd

Waarom geen Sony G400? zie ook dit draadje: [topic=175781]

Verwijderd

Topicstarter
nou jongens, ik weet het nu echt niet meer, weet iemand waar ik de verschillen tussen deze monitoren kan lezen?

ik denk de heletijd zo: Iiyama VMP451 kan heel fijn afgesteld worden, contrast en moire enzo, dus heel appart scherp en mooi beeld, het beeld is ook zo "diamant" zwart, en het merk is ook zo populair, het merk straalt ook iets uit, maar verder heeft schijnbaar veel te veel problemen, de ene wel de andere niet, je moet maar geluk hebben voor een goeie VMP 451.

Philips 109P20 Brillance: niet veel over kunnen lezen, schijnbaar hele betrouwbare monitor, goed afgestelde beeldbuis, kan ook hoge refresh rates zoals IIyama, maar MINDER instelbaar als de Iiyama wat ik heel belangrijk vind zoals het traploos kunnen instellen van de kleur warmtes, lagere dotpitch clock, slechte service, is de ''wit'' waarde ook zo goed instelbaar zoals bij Iiyama?? en zijn de kleur warmtes ook zo goed instelbaar?

kortom: ik baal als een stekker dat Iiyama VMP451 zoveel problemen heeft, tenminste volgens eigenaren van de beruchte monitor hier op tweakers.net, asl er geen problemen waren hierover had ik allang deze VMP451 gekocht.........

help me!!!!! help me zoeken naar de waarheid en/of oplossing:)

Verwijderd

kleurwarmte boeit niet echt, service lijkt me niet beter/slechter dan Iiyama, is wel betrer aan onderdelen voor Flips te komen in Nl...als je het geld hebt: ga voor de philips.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand van jullie waar ik nog en Iiyama VMP 450 kan kopen????

het is de voorganger van VMP 451
zolang opzoek en nergens gezien te koop..
Pagina: 1