[BC3] Dual monitor met "ongeschikte" kaart mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wilde graag eens stoeien met dual monitor support m.b.v. een oude Trident 9440 als 2e kaart, maar deze is ''ongeschikt'', d.w.z. de windows drivers supporten het niet. Nu vraag ik me het volgende af:
Klopt het dat als je die kaart als primaire gebruikt, het wel lukt?
Lukt het als je i.p.v. de specifieke een algemene driver gebruikt?
Hoe zit dit in Linux?

Sorry als dit al ergens beantwoord is, maar kreeg vreselijk veel resultaten in de search.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
als die wel word gesupport wel ja, alleen de secondary kaart moet over speciale functies kunnen beschikken. Geloof iets dat de kaart uitgezet kan worden terwijl de pc aanblijft.

Wel opletten, de secondary kaart kan geen direct3d of opengl aan. Spellen draaien (tenzij je speciale tools draait, en welke weet ik niet) alleen op de Primary videokaart.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• BC3 Victim
Thanks, dat wilde ik weten. En die algemene driver, kan dat? Dat zou aan te raden zijn zodat die ''ongeschikte'' dan secundair kan worden..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
http://www.tridentmicro.com/videcomm/download/tgui_9440.htm :
TGUI 9440 chipset will not handle any DirectX hardware functions because it is not a 3D graphic chipset. Please try the game in software mode which may have a slower performance. A new graphic hardware is preferred for these kind of 3D games.
Windows 98 driver

en er is nog wat info over jouw kaartje op:

http://www.anime.net/~gigagon/trident/trident.htm#9440
http://visualflex.net/gigagon/tgui9440_refresh.htm

En meest logisch lijkt mij de 2D kaart als primair, en de 3D kaart secundair. Eventueel ook de initialisatievolgorde aanpassen in de Bios.

Veel succes!

• BC3 Victim
Thanks, daar kan ik wat mee :)
En meest logisch lijkt mij de 2D kaart als primair, en de 3D kaart secundair.
Bedoel je niet andersom (als 3D op de secundaire toch niet werkt..) :?

Verder ben ik nog benieuwd wat er gebeurt als ik een standaard svga-driver gebruik voor de 2e kaart als dit de 9440 is, maar dat zal wel niet werken..

• Mister_X
  • Laatst online: 23-08 19:49
je kan het altijd proberen!

maareh in windows 2000 is het zo, dat als je en dual monitor wilt opzetten (in mijn geval met mijn quadro2 mxr en s3trio64nogwat) MOET je in het bios Primary videocard op PCI zetten! dus dan zie ik het boot screen op mijn schrale 14inchje. maar het mooie is dan dat windows 2000 je AGP kaart weer primary zet als ie opgestart is, dus zo dat je WEL nog 3d apps/games kan draaien op je GOEIE monitor in mijn geval de 17inch! dus de monitor van de agp kaart die in het bios op secundary dan staat.

• BC3 Victim
Da''s mooi, maar dat kan alleen in het geval je 1 AGP-kaart hebt en in je bios kan selecteren welke primary is (heb ik begrepen), en dat laatste kan ik niet. Bovendien zijn ze allebei pci. Daarbij moet het ook nog onder Linux werken.. Misschien helpt in mijn geval het wisselen van de pci-kaarten, maar vanwege die ''ongeschiktheid'' vroeg ik me dus af wat er mogelijk was. ''k Ga wel even wat stoeien, bedankt allemaal!

• Mister_X
  • Laatst online: 23-08 19:49
hmz, ja in jouw geval is het wat moeilijker, omdat je geen agp slot/kaart heb,

dan zou je ze ook niet hoeven te wisselen denk, maar gewoon in windows in beeldeigenschappen selecteren welke het "hoofdscherm" heeft.
Pagina: 1