Toon posts:

[BC3] agp aperture??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey op hoeveel moet je je AGP-aperture size zetten hij staat nu op 64
alvast bedankt allemaal

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Meestal is de hetft van je interne geheugen een goede hoeveelheid, maar dat verschilt per computer. Gewoon uitproberen dus :)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb 256 intern geheugen.
maar heeft het veel nut op 3d score of quake of bij andere spellen
ps waar os dit eigenlijk voor
thnx

Verwijderd

helf of 2/3 van je ram
dus 128 of 192 mb uit het hooft

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx
maar waar heeft het nut op
alvast bedankt

Verwijderd

De helft van je RAM is niet altijd handig.

Ik heb ''t nu op 128 Mb staan. Als ik ''t op 256 zet wil Windows alleen nog maar starten in 640x480x4bit! Vage shit.

En de helft van je Mem kan niet eens als je meer dan 512 er in hebt hangen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
aperture gewoon op 64 of 128 zetten.
verschil tussen die 2 zal je niet zoveel zien. In de meeste mobohandleidingen word dan ook aangeraden om hem op 64 te laten staan.
Maar aangezien tegenwoordig iedereen veel meer geheugen heeft, is 128 een goede optie. Kan je 1 testje meer doen met 3dmark... Aperture is dat je toestaat dat normaal RAM wordt gebruikt als het video RAM ontoereikend is. Omdat normaal RAM trager is, zal in die resoluties/texture groottes de gameperformance dalen, waardoor je toch wel geneigd ben de beeldinstellingen van het spel een tandje lager te zetten.
Aperture hoger dan 128MB is zinloos met de huidige techniek/games.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Gaat trouwens niet hoger als 64 op een Intel 815 chipset (vanwege de ingebouwde beperking van Intel)

Veel hoger als 64 lijkt me alleen zinnig voor extreme textures (b.v. 3DMark of Tribes 2).

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan iemand mij een echt spel (dus niet 3dmark) noemen wat gebruik maakt van AGP ?

/edit. Oeps dat zag ik even niet, Tribes2 OK. Maar dan nog, heeft het zin kun je je afvragen, we zitten al tegen een GPU/lokaal geheugen bottelnek aan. Vraag me af wat er met de snelheid gebeurt als er ook nog textures buiten het lokale geheugen worden opgeslagen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Alle programma''s maken gebruik van AGP, anders heb je geen beeld...

Als je bedoeld, de extra mogelijkheden die AGP bied ten opzichte van PCI (zoals de opslag van Textures in local ram en die delen over de AGPbus): die worden als het goed is al door de driver/hardware herkend en ingeschakeld...
Veel verschil tussen een AGP en PCI is er niet wat betreft pure-geometrie, omdat beide kaartjes dezelfde GPU hebben.

Het blijft natuurlijk Plug en Pray... |:(

een tweaker is altijd eigenwijs...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Behalve als je een voodoo 5 kaart hebt. Die maakt daar namelijk geen gebruik van en moet je juist zo laag mogelijk zetten.

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Alle programma''s maken gebruik van AGP, anders heb je geen beeld...
Als je bedoeld, de extra mogelijkheden die AGP bied ten opzichte van PCI: die worden als het goed is al door de driver/hardware herkend en ingeschakeld...
iets te kort door de bocht; ik bedoel de opslag van textures buiten het geheugen van de videokaart in je systeem RAM. Ik geloof dat ik daar alleen wat van merkte bij zware flight sims. Maar of dat nou om textures ging of om geometrie weet ik niet meer.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 17:04
Ik weet wel dat een Matrox G400 zich erg lekker voelt bij 256MB. Die setting gebruik ik dus ook, ook toen ik in het verleden slechts 256MB RAM had.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik heb em hier op 256 staan
draait als een trein

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Ik heb zelf lopen benchmark met 3DMark2001 en Q3 en merkte dat ik op AGP 256 een hogere score haalde dan op AGP 128 (bij gebruik maken van 256mb geheugen), maar eigelijk is het ook een kwestie van proberen. Zet hem in iedergeval niet te laag (lager dan 32mb) want dan schijn je AGP uit te schakelen:
Beware that setting the AGP Aperture size too low (below 32) will actually disable AGP which will cause a speed decrease, although stability problems may be solved

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 10:46 schreef VTec het volgende:
Ik heb zelf lopen benchmark met 3DMark2001 en Q3 en merkte dat ik op AGP 256 een hogere score haalde dan op AGP 128 (bij gebruik maken van 256mb geheugen), maar eigelijk is het ook een kwestie van proberen. Zet hem in iedergeval niet te laag (lager dan 32mb) want dan schijn je AGP uit te schakelen:
[..]
Precies, die heb je bij een Voodoo dus niet nodig.
Pagina: 1