HL & nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
He tweakers,

Ik had al wel 'ns verteld over m'n problemen met Half-Life maar ik vertel 't gewoon nog een keer hoor. Omdat jullie 't zijn ;)

Ik had dus eerst altijd al dat HL haperde op m'n P133@75x2 met 'n Voodoo I. Ingeruild dus voor 'n K6/200@75x3 met 'n Voodoo II. Dat gaat al beter maar nog steeds haperende dingen. Zou het nou eindelijk over zijn, dat gekloot als ik 'n C400@450 op 'n Chaintech 6 BTM gebruik?

Andere tips mogen ook hoor :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Er zijn utilities te vinden op diverse websites waarmee je een aantal opties in HL kan uitschakelen. Je merkt amper dat je ze uitschakeld, en geven wel een performance boost.

Misschien handig om eens te kijken wat je daarmee kan doen?

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Nou ik bedoel meer of dat dat kloterige gehaper nu eindelijk overal over is nu ik van K6/200@225 naar 'n C400@450 ga.
En van 'n Asus TX97 naar 'n Chaintech 6 BTM.
Maar dit is ook wel handig.
Ik haal nu trouwens 23 FPS op die K6 (met 'n Helios Voodoo II 12 MB).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Oh ja, een C400 moet dat allemaal makkelij kaankunnen, zonder enig haperingen.
Denk inderdaad dat je er goed aan doet om dat aan te schaffen :)

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Mooi. :)
Zou niet verkeerd zijn als ik eindelijk 'ns een keertje spellen zonder haperingen kan spelen.

Zo gaat 't worden:

A-Open HX45 miditower
Chaintech 6 BTM mobo
Slot 1 C400A@450
2x SDRAM 32MB 10ns
Helios Voodoo II 12MB
Diamond Stealth64 Video 2001 (met MPEG)
CrystalSound II ISA
Seagate Medalist ST33210A

Verwijderd

extra geheugen 128 ipv 64 en een extra V2 kaart kunnen ook wonderen doen

• RemCOW
  • Laatst online: 21-02 09:45
Tony: Toen ik ff een LAN game maakte van TFC (onderdeel van Half-life dus) en deed timerefresh haalde ik 101.7 fps in 800x600 Opengl.. (systeem is C333@416 en Viper v770 ultra overclocked)

En als je weer geld hebt, zou meer geheugen geen kwaad kunnen inderdaad.. Maargoed, op een manier vindt windows dat ik toch nog een swapfile van 120mb moet hebben terwijl ik 192mb geheugen heb.. Naja boeie.. Ik zet hem toch vast ;)

En trouwens, met dit systeem heb je zeker geen haperingen denk ik ;) Of je moet via inet spelen ;)

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Ja ja extra geheugen is eerste op de lijst. Ik moet eerst 'n andere monitor hebben voor 'n tweede V2-kaart zin heeft, ik kan nu namelijk alleen maar op 640x480 spelen, geen enkele andere resolutie werkt omdat die moderne kaarten steeds minder refreshrates willen maken. Uitermate vervelend :(
Maar ik heb nou al zin om op 't nieuwe systeem HL te spelen zonder haperingen :) alleen moet ik wachten tot ik genoeg geld om die slot 1 C400 te kopen :(.

Pagina: 1