[BC3] Een G450 dual of een MX dual ?

Pagina: 1
Acties:

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 22:52
Ik wil dus graag een videokaart kopen met 2 monitoor aansluitingen. Het 2d beeld vind ik belangrijk maar ook het 3d beeld.
Kan ik nou beter een matrox dual monitor kaart kopen of een met een geforce 2mx?

Alvast bedankt

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 10:28

Abu

Abu!

Tja, je vindt het allebei belangrijk, maar wat vind je belangrijker?
2d-> Matrox
3d-> Geforce 2 mx

Ik zou voor de mx gaan, gewoon goed beeld en op 2d best goed, matrox op 2d goed maar slecht op 3d. Gemmiddeld is de mx beter!

Abu.

Insanus sum

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
Is tezien:
- Matrox is (voorlopig) de enige die ECHTE dualhead aanbied (verschillende refreshrate/resolutie), de gf2mx is enkel extended desktop (minder handig)
- de gf2mx is in 3D een stuk sneller
- de 2D van Matrox is VEEL beter (moet er maar eens 2 naast elkaar zetten) maar dit is ook afhankelijk van resolutie/monitor, op 1024x768 valt een nVidia nog goed mee, daarboven is het verschil alsmaar groter...

Aan jou de keuze

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 07 mei 2001 17:35 schreef menn0 het volgende:
Ik wil dus graag een videokaart kopen met 2 monitoor aansluitingen. Het 2d beeld vind ik belangrijk maar ook het 3d beeld.
Kan ik nou beter een matrox dual monitor kaart kopen of een met een geforce 2mx?
Da''s een moeilijke keuze dan...
http://www.xbitlabs.com/video/3dmax/
doet je denken: wil je 3Dmaxen zoals ik, dan moet je niet met de G450 beginnen.
Maar ja, van een GeForce2 hoef je echt niets van dual monitor te verwachten!
Daarom vroeg ik mij ook af of er niet een PCI versie van de GeForce te leveren is...:
[topic=174992]
Verder is wat Catfish opsomt wel een goede samenvatting.

Inmiddels begrepen dat ie er wel in PCI is, de geforce 2: nu nog een goede fabrikant vinden. (Geen Creative!)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 22:52
en dan ? een pci g2 mx + die g450?
of heeft ati nog een goede?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 07 mei 2001 19:08 schreef menn0 het volgende:
en dan ? een pci g2 mx + die g450?
of heeft ati nog een goede?
Elsa heeft de Gladiac 511, da''s een PCI Geforce 2 MX. Maar misschien kun je dan, als je 3D ook erg belangrijk vindt, inderdaad beter een AGP GeForce 2 MX, en nog een tweede PCI kaart.
Misschien ook zo''n GeForce 2 MX? Of een kaart die 2D iets betere prestaties heeft: dat je een display voor 3D en eentje voor 2D hebt. Misschien een ATI-kaartje inderdaad. Zelf heb ik het niet zo met ATI: kaarten zijn niet slecht, maar drivers zijn zo klote.

Helaas, als je de dualhead functies van de matrox g450 wil, kun je ''heftige'' 3D wel schudden: Ik zou wat graag een tweede AGP bus willen op mijn moederbord!
Want 2D blijft matrox onverslaanbaar!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1