Is het niet beter om iets meer in een monitor te investeren, zoals bv. een 19" monitor. Je wilt toch gaan AutoCad-en?
Ik ben n nieuw systeem aan t samenstellen, ik ben al n heel eind op weg. Alleen ik weet nog niet goed welke videokaart t beste is.
T systeem tot nu toe:
- AMD athlon tunderbird 1,2
- Asus A7M266
- 128 of 256MB DDR SDRAM
- cd-rewriter, dvd-speler, soundcard, etc.
- 17" Iiyama S700JT1 monitor
maar nu nog n videokaart.
Ik wil de kaart gaan gebruiken voor autocad en archicad en wil er direct mee van de kabel kunnen capturen en dit ook weer af kunnen spelen op de tv. Daarnaast wil ik dvd hardwarematig op tv afspelen.
Welke kaart kan ik dan t beste kopen????
Ik twijfel ofdat de ATI radeon 64MB DDR dit allemaal kan en zoniet of ik dan voor de ATI All in Wonder 32MB of de Matrox marvel 32MB moet kiezen. Ik hoop dat iemand ervaring heeft met een van deze kaarten..
T systeem tot nu toe:
- AMD athlon tunderbird 1,2
- Asus A7M266
- 128 of 256MB DDR SDRAM
- cd-rewriter, dvd-speler, soundcard, etc.
- 17" Iiyama S700JT1 monitor
maar nu nog n videokaart.
Ik wil de kaart gaan gebruiken voor autocad en archicad en wil er direct mee van de kabel kunnen capturen en dit ook weer af kunnen spelen op de tv. Daarnaast wil ik dvd hardwarematig op tv afspelen.
Welke kaart kan ik dan t beste kopen????
Ik twijfel ofdat de ATI radeon 64MB DDR dit allemaal kan en zoniet of ik dan voor de ATI All in Wonder 32MB of de Matrox marvel 32MB moet kiezen. Ik hoop dat iemand ervaring heeft met een van deze kaarten..
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
een ati radeon kan geen video uit het coax signaal halen van de kabel.
Dan heb je nog een losse tuner nodig.
(oude videorecorder oid)
als je de Atir radeon AIW koopt, dan zit daar al een tuner op, maar deze is veeel duurder, en trager in 3D
Ik persoonlijk zou voor een radeon gaan + een losse tuner.
maarja, wie ben ik ??
Dan heb je nog een losse tuner nodig.
(oude videorecorder oid)
als je de Atir radeon AIW koopt, dan zit daar al een tuner op, maar deze is veeel duurder, en trager in 3D
Ik persoonlijk zou voor een radeon gaan + een losse tuner.
maarja, wie ben ik ??
vraag nr 303985774897589437985743985743785743987689768430859043859438095348708597587438967320483920840329850293758275894375809437065874309680493860934875098437584375083275094387509324850983205984309784376760865094859043850943850943850943
ovur dit ondurwerp, search aub....
ovur dit ondurwerp, search aub....
I see dead pixels...
jaja she''s hot..... 
ik heb geen oude videorecorder, 3d is niet zo heel erg belangrijk ennuh de tuners van de marvel en AIW schijnen beter te zijn dan die van losse capturekaarten...
Duz n AIW of n marvel heeft iemand ervaringen met n marvel???
ik heb geen oude videorecorder, 3d is niet zo heel erg belangrijk ennuh de tuners van de marvel en AIW schijnen beter te zijn dan die van losse capturekaarten...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Als et vooral voor 2d applicaties is, de Matrox Marvel, wil je ook nog eens kunnen gamen, dan de Radeon AIW.
Game je meer dan dat je in 2d werkt, een Radeon ViVo en een losse tunerkaart of een videorecorder op de video in aansluiten.
Game je meer dan dat je in 2d werkt, een Radeon ViVo en een losse tunerkaart of een videorecorder op de video in aansluiten.
Toevallig heeft mijn pa een Matrox marvel G400Op maandag 07 mei 2001 17:08 schreef snokky het volgende:
jaja she''s hot.....
Dat ding is echt superrelaxt, je kunt bijv:
* TV kijken op 1600x1200 (gewone capturekaart maar tot 640x480 of 1024x768)
* Tv capturen op 1600x1200 !
* geen strepen op beeld bij hevige beweging (heb je wel bij goedkope capturekaarten)
* Super strak beeld op elke resolutie
nadelen:
* geen standaart chip, dus je kunt alleen de matrox software gebruiken
*In het casema gebied vind hij niet alle zenders
Heeeeeel mischien kan ik straks wel ff een screenshot maken van TMF ofzo...(op 1600x1200)
Hij is echt wel aan te raden..:)
ps. deze kaart kan hardwarematig recorden, maar dat kan zijn goedkopere broertje (marvel 450) niet
(deze vind echter wel alle kanalen, ook in''t casema gebied..)
Als ik straks ff tijd heb maak ik ff een screenshot
Tsja met die monitor heb je helemaal gelijk, maar dat autocad gedoe wordt geen dagelijkse kost. Cable-capturen wel......
Maar ik denk dat ik de marvel neem omdat ik toch niet zo bar veel game......
Alhoewel.. nieuwe computer... nieuwe games..
Hoe zou zon marvel reageren op bijv. n collin mc''rai rally ??
of kan ik dan toch beter de AIW nemen??
Maar ik denk dat ik de marvel neem omdat ik toch niet zo bar veel game......
Alhoewel.. nieuwe computer... nieuwe games..
Hoe zou zon marvel reageren op bijv. n collin mc''rai rally ??
of kan ik dan toch beter de AIW nemen??
Maaruh de marvel G450 captured in mpeg1 of 2 en dat is weer beter.......
ik heb hier ff een mpg2 file neergezet.
Ik had me helaas vergist; hij kan max capturen op 704x576..Dit is altijd nog meer dan wat een gewone TV doet, dus slecht is het zeker niet
ps. het voorbeeldje is niet op deze hoge res, want dat kost heel veel schijfruimte
je hebt wel een DVD speler nodig om dit voorbeeldje af te kunnen spelen (powerDVD oid)
Ik had me helaas vergist; hij kan max capturen op 704x576..Dit is altijd nog meer dan wat een gewone TV doet, dus slecht is het zeker niet
ps. het voorbeeldje is niet op deze hoge res, want dat kost heel veel schijfruimte
je hebt wel een DVD speler nodig om dit voorbeeldje af te kunnen spelen (powerDVD oid)
klopt, maar:Op maandag 07 mei 2001 17:28 schreef snokky het volgende:
Maaruh de marvel G450 captured in mpeg1 of 2 en dat is weer beter.......
om dat zonder frame-drops te kunnen capturen, heb je wel minimaal een P!!! 866 oid nodig
maar als je ook graag een spelletje collin speelt, kan dat wel op een matrox maar niet in een hoger res dan 800x600 oid...
hoger dan 1024x768 oid zal niet lukken iig..
Dan is een ATI toch wel aan te raden...
of wat dacht je van:
de asus v 7100 combo?
die heeft:
GF2MX (niet echt goed voor hog res.....)
tuner
video in/out
maar dat zal wel niet goed zijn, zeker als je met een 19 of 21" oid wil gaan autocatten..:(
dan is toch een ATI voor je het beste..:)
wel duur, redelijk snel in spellen, en rrn tuner:)
Succes
Bedankt !!*D
Ik denk dat ik de marvel neem die is nn stuk goedkoper en aangezien ik toch niet zoveel game........
gratiazz
Ik denk dat ik de marvel neem die is nn stuk goedkoper en aangezien ik toch niet zoveel game........
gratiazz
Pagina: 1